Side 3 av 3
Legg innLagt inn:27 jun 2007 16:26
av defred
kennethx skrev:Du rekker vel trondheim til helgen da? 
Slipper nok det gitt!

Arbeidet er i gang!
Legg innLagt inn:08 jul 2007 14:01
av defred
Da er arbeidet med og montere sammen bilen igang igjen!!!!! Har brukt helgen til og bytte ut alle gamle aluminiums gjenger til motorfeste osv. til Time sert gjenger i stål, disse er mye mere solide og tåler at all skruingen.
Legg innLagt inn:09 jul 2007 08:17
av kennethx
sett sine bedre dager den pinjongen der ja
Blitt noe test kjøring nå da?

Legg innLagt inn:09 jul 2007 12:16
av defred
kennethx skrev:sett sine bedre dager den pinjongen der ja
Blitt noe test kjøring nå da? 
Nei ikke enda, har noen timer med arbeid på bilen. Blir ikke før i August tenker jeg!
Hurra!
Legg innLagt inn:23 jul 2007 14:58
av defred
Da var bilen endelig satt sammen. Vil takke John og Johnny for god støtte gjennom monteringen. Nå skal testvei bestilles, skal jobbe litt med oppsett av understell for og tilpasse dempere til den nye diffen.
Vis det er noen som har en privat grus vei på noen km. som kan brukes for test kjøring så send meg en melding.
Legg innLagt inn:07 aug 2007 13:23
av kennethx
Testvei ja, det hadde vært noe!

Blitt noe test kjøring?
Legg innLagt inn:07 aug 2007 14:58
av Magne_F
Det blir testkjøring i Østfold 18.08. Sjekk forøvrig
http://rally.blogg.no for oppdateringer..

Legg innLagt inn:20 aug 2007 17:43
av defred
Da var testen unnagjort! Det ble en litt kort test, fikk bare kjørt to ganger fem km. på gruss. Da vi satt oss inn i bilen og skulle kjøre igang oppdaget jeg at alt av bremser var borte! En stein hadde kjilt seg mellom venstre bremsekalipter og felgen bak, slik at den sprakk! Så da var den teste over. Derfor kan jeg ikke si hva jeg mener om den nye diffen, uannsett hadde jeg en brukbar tid på de turene jeg kjørte og kunne ikke merke den største forskjellen på hvordan bilen oppførte seg. Og det er positivt, siden jeg ikke er mest opptatt av at bilen skal skifte total karakteristik, men være holdbar i steden. Karakteren på bilen kan jeg forandre med og justere dempere. Skal få lagt ut noen bilder, og evt. komme tilbake med flere komentarer når jeg får testet neste gang.
Legg innLagt inn:20 aug 2007 18:47
av CelicaTurbo
altså, kalipperen sprakk?

Legg innLagt inn:20 aug 2007 19:44
av defred
Litt dårlig skrevet ja, det var kalipteren som sprakk ja, tror Magne tok et bilde av det så han legger det sikkert ut. En stein har tredd seg mellom felgen og kalipteren og blitt med noen runder slik at den lagde en liten spekk i kalipteren. Dette var maks uflaks, sånt skjer svært sjelden, men med den statestikken jeg har med denne bilen måtte det jo skje, har faktisk ikke kjørt bilen en gang på løp eller test der alt har gått uten noen problemer. Og bilen er veldig bra vedlikeholdt, helt utrolig. På denne testen begynte det med at motoren gikk litt for varm(95-97 grader) etter to ganger gjennom veien på 5 km. i strekk. Dette må løses med og koble viftene på bryter slik at jeg kan kjøre dem konstant på fartsetappene. Så kom problemet med bremsene.
Men veien var helt værst, skikkelig rally vei, med masse utfordringer, vann og kjøre ut i, kjell knauser, hytter og hopp! Helt rått, kommer til og bruke denne veien mer både som grus og vinter test vei. Han som har den driver også og kjører utdrinkningslag så vis noen er på jakt etter noe sånt, ta kontakt med meg så skal sjekke ut mulighetene. Kan anbefales.
Legg innLagt inn:20 aug 2007 20:53
av Magne_F
Bilde av sprukket kalipter