TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Carina E: Hva burde jeg gjøre med den, hva burde jeg kjøpe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#275275  av MercedesMotor

celicat23: Det er jo umulig å bli tatt hvis man har 18" tommere, eller tar jeg feil? Når du skal registrere bilen så er det jo bare å skifte dekk.

HVIS man blir tatt for det, hva skjer da? Du har sikkert aldri blitt stoppa for det? ellr har du?

Fant dette på internet, vet ikke hva jeg burde gå for, men dette er om Carina E:
Skal du købe dæk, er det igen pladsproblemer, der spiller ind.
Diameteren betyder ikke så meget, men 205 mm. i bredden er maximum.
Jeg har forsøgt med 215/40-17, men det virker bare ikke...
Takk for svar :)

#275310  av celicat23

MercedesMotor skrev:celicat23: Det er jo umulig å bli tatt hvis man har 18" tommere, eller tar jeg feil? Når du skal registrere bilen så er det jo bare å skifte dekk.
Fult mulig og bli "tatt"
MercedesMotor skrev:HVIS man blir tatt for det, hva skjer da? Du har sikkert aldri blitt stoppa for det? ellr har du?
Blir du stoppa i teknisk kontroll får du mangel lapp og må vise bilen til godkjenning hos BT. Har selv blitt stoppa med ikke godkjent eksos + senking + felger + solfilm.
MercedesMotor skrev:Fant dette på internet, vet ikke hva jeg burde gå for, men dette er om Carina E:
Skal du købe dæk, er det igen pladsproblemer, der spiller ind.
Diameteren betyder ikke så meget, men 205 mm. i bredden er maximum.
Jeg har forsøgt med 215/40-17, men det virker bare ikke...
Takk for svar :)
Dekk/felg har jeg allerede svart deg på før.

#275357  av MercedesMotor

da får jeg gå for 17" tommere, orker ikke det styret hvis jeg blir tatt.

Takk for hjelpen ihvertfall :)
 #275382  av Ã¸xseth

MercedesMotor skrev:Hei,

Jeg har en Toyota Carina E, 1998 modell, 1.8SLi.

HELT orginal og derfor hadde jeg tenkt å friske opp bilen, men hva burde jeg kjøpe? hva MÅ jeg ha på en Carina E for at den skal se bra ut?

Skal beholde frontbumperen og bakbumperen, de skal ikke byttes UANSETT hva som skjer.

Hittil så har jeg tenkt å kjøpe...:

-Orginal Toyota Carina E spoiler med bremselys
-Baklykter
-Frontlykter
-Aluringer i alminium
-Plasmaskiver
-Sideblinkere
-Soting til bakrutene
-Orginale tåkelys til frontbumperen
-Felgere + senking
-Grillen skal det gjøres noe med

...er det noe jeg mangler?

---
- fjerne hengerfeste
- ny eksos
- nye pærer (blanke)
- lakkering av lister, dørhåndtak, speil, osv...
---
Takk for svar.
side skjørt
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode ... T.svl=Link

#275427  av MercedesMotor

øxseth: Takk for linken :) Det er så vanskelig å få tak i lepper, så jeg kjøper ikke sideskjørt før jeg har kjøpt lepper.

Takk for linken ihverfall :)

#275736  av Tsupra

Meget fin bil celicat23 :)

#277106  av William

Er ingen problem med 18".
Fekk felger og alt godkjent i vognkortet med 18".

#277111  av celicat23

William skrev:Er ingen problem med 18".
Fikk du de felgene og dekkene godkjent i vognkortet?!? :lol: :lol: Hvilket biltilsyn er det? Må være norges snilleste :shock: Biltilsynet på jessheim hadde dratt meg med ut på p-plassen og skutt meg bare for og statuere ett eksempel av meg hvis jeg hadde dratt dit med carina'en :?

#277213  av William

celicat23 skrev:
William skrev:Er ingen problem med 18".
Fikk du de felgene og dekkene godkjent i vognkortet?!? :lol: :lol: Hvilket biltilsyn er det? Må være norges snilleste :shock: Biltilsynet på jessheim hadde dratt meg med ut på p-plassen og skutt meg bare for og statuere ett eksempel av meg hvis jeg hadde dratt dit med carina'en :?
Var ingen problem.
Ingenting var ulovlig med dem, rullediameteren og alt var i orden.
Likte ikke at felgen stakk så mye utom skjermen, men det var innen for reglene:):)
 #277679  av TTE

pass bare på og ikke forandre mer enn 15mm fra org impress ,5%på rulleomkrets så er det godkjent. det eneste som kan være negativt med 18 er dekk profilen,kommer jo ann på hvordan veier du kjører på er vel ikke så mye bra veier her i landet. personlig ville jeg valgt 17 vis du ikke kan ha breder enn 215 dekk 8) http://www.bstuning.no/FAQ/faq_dekk_kalkulator.htm legg inn org, dim her så for du se hva du kan ha lovlig. lykke til
 #277682  av TTE

Når det gjelder leppe, så kan du kjøpe til renault laguna,tidligere mod fra den er fleksibel og er bare og stifte eller skru fast. fåes kjøpt hos din nærmeste bilia foretning. :idea:

#277881  av commen

humm...kule biler, men har noen crystal clear baklykter til salgs...kanskje noen er interessert?
Vedlegg
Toyota Arendal3.JPG
Toyota Arendal3.JPG (32.16 kiB) Vist 372 ganger