Side 3 av 3

Legg innLagt inn:13 mai 2007 09:27
av Mr2Even
angrykid skrev:Tror faktisk det kalles tårnlager det der. :D bare sånn helt sikkert, for jeg har nettopp bytta disse to framme på min. Det du trenger er to fjærklemmer, en tash, 17 kopp å 12-14 kopp, ei skralle og det du vanligvis trenger for å ta av dekket. :) når du har gjort det, løsner du bare bensinslanegene fra fjærbeinet, og bender denne ut, så har du fritt spillerom til å tashe av tårnlageret. Så setter du på det nye, skrur ting fast, og bender tilbake å fester bremseslangene igjen. Tar ca 2 timer på første side, 30-50 minutt på andre. Hvis ting ikke sitter jæææævlig hardt fast. :D (som de gjorde på min bil)
Greit forklart, men hva er en tash? :roll: Kan lageret sitte fast? Hva gjør man da? Jeg skal kanskje gjøre det idag

Legg innLagt inn:13 mai 2007 22:14
av Ivar
Mr2Even skrev:
angrykid skrev:Tror faktisk det kalles tårnlager det der. :D bare sånn helt sikkert, for jeg har nettopp bytta disse to framme på min. Det du trenger er to fjærklemmer, en tash, 17 kopp å 12-14 kopp, ei skralle og det du vanligvis trenger for å ta av dekket. :) når du har gjort det, løsner du bare bensinslanegene fra fjærbeinet, og bender denne ut, så har du fritt spillerom til å tashe av tårnlageret. Så setter du på det nye, skrur ting fast, og bender tilbake å fester bremseslangene igjen. Tar ca 2 timer på første side, 30-50 minutt på andre. Hvis ting ikke sitter jæææævlig hardt fast. :D (som de gjorde på min bil)
Greit forklart, men hva er en tash? :roll: Kan lageret sitte fast? Hva gjør man da? Jeg skal kanskje gjøre det idag
Han tenker sikkert på en avtrekker. Lageret har en tendens til å sveise seg fast til demperstangen.

Legg innLagt inn:14 mai 2007 13:04
av Mr2Even
Ivar skrev:
Mr2Even skrev:
angrykid skrev:Tror faktisk det kalles tårnlager det der. :D bare sånn helt sikkert, for jeg har nettopp bytta disse to framme på min. Det du trenger er to fjærklemmer, en tash, 17 kopp å 12-14 kopp, ei skralle og det du vanligvis trenger for å ta av dekket. :) når du har gjort det, løsner du bare bensinslanegene fra fjærbeinet, og bender denne ut, så har du fritt spillerom til å tashe av tårnlageret. Så setter du på det nye, skrur ting fast, og bender tilbake å fester bremseslangene igjen. Tar ca 2 timer på første side, 30-50 minutt på andre. Hvis ting ikke sitter jæææævlig hardt fast. :D (som de gjorde på min bil)
Greit forklart, men hva er en tash? :roll: Kan lageret sitte fast? Hva gjør man da? Jeg skal kanskje gjøre det idag
Han tenker sikkert på en avtrekker. Lageret har en tendens til å sveise seg fast til demperstangen.
Å jeg forstår. Nei jeg skal ikke ha ut lageret men skal overføre fjærbeina, dempere og fjærer fra en 94mod over på min(lagrene er helt fine på de). Noe som kan sitte godt fast der da eller? var det ikke et stag som var festet på fjærbeinet som kunne være vanskelig å få av på gammel bil? noen triks, eller er eneste måten å kutte de med vinkelsliper og kjøpe nye visst de sitter?

Legg innLagt inn:14 mai 2007 14:38
av Ivar
Umbraco, fastnøkkel og CRC.

Legg innLagt inn:14 mai 2007 22:12
av Mr2Even
Ivar skrev:Umbraco, fastnøkkel og CRC.
Lagt det på minne. Riktig verktøy er alfa omega, får ikke gjort mye uten det :wink:

Legg innLagt inn:14 mai 2007 23:04
av Ivar
Det viktigste hvis du vil unngå å ødelegge noe er vel å tenke først og skru etterpå.