Side 3 av 17
Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:18 feb 2008 22:44
av Christian
Aluminium.
Dette blir så gromt

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:19 feb 2008 06:54
av Amund
CelicaTurbo skrev:Noe jeg lurer på er, motoren hvilken girkasse kommer du egentlig til å bruke med denne motoren? 
Antar at han kjem til å bruke ei mr2 turbo kasse, noko anna er vel vanskelig å få til å holde
Det som er "vanlig" er i vert fall å lage ei adapterplate til den kassa. Litt forskjelligt med tanke på svinghjul, nokon lager nytt svinghjul, andre lager adapter for å kunne bruke 3S svinghjul...
1UZFE = ALU.
Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:19 feb 2008 11:45
av Arne rebel
Jeg kommer til å bruke mr2mk2 turbokassa, men mangler turbo drivakslingene. Er litt usikker om spindlene til turbo er større enn gti sine. Har sitti litt å vurdert å bruke gti kassa for den har jeg deler til, og da får jeg den startet til sommeren.
Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:19 feb 2008 17:18
av Christian
Hadde droppet gti kassa, den blir for svak for kjørestilen din. Du får turbokassa mi billig, også finner du noen brukte akslinger, eller kjøper nye. De koster litt, men de holder i alle fall. (antagelig

)
Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:19 feb 2008 20:13
av Amund
Holder med Christian der
Akslingene finner du alltids ein ordning på. Du har vel lest minst like mykje som meg når det gjelder adapterplata og tenker eg. Eller har du tenkt å gå egne veier der også? hehe
Det ordner seg alltid for snille gutter Arne

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:20 feb 2008 00:05
av Arne rebel
update:
Jeg vil nok bruke turbo kassen, men er litt usikker hvor jeg skal lete etter drivakslingene....men det blir vel nok en ordning til slutt. Kommer til å lage en adapter-ring i aluminium, men er litt usikker om jeg skal lage overgang til svinghjulet eller dreie nytt. Er forresten 3sgte svinghuljel lik som 3sge svinghjulet?
Holder fortsatt på med den nye rammen. Fikk retta den opp i linje med framhjulene og sveiste på rør for å stive av bakparten.
Hjemmelaget jigg

Et bilde som viser hvor tungvint det er å jobbe som amatør, pappmaler og 1m2 plate som må kappes og bøyes til

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:20 feb 2008 08:39
av CelicaTurbo
Dette er definitivt imponerende ihvertfall

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:20 feb 2008 11:42
av ArildM
Heelt unikt dette

Er så rått som det går an å bli

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:21 feb 2008 23:29
av Arne rebel
En liten oppdatering:
Takker for støtten, det trenger en til tider når en må lure unna penger og tid fordi "revisoren" (samboeren) synes dette er bare bortkastet tid og penger
Fikk sveiset hovedbøylen fast til rammen, og synes plasseringen ble veldig bra om jeg får skryte litt. Nå ligger den ca 3cm fra vinduet bak, og da slipper jeg å skalle i den om jeg hadde sveiset den fast i rammen inne i kupeèn. Om noen lurer så har jeg sveiset inn en ekstra plate på 3mm der bøylen er festet til rammen, noe som er beskrevet i Bilsport boken. Har startet med å ta ut siderutene slik at jeg kommer til for å sveise fast røret som skal bakover for å danne festet til støtdemperene.

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:22 feb 2008 11:17
av aneriks
Arne rebel skrev:
Er forresten 3sgte svinghuljel lik som 3sge svinghjulet?
nei det er ikke likt
Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:22 feb 2008 12:37
av Morten
Arne rebel skrev:update:
Jeg vil nok bruke turbo kassen, men er litt usikker hvor jeg skal lete etter drivakslingene....men det blir vel nok en ordning til slutt. Kommer til å lage en adapter-ring i aluminium, men er litt usikker om jeg skal lage overgang til svinghjulet eller dreie nytt. Er forresten 3sgte svinghuljel lik som 3sge svinghjulet?
Mulig jeg har et orginalt 3sgte svinghjul liggende om du trenger. Hvis du ikke har allerede kan jeg se etter i skjulet. Du vet bolthullene må modifiseres, samt startkransen?
Drivakslinger er vel forum og/eller huggere i UK, eventuelt Ebay og amerikanske forumer de stedene en har størst sannsynlighet for å snappe opp noe billig. Jeg kan kanskje skaffe deg brukte fra auksjonene i Japan om du ikke får fatt i, men er usikker på hvor mye frakt ville blitt derfra på så tunge deler (gjelder jo forsåvidt fra usa og uk og det da

)
Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:22 feb 2008 13:04
av Morten
Hehe, titta innom i japan og fant ett sett akslinger som jeg kjøper og sender hjem med sjøfrakt. Hvis de viser seg å havne innenfor budsjettet ditt kan du overta de for kostpris til gromprosjektet, hvis ikke beholder jeg de bare som reservedeler.

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:22 feb 2008 15:53
av Arne rebel
Morten: Dette må jeg si varmer en sjel som ikke har kontakter ut i den store verden. Da har jeg et problem mindre...dette er det som skal til at en ikke gir opp

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:22 feb 2008 16:43
av Amund
Har eit svinghjul eller to liggende eg og
Ellers får du gi ein lyd når du finner ut om lengden på akslingene er rett

Re: Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE
Legg innLagt inn:22 feb 2008 17:23
av Arne rebel
Amund: Det skal jeg gjøre, for nå er det ikke lenge før motoren er her...Hva skulle jeg gjort uten kyndige folk rundt meg som strekker ut en hjelpende hånd

Kanskje med litt flaks så får vi den første mr2mk1 med 1uzfe motor til å svive i Norge og "slå" både engelskmennene og amrikanerene
