TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tojo Supra

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#246498  av Andy_Celica

tojo skrev:
Tore skrev:Tommy, ta kontakt med meg når du har "forsynt deg" i MkIV'en, mulig jeg vil kjøpe en del deler av deg, hvis mulig...
Etter endel prøvekjøring i helgen,så er det meget mulig at den ikke blir brukt som delebil :D
Hvis den blir demontert så skal jeg sende deg en PM,å du skal få første prioritet på delekjøp. :)
Da sender du meg en pm også, trenger også div deler :D

#246537  av Tore

Se der, en hardbarka Mk3'er som konverterer til litt rundere former :lol: Bra du likte bilen, den så fin ut, bortsett fra den litt store girstanga :wink:

#246541  av tojo

Tore skrev:Se der, en hardbarka Mk3'er som konverterer til litt rundere former :lol: Bra du likte bilen, den så fin ut, bortsett fra den litt store girstanga :wink:
Hehe storspaken er fin om det er rette kassa,å bilen skal brukes på rattlåsrally..... Men har fortsatt ingen planer for bilen(enda iallefall)

#246604  av Turbotrille

Men hvordan går det egentlig med MKIIIen?
Ferdig eller???

#246615  av tojo

Turbotrille skrev:Men hvordan går det egentlig med MKIIIen?
Ferdig eller???
Arbeidet har stått stille 1uke grunnet TS-ogn landstreff Nord og kjøp av "backup" bilen.
Men skal jobbe videre med bilen denne uken :D
Kommer med oppdateringer. :)

#255500  av tojo

Her går det ikke fort , men nå har jeg fått et lite kick igjen.
TM(SFI) veivreimhjul montert,byttet 2 kontakt el anlegget,nytt bensinsystem+
Kommer mer oppdateringer di kommende dagene :D

#257826  av tojo

Er kommet ut av dvale igjen :D

Motor klar for montering:
Bilde

Klargjort for montering i bilen:
Bilde

Ny kjølepakke:
Bilde

Ellers så har jeg montert EGR og turbotryksmåler(Greddy) i A-pod og lagt ledninger klar for montering av givere.

Imorgen blir det mekking av el servo feste ++

#257917  av Turbotrille

Kan være jeg har spurt tidligere, men hva skal du bruke for styring til viftene?

#257963  av Morten

Turbotrille skrev:Kan være jeg har spurt tidligere, men hva skal du bruke for styring til viftene?
Utifra siste bildet vil jeg gjette på en "HKS Fan controller" :wink: hehe

Tojo: gi gass! venter i spenning på video av oppstart og testtur her nå vet du :lol:

#257964  av Qurtis

Godt å se at du har våknet fra dvalen.

Fin kjølepakke med Styring der :D

Selv har jeg også montert elvifter. Doble AC vifter + en stor fra volvo med to hastigheter.

Har bestilt Styring jeg og, nytter ikke å være sin egen Termostat og følge med på temp hele tiden.

Fikk testet ut i går på Rudskogen holder 5-6 runder med hardkjør før det går vårmt...

Men Batterilading lider, går mye strøm til 3 vifter. Venter på større dynamo.

Den jeg har nå er ca 70 amp, men den store er jo på 120 amp og veier 4 kg mer. Noen som vil lette bilen og bytte?

#258017  av tojo

Dagen idag gikk med til å flytte batteri bak(mobilbilde):
Bilde

I tillegg har jeg begynt å lage feste i alu til denne servoen :
Bilde

Andre ting og tang som skal monteres:
Bilde

Imorgen er planen å lage fester for Intercooler + fullføre dagens påbegynte oppdrag :D

#258036  av Andreazz

Blir jo bra dette og :D Begynner å bli noen gromme MK3ere og nå ettervert..
Vilke fordeler er det med en sånn HKS fancontroller? Sånn reelt alltså, tror ikke på all bullshiten de skriver i annonser for å selge produktet (nå tenker jeg ikke på HKS, men sånn generelt) :lol:

#258100  av Turbotrille

Men hvordan virker en HKS fan controller?

Det jeg mente er, hvor og hvordan registrerer viftene temperaturen på kjølevæsken?
Gjennom original kjølevannstemperaturmåler, eller en ny sensor som blir montert en plass?

#258160  av Qurtis

Jeg har ikke kjøpt HKS. Men den jeg valgte har en tynn tempføler som stikkes inn mellom kjøleribbene på radiator. Innslagstempraturen er justerbar.

#258385  av tojo

TTE(speedline) 18":
Bilde

JDM rear light:
Bilde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8