Jaja, da tok samvittigheten knekken på meg til slutt. Har fri denne uka, og hadde tenkt å få gjort MASSE på ae86'en disse dagene. Men så tok fornuften tak og siden erling var snill og ville låne meg den snopne jettaen litt mens jeg holdt på gikk jeg igang med armer og bein lørdags ettermiddag med å plukke starlet og fikse ihvertfall den mest kritiske rusta i selve karrosseriet. Planen var å ta det jeg rekker i løpet av uka, og så grunne, sparkle, flekke og rustbehandle til helga så bilen er kjørbar igjen på mandag til arbeidsuka begynner. Starta med gulvet + ett hull bak like ved dempertårnet og så er alt annet jeg rakk over en ren bonus samt en får ta opp tråden igjen seinere når jeg har tid. Den planen ser ut til å ryke greit allerede, både fordi jeg har fått sveist vesentlig mer enn jeg trodde jeg kom til å rekke over, dvs klargjøringa etterpå kommer til å ta vesentlig lengre tid enn først antatt.... men også fordi at jo mer jeg fikser, dess mer rust finner jeg på denne rustpilen min
La meg først si at jeg er fullstendig amatør på dette, og sånn sett bruker den litt som trening av type prøving og feiling (med resultat deretter). Er ikke alt som blir like pent, og trenger nok noen kilo sparkel før lakkering for å bli noenlunde. MEN foretrekker uansett solid stål som er litt småstygt foran brune rusthull, så klager ikke på hastverksarbeidet mitt selv.
Har ikke bilder av alt og alle hull, men her kommer noen illustrasjonsbilder av ting sålangt...
Lørdag ettermiddag før arbeidet starta:
Starta med gulvet der en så bakken mens en kjørte...

La meg først si at jeg er fullstendig amatør på dette, og sånn sett bruker den litt som trening av type prøving og feiling (med resultat deretter). Er ikke alt som blir like pent, og trenger nok noen kilo sparkel før lakkering for å bli noenlunde. MEN foretrekker uansett solid stål som er litt småstygt foran brune rusthull, så klager ikke på hastverksarbeidet mitt selv.

Har ikke bilder av alt og alle hull, men her kommer noen illustrasjonsbilder av ting sålangt...
Lørdag ettermiddag før arbeidet starta:
Starta med gulvet der en så bakken mens en kjørte...
-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z