TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny celica eier med Røykproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#27855  av chris

CelicaTurbo skrev:egentlig litt snodig at det ikke ble klaget nei.. men men, å få tak i en kasse til disse skal vel ikke være helt umulig.. vær glad det ikke er en GT4 for da hadde du hatt et vesentlig større problem med å finne kasse :)
Ja, er ikke bare fordeler med å ha biler som skiller seg ut nei. Med mindre man har råd til å kjøpe helt nye originaldeler fra Toyota ;)

#27867  av Christian

Blandt all dritten baki vognskjulet...hæpp hæpp....så ligger det ei gt4 kasse, ta av fordelingskassa så har du en som passer på din :D
Turbokasse og greier, den holder :wink: PM?

#28323  av Zorin

Har helt glemt og skrive at Olje lampa mi lyser hele tiden eller det vil si den begynner og lyse noen sekunder etter bilen er startet og så lyser den hele tiden...selv om bilen er full av olje. Det er den gul/orange oljelampa som lyser IKKE den røde (hva er egentlig forskjellen på de??) Noen som skjønner hva det kan komme av??` Som jeg har skrevet tidligere så bruker jo bilen utrolig mye olje.. :oops: og flere har jo nevnt stempel ringene/fjærer men lurte bare på om diagnosen kunne være en annen siden oljelampa lyser eller om det fortsatt er mest sannsynelig at det er stempel ringene/fjærene som er ferdige...

#28330  av CelicaTurbo

hm, gulorange høres ut som oljenivået, på GT4 står dette lyset på venstre side i dashen mens oljetrykket står på høyre side.. Oljenivå-lampen er et bilde av en motor med bølget strek under på min bil, ser lyset slik ut hos deg også så er det nivålyset. Om peilepinnen sier at motoren har godt nivå så er så klart den mest korrekt, dvs at det er nivåsensoren som er gåen eller har hengt seg opp.

#28331  av Zorin

Ja den sitter på venstre side på dash`n er bilde av ei gul/orange Oljelampe med en bølgete strek under...

#28337  av CelicaTurbo

stemmer ja, det er bilde av en oljelampe, ikke motor som jeg først sa:) Jeg klippet ut et bilde av lyset fra et større bilde jeg har som viser hele dashen, dette er lyset:
Vedlegg
oljenivålyset
oljenivålyset
Celicaolje.jpg (2.7 kiB) Vist 3835 ganger

#28355  av Zorin

Ja det er sånn den ser ut...så du tror bare at den har hengt seg opp eller tatt kvelden?? og at det trolig ikke har noe med det det store oljeforbruket?? Hva er det den røde oljelampa betyr da?? ps: den lyser ikke den altså :wink:

#28364  av CelicaTurbo

den røde er oljetrykket, hadde den lyst burde du vært bekymret men dette er nivålampen som sier at nivået er for lavt. Men siden du har en peilepinn som forteller deg fysisk at nivået er bra så vil det si at det er sensoren som er problemet.. den lampen er bare et varsel ment for å få deg til å sjekke nivået med peilepinnen og etterfylle (eventuellt levere bilen hos toyota for dem som ikke aner noenting om bil før nivået blir for lavt).

Som sagt, peilepinnen er 100% til å stole på, det er ikke sensoren (sensorer kan alltid feile). Jeg har vanskelig for å tro at dette har noe med forbruket ditt å gjøre ihvertfall, er nok heller kun en gåen nivåsensor :)

#28373  av Zorin

ok! Har hatt litt problemer med og finne ut av hva de forskjelige lampene betyr..har kun instruksjonsbok på tysk noe jeg ikke er spss. god i men takk for hjelpen tror jeg vet hva jeg har og gjøre nå så det er vel bare og sette igang og skru... :lol:

#28385  av @lpher

Du er ikke førstemann som skvetter av det 'oljepåfyllingslyset' nei...skvatt ganske bra jeg første gang jeg så det på celican min ihvertfall ;-)

@lpher

#28395  av chris

Har fått det selv et par ganger. Hiver på en liter olje jeg da, så blir alt bra :D