Side 3 av 5
Legg innLagt inn:08 nov 2007 18:13
av -magnus-
GhostRider88 skrev:-magnus- skrev:Kanakkas skrev:Husk å sjekke frysepunktet på frostvæske og spylervæska! Spes viktig når ikke står i varm garage!!
Dere som bruker presenning over bilen når den står ute, hvordan blir lakken seende ut over tid?? Vær og vind vil jo alltids flytte litt på presenningen hele tiden..
Har tenkt på dette jeg også. Kan umulig være bra for lakken?! Noen som har erfaring med det?
hadde en vinter pressending over escorten vår og når denne ble tatt av igjen etter vinteren så var lakken ru, ripete og det hadde faktisk rustet de stedene hvor lakken var litt dårlig før den ble satt under pressending. Kom fuktighet under pressendingen som ikke tørket... Anbefaler lagringstelt om man ikke har tilgang til garage 
Høres ikke bra ut... Lurer på hva jeg skal gjøre da.

Legg innLagt inn:08 nov 2007 18:35
av GhostRider88
Legg innLagt inn:08 nov 2007 23:00
av FireWalk
Min blir stående innendørs hele vinteren. Skal få ny lakk, nytt interiør og litt diverse til våren kommer. Samt litt mer motor trim.
Kunne ikke falt meg in å kjøre den om vinteren. Kombinasjonen av senking samt styling gjør at den bare har 2 cm bakkeklaring i fronten, så da forsvinner alt av styling i det jeg treffer på vinterens første isklump.. videre så er jeg skaptisk til alt saltet som som spiser på karoseriet og ikke minst all sand og steinspruten som blir sprutet over bilen fra bilen forran samt møtende biler. kjipern å få panseret, ruta og siden på bilen full av steinsprut pga vinterkjøring.
Har en vinterbil jeg skal "kose" meg med i vinter.. så har jeg hele vinteren til å skru og kose med bilen og glede meg til våren kommer, når jeg endelig kan rulle den ut og leke meg igjen. Da blir det nesten som å få MR2 for første gang igjen. Like morro hver gang.
Har lagt ut flerfoldige hundre tusen kr på den bilen nå, så vil ikke ta sjansen på å brette den rundt en lyktestolpe pga glatt vei..

Legg innLagt inn:08 nov 2007 23:13
av Doffen696
FireWalk skrev:Min blir stående innendørs hele vinteren. Skal få ny lakk, nytt interiør og litt diverse til våren kommer. Samt litt mer motor trim.
Kunne ikke falt meg in å kjøre den om sommeren.
Vel Firewalk har blitt skremt av motorkreftene sine.. Tør ikke kjøre om sommeren heller? Og alikavel skal du ha mere krefter under motorlokket... Jaja.. Mye vil ha mer

Legg innLagt inn:08 nov 2007 23:25
av FireWalk
Doffen696 skrev:FireWalk skrev:Min blir stående innendørs hele vinteren. Skal få ny lakk, nytt interiør og litt diverse til våren kommer. Samt litt mer motor trim.
Kunne ikke falt meg in å kjøre den om sommeren.
Vel Firewalk har blitt skremt av motorkreftene sine.. Tør ikke kjøre om sommeren heller? Og alikavel skal du ha mere krefter under motorlokket... Jaja.. Mye vil ha mer 
Mente vinteren. Men tenkte på sommeren når jeg skulle skrive vinteren

hehe.. har begynt å glede meg til sommeren allerede
Er ikke noe problem å kjøre om sommeren, men spinner på alle gir når det er vått... Blir ny Racing clutch og nå, så da blir det "av / på" og det er ikke så heldig kombinert med vinterbruk

Legg innLagt inn:09 nov 2007 00:00
av predator
Akkurat nå står den ute og fryser...
Men skal begynne og bygge ett telt til den om noen dager, når jeg får tid...
Legg innLagt inn:09 nov 2007 01:39
av ArildM
Etter hva jeg har hørt er det værre å bruke presenning enn å ikke bruke det.
Vanskelig å unngå fukt helt, og kombinasjonen av fukt og tett presenning gir gode vekstforhold for mye dritt
Just my 5cent, min skal ut på vinterføret

