Side 3 av 8
Legg innLagt inn:11 jun 2007 14:52
av Andy_Celica
Legg innLagt inn:11 jun 2007 17:02
av Tore
Se der, en hardbarka Mk3'er som konverterer til litt rundere former

Bra du likte bilen, den så fin ut, bortsett fra den litt store girstanga

Legg innLagt inn:11 jun 2007 17:14
av tojo
Tore skrev:Se der, en hardbarka Mk3'er som konverterer til litt rundere former
Bra du likte bilen, den så fin ut, bortsett fra den litt store girstanga 
Hehe storspaken er fin om det er rette kassa,å bilen skal brukes på rattlåsrally..... Men har fortsatt ingen planer for bilen(enda iallefall)
Legg innLagt inn:11 jun 2007 22:14
av Turbotrille
Men hvordan går det egentlig med MKIIIen?
Ferdig eller???
Legg innLagt inn:11 jun 2007 22:33
av tojo
Turbotrille skrev:Men hvordan går det egentlig med MKIIIen?
Ferdig eller???
Arbeidet har stått stille 1uke grunnet TS-ogn landstreff Nord og kjøp av "backup" bilen.
Men skal jobbe videre med bilen denne uken
Kommer med oppdateringer.

Legg innLagt inn:05 aug 2007 22:55
av tojo
Her går det ikke fort , men nå har jeg fått et lite kick igjen.
TM(SFI) veivreimhjul montert,byttet 2 kontakt el anlegget,nytt bensinsystem+
Kommer mer oppdateringer di kommende dagene

Legg innLagt inn:19 aug 2007 21:17
av tojo
Er kommet ut av dvale igjen
Motor klar for montering:
Klargjort for montering i bilen:
Ny kjølepakke:
Ellers så har jeg montert EGR og turbotryksmåler(Greddy) i A-pod og lagt ledninger klar for montering av givere.
Imorgen blir det mekking av el servo feste ++
Legg innLagt inn:20 aug 2007 16:04
av Turbotrille
Kan være jeg har spurt tidligere, men hva skal du bruke for styring til viftene?
Legg innLagt inn:20 aug 2007 19:47
av Morten
Turbotrille skrev:Kan være jeg har spurt tidligere, men hva skal du bruke for styring til viftene?
Utifra siste bildet vil jeg gjette på en "HKS Fan controller"

hehe
Tojo: gi gass! venter i spenning på video av oppstart og testtur her nå vet du

Legg innLagt inn:20 aug 2007 19:48
av Qurtis
Godt å se at du har våknet fra dvalen.
Fin kjølepakke med Styring der
Selv har jeg også montert elvifter. Doble AC vifter + en stor fra volvo med to hastigheter.
Har bestilt Styring jeg og, nytter ikke å være sin egen Termostat og følge med på temp hele tiden.
Fikk testet ut i går på Rudskogen holder 5-6 runder med hardkjør før det går vårmt...
Men Batterilading lider, går mye strøm til 3 vifter. Venter på større dynamo.
Den jeg har nå er ca 70 amp, men den store er jo på 120 amp og veier 4 kg mer. Noen som vil lette bilen og bytte?
Legg innLagt inn:20 aug 2007 22:37
av tojo
Dagen idag gikk med til å flytte batteri bak(mobilbilde):
I tillegg har jeg begynt å lage feste i alu til denne servoen :
Andre ting og tang som skal monteres:
Imorgen er planen å lage fester for Intercooler + fullføre dagens påbegynte oppdrag

Legg innLagt inn:21 aug 2007 06:32
av Andreazz
Blir jo bra dette og

Begynner å bli noen gromme MK3ere og nå ettervert..
Vilke fordeler er det med en sånn HKS fancontroller? Sånn reelt alltså, tror ikke på all bullshiten de skriver i annonser for å selge produktet (nå tenker jeg ikke på HKS, men sånn generelt)

Legg innLagt inn:21 aug 2007 16:13
av Turbotrille
Men hvordan virker en HKS fan controller?
Det jeg mente er, hvor og hvordan registrerer viftene temperaturen på kjølevæsken?
Gjennom original kjølevannstemperaturmåler, eller en ny sensor som blir montert en plass?
Legg innLagt inn:21 aug 2007 21:04
av Qurtis
Jeg har ikke kjøpt HKS. Men den jeg valgte har en tynn tempføler som stikkes inn mellom kjøleribbene på radiator. Innslagstempraturen er justerbar.
Legg innLagt inn:22 aug 2007 23:17
av tojo
TTE(speedline) 18":
JDM rear light:
