Side 3 av 3
Legg innLagt inn:08 mar 2007 13:13
av tunamgu
Er det mulig å fjerne den runde linsa inni tåkelysa?Har montert xenonlook halogen pærer i fjernlysa og tåkelysa,men synes at fjernlysa ble mye hvitere enn tåkelysa.Jeg tror det er pga den runde linsa inni tåkelysa som gjør at det ikke ble så hvitt.
Legg innLagt inn:08 mar 2007 15:02
av csstian
rx300 skrev:Takk for bilder.. Hmm det glasset der så ikke helt bra ut nei... Mine er helt fine i glasset (etter en halvtimes rengjøring inni pga fastgrodd skitt og sand), men holderne dine ser mye bedre ut enn mine. Dvs du har faktisk noe å feste pærene i, det har ikke jeg 
Hvor mye hadde du tenkt for dem da? Jeg kan jo evt prøve å bruke mitt glass og dine holdere, vet ikke hvor lett det er å gjøre et "swap" der...
Om du legger lysene i steikovnen til glassa løsner,så går det å bytte glass.Nei pris vet jeg ikke.Du kan nu komme med et bud
Legg innLagt inn:17 mar 2007 14:59
av rx300
csstian skrev:
Om du legger lysene i steikovnen til glassa løsner,så går det å bytte glass.Nei pris vet jeg ikke.Du kan nu komme med et bud
Sånn, da er de på plass. Brukte de som de er i første omgang, de virker ihvertfall

Men ikke rart at glasset var blitt som det er da... Det stod jo HB3-pærer i dem, det er fjernlys. De pærene har jo ikke blenderen foran som holder temperaturen nede. Skal jo være HB4-pærer. Noen må jo ha stresset litt for å få dem inn i holderen også, for sporene er jo forskjellige... var stress å få dem ut for å få inn riktige pærer også. Hvis de er brukt som tåkelys så tipper jeg at det er mange motgående biler som har blitt blendet også

Legg innLagt inn:17 mar 2007 15:53
av tunamgu
Hovedlykta dugger ikke lenger?
Legg innLagt inn:17 mar 2007 19:11
av rx300
tunamgu skrev:Hovedlykta dugger ikke lenger?
Nei

(Bank i bordet). Og siden jeg bor på Vestlandet så hadde den nok dugget hvis den fikk det til.

Legg innLagt inn:17 mar 2007 19:22
av tunamgu
Får vel bore i påska da.Men Tåkelysa mi dugger også,bore der og eller?
Legg innLagt inn:17 mar 2007 20:49
av rx300
tunamgu skrev:Får vel bore i påska da.Men Tåkelysa mi dugger også,bore der og eller?
Der er det jo allerede en slags lufteanordning... to hull dekket av et slags stoff (lilla farge). Så hvis de dugger er det vel fordi lykten er full av vann, så der ville jeg forsøkt tørking forst.
Legg innLagt inn:17 mar 2007 21:25
av csstian
rx300 skrev:csstian skrev:
Om du legger lysene i steikovnen til glassa løsner,så går det å bytte glass.Nei pris vet jeg ikke.Du kan nu komme med et bud
Sånn, da er de på plass. Brukte de som de er i første omgang, de virker ihvertfall
Men ikke rart at glasset var blitt som det er da... Det stod jo HB3-pærer i dem, det er fjernlys. De pærene har jo ikke blenderen foran som holder temperaturen nede. Skal jo være HB4-pærer. Noen må jo ha stresset litt for å få dem inn i holderen også, for sporene er jo forskjellige... var stress å få dem ut for å få inn riktige pærer også. Hvis de er brukt som tåkelys så tipper jeg at det er mange motgående biler som har blitt blendet også 
akkurat ja.har ikke sjekket pærene.Var jo bra at du fant ut av det
Legg innLagt inn:20 mar 2007 15:57
av galx
rx300 skrev:Sånn går nu dagan.. For noe dritt.. Jeg har en 13 år gammel bil gått nesten 400.000km, en 32 år gammel bil, en 30 år gammel bil, og en 1999-modell gått 85.000km. Og hvilken er det som får en halv liter vann i hovedlykten, og et halvt kilo _sand_ i tåkelykten?
Fram med vann, zalo og hårtørker 
Fy f.. de lysene så skittene ut.. Tipper det ble en sinnsyk forskjell da du fikk gjort dem ren. Ble de tette ?
Hvis du legger dem (lysene) i ovenen i 10 - 15 min på 100 grader får du lett skilt lykteglass og lyktehus. Da kommer du til for å gjøre hva du vil. Når du skal sette i sammen lykteglasset gjør du bare det samme på nytt igjen. 10 - 15 min i ovnen, press godt i sammen og påse at det ser og er tett. Da skal det ikke være behøvelig med å borre hull i lykta.
Har selv borret hull i underkant av lyktehuset på en spreder på den andre bilen min. Det hjalp ikke i det hele tatt.. Borret til og med to hull til slutt. Tett må det være uansett.
Legg innLagt inn:20 mar 2007 21:52
av rx300
galx skrev:
Fy f.. de lysene så skittene ut.. Tipper det ble en sinnsyk forskjell da du fikk gjort dem ren. Ble de tette ?
Lyktehusene på tåkelysene var helt ødelagt, så jeg skaffet nye som nevnt tidligere i tråden.
Hvis du legger dem (lysene) i ovenen i 10 - 15 min på 100 grader får du lett skilt lykteglass og lyktehus. Da kommer du til for å gjøre hva du vil. Når du skal sette i sammen lykteglasset gjør du bare det samme på nytt igjen. 10 - 15 min i ovnen, press godt i sammen og påse at det ser og er tett. Da skal det ikke være behøvelig med å borre hull i lykta.
Har selv borret hull i underkant av lyktehuset på en spreder på den andre bilen min. Det hjalp ikke i det hele tatt.. Borret til og med to hull til slutt. Tett må det være uansett.
Takk for tipset, får gjemme på lyktene og skifte glass hvis jeg plutselig får god tid og lyst

