Side 3 av 4

Legg innLagt inn:17 jan 2008 22:50
av Stølen
For å være ærlig så føles denne langt mer kontant og direkte enn MR2'en, og jeg tør å gi på mye mer i svingene... Krengning er et ikke-tema, takket være AP Performance-fjærer og Koni.
Høyden er faktisk ikke et problem hvis man bare er klar over det, med fire svære karer i bilen så kan den kanskje snitte en skjøt i eksosen over fartsdumper men ikke noe mer. Har saumfart undersiden NØØØYE etter farepunkter og eventuelle skader etter bakkekontakt, men det er kun skjøtepunktene mellom bakre og midtre eksosdel (stoor massiv metallklump som stikker ned) som bærer preg av kontakt. Denne er jeg heller ikke så redd for å være borti, da den ser rimelig robust ut. Så lenge den ikke slår hele anlegget ut av stilling, that is :roll:
Litt mer hjulstøy enn i MR2'en, men sistnevnte er jo voldsomt godt lydisolert. Ellers vanvittig høyt komfortnivå, lite motorstøy hvis man holder seg i normale RPM, meeeget gode bremser og en silkemyk girkasse som forøvrig er helt sinnsykt digg gira..! Perfekt satt opp for krem akselerasjon... føler meg som en rallysjåfør når jeg gir på.... :twisted:

Jeg kan innbille meg at bilen kan være litt duvende og upresis uten sportsfjærer og dempere, men det er i alle fall en saga blott her. Eneste gangen jeg får inntrykk av at jeg kjører en relativt stor bil er når jeg snur meg og ser baksetene :lol:

Både vekta, responsen og vegholdningen minner mest om Integra igrunn, men så er det jo egentlig en Integra GSR med Civic-skall det er snakk om her... både motor, girkasse og hjuloppheng kommer fra GSR'n faktisk...! Og det er jo ikke så verst egentlig! :D

Legg innLagt inn:20 jan 2008 14:58
av Stølen
Da har jeg endelig fått tatt noen bilder av "nye" Hondaen...!
Her er et lite utvalg...


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde

Legg innLagt inn:20 jan 2008 15:08
av Stølen
Var forresten ute og kjørte i helga, og ble ganske positivt overraska da jeg fylte på tanken i dag: Med ca 20 mil bykjøring og 25 mil langkjøring greide bilen et snittforbruk på 0,71 liter på mila...! Det er ikke gæærnt for en bil med 170 hk fra 1998....! 8)

Legg innLagt inn:20 jan 2008 16:30
av ArildM
Tidens mest fornuftige stasjonsvogn dette? Hehe :) Laav pen bil.

Legg innLagt inn:20 jan 2008 19:50
av Stølen
Hehe, takker..! :D

Nå er grenrør også bestilt, blir rake rør her i gården....! 8)



Bilde

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:29 jan 2008 17:42
av Stølen
Da har ting endelig begynt å dukke opp i posten her...! :D

Først ut er nytt toppdeksel. Det gamle var rimelig slitent...

Bilde


Bestilte umiddelbart et nytt originalt Type-R toppdelsel. Det kom i posten i dag..!

Bilde


Og slik ser det ut etter montering.... rimelig mye freshere enn det var før 8)

Bilde


Bilde


Neste ledd i planen er grenrør...! De er også på vei i posten :D

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:31 jan 2008 19:06
av Stølen
Sånn ser motoren ut i vanlig dagslys....

Bilde


Bilde

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:21 feb 2008 19:28
av Stølen
Da har det skjedd saker og ting her..!
Dukka opp et grenrør i posten :D

Bilde


Sammen med nye OBX tennpluggkabler ser det sånn ut:

Bilde

Merker faktisk markant økning i akselerasjon fra 5000 rpm og oppover! Happy! :D

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:22 mar 2008 11:04
av Stølen
Da var endelig sommerfelgene på...! Brock B13 krom... 8)

Bilde


Bilde


Bilde


....og enda et motorbilde :D



Bilde

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:22 mar 2008 11:37
av Supramk3turbo
Se der ja. Virkelig pent det der :D Må si du fant de rette felgene for den bilen...

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:22 mar 2008 21:13
av egotrip
Supramk3turbo skrev:Se der ja. Virkelig pent det der :D Må si du fant de rette felgene for den bilen...
Tyskern han kjøpte den av gjorde definitivt det ;)

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:24 mar 2008 11:45
av Stølen
Hehe, ja det er vel heller slik at jeg fant bilen med de peneste felgene, ikke omvendt :D

Men hadde de vært kjipe hadde jeg bytta forlengst. Men når man er så heldig å kjøpe bil av den eneste tyskeren i verden med god smak..! :lol:

.....tror ellers at Tyskland er det landet med de styggeste styla bilene... enig??

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:24 mar 2008 11:50
av Supramk3turbo
[quote=.....tror ellers at Tyskland er det landet med de styggeste styla bilene... enig??[/quote]

Ja, de har vell en tendens til å overdrive med litt stygg styling. Men orginal fabrikk styling ser ihvertfall bra ut på de nye bilene:)

Typisk tysker styling :lol: he he

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:24 mar 2008 15:12
av Thomas S
Flott stasjonsvogn :mrgreen: Brodern har samme motoren i CRXen sin

Re: Stølens Honda Civic Aerodeck VTi

Legg innLagt inn:06 apr 2008 00:06
av Stølen
Hehe, B18C i den lille gocarten blir aldri feil..! :D

Litt oppdateringer her, har montert en oppgradert ECU for litt finere motorgang og sprekere akselerasjon:

Bilde


Rimelig smal sak, et par modifikasjoner her og der så satt den som den skal...

Bilde

Har bare kjørt den et par dager, tar vel litt tid før motoren "lærer" de nye innstillingene. Men merker allerede stor forskjell, VTEC er flytta fra 4500 til 5500 rpm, og sperra er flytta fra 8400 til 9000 rpm... myyyye morsommere! :D

Ellers er alt ved det gamle...!

Bilde