TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt nr.5(?)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#30366  av Ole C

Vil ikke virke pirkete her men hva med en grundig vask av motor rommet mens du er i gang? :roll:

...kanskje jeg bare er litt misunnelig :oops:

#30373  av Morten

Ole C skrev:Vil ikke virke pirkete her men hva med en grundig vask av motor rommet mens du er i gang? :roll:

...kanskje jeg bare er litt misunnelig :oops:
Hehe, satt bare og venta på denne kommentaren! :mrgreen:
Både grundig vask av motorrom og oppshining av delene på den nye motoren sto egentlig på planen, men pga. problem med plass å stå og tid (spesielt kombinert) ble dette lagt på is foreløpig.. :roll:

Når tid og sted passer skal det nok shines opp ja, men bilen skal ikke være noen utstillingsbil så det viktigste er at alt virker! :wink:

#30424  av Ole C

Jeg vet hva du mener. Jeg har hatt de samme planene på alle bilene jeg har hatt men jeg ennå til gode å faktisk gjøre det. :roll:

#30773  av Morten

Jaja, da klarte jeg ikke holde meg lenger, bare måtte vri om nøkkelen :roll:

Eksosen lakk rimelig mye, men motoren starta den så det tyder på at jeg nærmer meg målet! :mrgreen: :twisted:

Har ikke koblet til bensinpumpe rele'et og resistorpakken til bp-rele'et enda +noen ledninger til ECU'en (3.stk varsellampe-signaler, ABS, FC, og VC mener jeg å huske). Påfyll og lufting av bremser, clutch, kjøleveske og bytte av motor- og girolje får jeg begynne på i morra...

:mrgreen: Gleder meg til alt er klart for første tur :mrgreen:

#30776  av erling

Kult. :D Skal si det går unna. Hvilken eksos ble det da? :wink:

#30781  av CelicaTurbo

ah, ikke langt unna kjøretur da :)

#30784  av Morten

erling skrev:Kult. :D Skal si det går unna. Hvilken eksos ble det da? :wink:
Det er orginal Turbo eksos som står på foreløpig, her ikke klart å bestemme meg enda... :roll:

#31720  av Morten

Vrrrrooooom...PSSSCHT.....Vroooom..PSSSSSCHT osv. :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Jepp, var akkurat ute og hadde første prøvetur med LilleGul! :mrgreen:
En smule mer drag nå ja! :D ....men også et par mindre nedturer... :oops:

Nedtur nr.1: Termostaten lukker ikke :? Skulle nok hørt på Markus og bytta denne mens det var lett å komme til...
Jumbo: tipset går videre til deg! Termostat, reg.reim., clutch hvis den er sliten + utløserlager, og ikke minst "hose from hell" kan være lurt å bytte mens ting er ute :!:

Nedtur nr.2: Noe er ikke som det skal med understellet bak lenger! Når bilen står stille og jeg dytter fra sida gynger bilen skikkelig :cry: Sånn var det ikke før.. Skal legge meg under og se om jeg kan ha glemt å stramme et eller annet i morra :roll: , ellers lurer jeg på om jeg må til å bytte foringer osv. (kommer i såfall til å bytte tilbake til de gamle demperene først).
Til info er alt understell utenom travers, stab.stag og Eibach-fjørene byttet til det fra klippet. (noe måtte byttes og da ble naturligvis de delene som fortsatt hang på byttet i samme slengen :wink: )

#31726  av Christian

Bra du fikk liv i den da :D , kjenner meg igjen i åpningslinja di 8)
Er veldig greit å bytte regla ovenfor ja, spesielt reg reim og hose from hell. Termostater er ikke sååå ille da, men selfølgelig irriterende.

Skal ikke si sikkert hva som er feil bak, men det må vel være noen foringer...?

Men så lenge den går er det vel ganske bra likevel? :wink:

#31749  av CelicaTurbo

om den gynger skikkelig skulle en nesten tro at demperne var helt skutt, men det hadde du vel merket når du monterte dem? Ellers foringer, men jeg kan ikke annet enn å tenke at demperne skulle ha bremset en slik gynge-bevegelse?

eller.. gynger den direkte fra side til side? eller er det slik at når den gynger går den ene siden opp og den andre ned om hverandre?

#31767  av MR2turbo

Morro dette morten! :) Gleder meg til en liten prøvetur i helga ;)
Tenkte litt på det med hjulopphenget ditt og jeg tror at det er lurt å jekke opp bilen å gå til verks med ett brekkjern og se hvor det er slakk..

Og forresten nå har du jo tid til å komme å være løpegutt for meg i verkstedet og da, hehe

#31835  av jan-erik

Grattis Morten med turbo, sikkert en deilig følelse å skru om tenningen og kjenne at det virker :D . Nå kommer du nok til å kviste meg på Rudskogen :-(

#31865  av jumbo

Grattis, og takk for tips!

"Hose from hell"??

<-- ignorant

#31868  av CelicaTurbo

"hose from hell" er en slange som går under turboen og mot oljekjøleren/filteret på motoren, så godt som umulig å komme til uten å fjerne turboen og et sannt helvete å bytte, og dessverre har den også en tendens til å ryke når bilen drar på årene.. ganske enkel å bytte mens motoren er ute og slangen er billig så derfor lurt å bytte mens motoren først er ute.. denne begynte å lekke på min bil for ett år siden, heldighvis lakk den bare såvidt, de fleste opplever å miste allt kjølevannet i løpet av minutter ser det ut til. Mulig det er noe enklere å ordne på en Celica men Toyota valgte ihvertfall å ikke fjerne turboen når de gjorde dette på min bil selv om det er så godt som umulig å komme til..

#31889  av jumbo

Okies, en ting til lagt til lista over ting jeg bytter ut :)