. Ellers har hovedlyset sluttet å dugge, så det ser bra ut. Men det var nok viktig å tørke dem godt først, tror ikke et hull alene er nok til å tørke hvis det først har kommet mye fuktighet inn.
Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:40
av galx
Fint du fikk det tett da. Nå venter jeg bare på at tiltakslysten skal ta meg slik at jeg får moddet litt på lysa.. Det blir jo varmere i været.
Legg innLagt inn:02 apr 2007 00:11
av galx
Nå er lysene moddet. Ble utrolig bra. Mye jobb, men det var verdt strevet.
Håper fukta blir borte nå.
.
Legg innLagt inn:02 mai 2007 21:32
av Neo
Nå har jeg og samme problemene med høyre frontlykt. skittent og litt dugg. Sånn som jeg tolker det her så kan jeg spyle den og prøve å vaske den så borre ett lite luftehull. Ny lykt koster jo 3000 og vil helst slippe det. Men det jeg lurer på er om man bare kan spyle løs i lykten? Er vell en motor der inne før høydejustering
Re: .
Legg innLagt inn:02 mai 2007 22:21
av rx300
Neo skrev:Nå har jeg og samme problemene med høyre frontlykt. skittent og litt dugg. Sånn som jeg tolker det her så kan jeg spyle den og prøve å vaske den så borre ett lite luftehull. Ny lykt koster jo 3000 og vil helst slippe det. Men det jeg lurer på er om man bare kan spyle løs i lykten? Er vell en motor der inne før høydejustering
Selve motoren kobler du fra under demonteringen, så det er ikke noe problem. Jeg har fortsatt ikke fått dugg igjen på min

Legg innLagt inn:02 mai 2007 22:50
av galx
Mine ble helt duggfrie etter modifiseringen

. Både hovedlys og spredere.
Lexuslyktene er ikke helt tette uansett hva du gjør. Det er 3 - 4 lufteluker bakpå selve lyktehuset (mulig du ikke kommer til før du har demontert dem..). Disse luftelukene er lukket, men slipper også igjennom pittelitt luft i lukket tilstand. Innenfor disse luftelukene, ligger det en liten skummgummibit og en membran - som gjerne blir tette av dritt som årene går. Fjern hele dritten, i alle fall membranen. Gjør skummgummien skikkelig ren. Med dette får du mye bedre lufting på luktehuset. Det skal ikke mer til enn at det er fuktig eller kaldt ute - når du slår lysene på dannes det kondens som MÅ ut. Hvis det er helt tett, kommer dugget/fordampingen aldri ut..logisk.
Anbefaler å ta den jobben med å "bake" lyktene en liten stund i ovnen, del dem, og gjør dem skikkelig rene innvendig. Så kan man jo kanskje lakke litt også samtidig som man er i gang
