TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Operasjon MOMO :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#32657  av Goose

reagerte på det samme chris, :shock:

#32663  av sindrejl

skal gå for gult ratt også :D

#41613  av cameleon

Da er alt momoutstyret utenom den siste pedalen montert. Alt var mer eller mindre enkelt å montere. Men må si meg skuffet på litt av momokvaliteten. Terskellistene til som oprinnelig kostet 799,- var av helt forferdelig kvalitet. Jeg gikk ut i fra at det skulle være meget bra til den prisen, men liminga var helt forferdelig. Måtte skru de inn på en fire plasser for at de skulle sitte fast. De datt av med en eneste gang, og hadde det ikke vært for skruene, så hadde alt bare falt av.

Å montere setene var en hard del. Måtte først sveise ei lita ramme under setene først, før jeg så måtte sette skinnene oppå der og ei ny metallstang der igjen for å få det sterkt nok. Men det gikk heldigvis til slutt. Rattet var enkelt, og det samme var girkula og ikke så veldig sjokkerede gulvmattene :roll:

Problemene oppstod da det viste seg at det verken fulgte med rett skruer til rattet og ingenting til stolene eller skinnene (oe det egentlig skulle gjøre). Så det var bare å lete febrilsk i kjelleren etter alternativer. Men det ordnet seg til slutt.

Eneste jeg har igjen nå er å kappe girstanga litt. Minner om et lite tårn som rager høyt over alt sammen slik det er per i dag. :P

Skal prøve å lage noen artikler om hvordan å gjøre de forskjellige tingene litt senere, samt at det kommer bilder av resultatet om ikke lenge.

#41617  av kake

cameleon skrev: Eneste jeg har igjen nå er å kappe girstanga litt. Minner om et lite tårn som rager høyt over alt sammen slik det er per i dag. :P
Det gjorde min også når jeg satt på momo-kule. Det jeg gjorde var bare å lage et hull i den svarte gummipakningen som du setter på stanga, og så trer du den så langt ned på stanga som mulig, så dytter du på kula (slik at masse av stanga står inne i kula), så er det bare å feste på vanlig måte. Blei meget bra, og ikke for lav eller for høy :)

#41639  av cameleon

kake skrev:
cameleon skrev: Eneste jeg har igjen nå er å kappe girstanga litt. Minner om et lite tårn som rager høyt over alt sammen slik det er per i dag. :P
Det gjorde min også når jeg satt på momo-kule. Det jeg gjorde var bare å lage et hull i den svarte gummipakningen som du setter på stanga, og så trer du den så langt ned på stanga som mulig, så dytter du på kula (slik at masse av stanga står inne i kula), så er det bare å feste på vanlig måte. Blei meget bra, og ikke for lav eller for høy :)
Hjertlig :wink: Skal nok ikke være for mye arbeid vil jeg tro. :)

#276144  av mr2storbrua

Husker du hva størrelsen på Momo-mattene er? Skal bestille selv, men må velge mellom A,B og C. Det var MR2 du brukte mattene i? Var størrelsen bra, eller ville du valgt større eller mindre matter, dersom du skulle bestilt om igjen?

#276227  av cameleon

Snakk om å dra opp gammel post :D
Dette var en av de første postene mine her inne tror jeg hehe.

Jeg husker desverre ikke åssn størrelse det var. Men om du ser gulvformen på passaskjersetet, så ser du formen inne i pakken også. Formene er veldig forskjellig.

Men jeg vill nok IKKE ha valgt momo igjen. Jeg har hatt to matter og begge mattene har revnet opp, blitt hull i etter veldig kort tid. Om mattene skal holde seg så bør du ha på deg tøfler med bambisåle på under for at de skal vare et par tre månder.
Mattene passer fint til å begynne med, men du kan heller bestille deg orginale mr2 matter fra toyota. varer nok litt lengre og ser mye bedre ut :wink:

#276246  av SanAndre

Kanskje et lite dumt spørsmål dette her cameleon, men når du sier at man skal gå til toyota og bestille nye originale matter, mener du da at man må bestille det hos sin lokale toyota forhandler?

Har nemlig lyst på originale mr2 matter selv...

#276248  av peterK

SanAndre skrev:Kanskje et lite dumt spørsmål dette her cameleon, men når du sier at man skal gå til toyota og bestille nye originale matter, mener du da at man må bestille det hos sin lokale toyota forhandler?

Har nemlig lyst på originale mr2 matter selv...
Ja, toyota-forhandler.

#276256  av mr2storbrua

Hadde jeg fått med den påskriften MR2 eller noe lignende så hadde jeg nok gjort det med en gang, men som jeg har skrevet på en annen post her inne er disse dessverre også gått ut av produksjon. Hørte med mvpmotorsport også, som hadde de i nettkatalogen, men de kunne heller ikke få tak i lenger. Hvordan ser de originale ut? Er det helt svarte tøymatter? Og er det noe forskjell på mattene til de forskjellige modellene? Noen som vet pris?

#276408  av mr2storbrua

SÃ¥ de, men de er dessverre for MK1 :(
På den linken fra ebay var shipping bare innenfor USA. Er de originale mattene gått ut av produksjon, eller er disse med påskrift "ekstrautstyr", slik som dørlistene med påskrift?
Dersom noen vet hva slags Momo-størrelse man trenger i en MK2, så vil jeg fortsatt gjerne vite det.