Legg innLagt inn:09 nov 2007 15:04
av Abramz
Har laget meg nå lagringstelt/carport lignende ved hjelp av varandraen.. Men har ikke varme der..
Skal prøve å få den så å si helt tett å ha noen varmovner der..
Vil ikke la gulle fryse.. Starter bilen dagli..
Legg innLagt inn:09 nov 2007 23:49
av GhostRider88
Legg innLagt inn:10 nov 2007 09:13
av Haugrud
det beste er faktisk å lagre batteriet kaldt. for batteriet lader seg raskere ut når det er varmt..er det det jeg har hørt hvertfall

Legg innLagt inn:10 nov 2007 12:25
av Doffen696
ArildM skrev:Etter hva jeg har hørt er det værre å bruke presenning enn å ikke bruke det.
Vanskelig å unngå fukt helt, og kombinasjonen av fukt og tett presenning gir gode vekstforhold for mye dritt 
Just my 5cent, min skal ut på vinterføret 
Jeg kjøpte en nylonpressening som puster for vinterlagring innendørs:
Utklipp fra Biltema.no
Helpresenning kombi
Hvilket materiale skal jeg velge?
De sølvfargede polyesterpresenningene er helt vanntette og beskytter mot vær og vind ved midlertidig overdekking av bilen utendørs. De kan også brukes som beskyttelse mot smuss, rustvann og saltvann når du transporterer bilen på båt, tog eller lastebil. Presenningene er helt tette og ikke egnet for overdekking over lang tid, fordi de ikke ventilerer ut kondens.
De blåfargede nylonpresenningene beskytter mot støv og innsyn og passer utmerket for langtidsoppstilling av bil under tak. De beskytter ikke så godt mot regn, men ventilerer derimot ut kondens.
Legg innLagt inn:10 nov 2007 14:18
av MOLDESTUKET.COM
Jeg polerte, vasket under og jekket opp bilen, fikk fekket litt med tectyl.
Slengte på fire gammle gummilefser med pigger.
Ready to roal
Må si det var en ganske spennende opplevelse å bremse med den lille rotta med hekkmotor, dårlige dekk og stive fjærer. Må erlig innrømme at jeg har kjennt mere effektiv bremse på vinterføre, håndbekket var et musst.
Ellers er det er kjempeartig vinterbil. Brukte litt tid på å bli vannt til den, men med tankte på at det er hekkmotor og sinnsykt kort akselavstand er jo bilen ganske sjef å dra sleng med både i stor fart og i nedoverbakke, noe jeg trodde var umulig med den bilen
Men det var den bremsa da

Legg innLagt inn:10 nov 2007 23:28
av sindrejl
bremsene suger originalt på mk1. Værste bremsene jeg har vært borti

Tilogmed escorten min med null bremsebelegg igjen bremser bedre

Men som du selv har oppdaga, det er en fantastisk vinterbil. Kan ligge sidelengs overalt og kommer frem mersom overalt

Legg innLagt inn:11 nov 2007 19:57
av roste1
1) Jeg har lakket steinsprut, polert den meget pen og tatt på tectyl behandling. Ble meget bra, dette anbefales!!!
2) Så har jeg tatt av hjul og satt den på bokker. Skal pusse og lakke calippere. og dempere holder lengere og dekkene blir ikke ovale
3) Har fult full tak på bilen, for jeg liker å varme motoren en gang i måneden når det er kaldt ute, bare starte den å la den gå 30 min.
4) Så har jeg koblet fra batteriet men ikke tatt det ut.
Men det har kommet litt rust over vinduet på bilen så jeg nå, noen tips å stoppe dette? uten å pusse og lakke, har hørt at det fins noe bra på dette markedet nå, som du bare tar på så det ikke blir verre så kan du lakke på deg igjen. hva er bra her? virker det?
Og for dere som ikke har tak over bilen så fins det så utrolig mange som leier ut plasser den kan stå, for 2 år siden leide jeg en fin hall, eller en plass i hall til 1500,- med fliser på gulvet og ikke kallere enn minus 10 grader. da varmet han det. Meget fornøyd med det, og sånn er det mange som leier ut. Men nå har jeg tak over den selv.. dette er hvert det!!!
takker for alle tips på dette.......
dette er en bra tråd
Legg innLagt inn:11 nov 2007 20:58
av Doffen696
Du kan prøve noe sånn rustmelk som de kaller det.. er ikke sikker på den tekniske spesifikasjonen.. Ikke bruk Hamerite lakk... Den funka dårlig på bilrust etter mine erfaringer med et gammelt vrak e he....