Siden så mange spør om hvordan jeg lagde eksosen, legger jeg det like greit ut her.
Et sveiseapparat og litt praktisk innsikt er det du trenger. Delene koster vel ca 1000 lappen, mot orginal toyota som koster brennvin, over 10000 tror jeg.
Det du trenger er 2stk 90 graders bend, 3 stk 1meter lengder, (eller var det 2stk? husker ikke helt), og to endestusser. Jeg kjøpte alt i 2".
Kappet av orginal røret rett etter "bakakselen", der det heller nedover igjen. Lagde meg en bit rør som liksom ser ut som en "Y" altså så den ene ene delen blir sveiset på orginal røret, og den doble enden går ut til hvert rør. Ser det på et par av bildene, det jeg lagde har rusta, det "blanke" er orginal røret.
90 graders bend der, rørstump, og 90 graders bend til, rørstump og enderør, så har du til venstre siden.
Høyre siden blir da bare å forlenge med en rørstump rett ut fra "Yèn".
Viktig å få den "Yèn" delt ca på midten, så like mye eksos kommer ut på hver side.
Må bøyes litt det røret for å få det til å komme rett ut bak.
Det ligger et plastikk deksel under reservehjulsbrønnen der, som jeg ikke tror har noen funksjon, så det tok jeg rett og slett vekk.
Oppheng på hver side må lages til et eller annet da, følger med oppheng til karosseri med den skjørt delen som skal til bak der.
Jeg brukte rett og slett en gjengestang som jeg bøyde til for å få hengt opp eksosen.
Fant ut i etterkant at det var lurt, ettersom jeg da kunne justere rørene litt sideveis med et par muttre, for å få de midt i utsparing i bakskjørtet.
