Side 3 av 4

Legg innLagt inn:07 mar 2004 20:19
av Kjelliken
:D høres jo ut som om eg har noe å glede meg til jeg da :lol:

Bare må ha det, bare må ha... :twisted:

Legg innLagt inn:11 mar 2004 20:00
av Kjelliken
:shock: Da var meste parten montert og dette funker som bare fy.
Ganske riktig så er dette blitt en helt ny bil å kjøre mangler bare front pipen fra aussie så er det hele komplett.

Og det kommer på tirsdag regner jeg med sammen med fuel cut defenser fra HKS.. så da blir det ikke noe trøbbel med fuel cut heller :twisted:

Da er det bare og vente på et par andre små deler så kan trykket justeres opp i ca 1.0 bar og da blir jo det anda mere guff... :roll:

Så er spørsmålet skal den chippes eller skal jeg gjøre noe annet får å få den lille extra til sommeren?????

Ellers ser jeg etter noen fete 17" felger til bilen så den ser litt bedre ut til sommeren også. Venter på å få solgt noen 17" som jeg hadde til forrige bil men de passer dessverre ikke på celicaen da de er på 4 X 100 mmm og alle her vet jo at carlosen har 5 på 100.

Så jakten er igang. ønsker meg noen 17" X 8" med 225 etteller annet...
:P Time will show, show time :wink:

Og PS det kommer selfølgelig noen bilder til helgen må vaske bilen først :oops:

Legg innLagt inn:12 mar 2004 09:47
av kennethx
Kjelliken skrev: ... sammen med fuel cut defenser fra HKS.. så da blir det ikke noe trøbbel med fuel cut heller :twisted:
Hmm, du har jo en CS, den har ikke fuel cut før 17psi/1.2Bar Og noe høyere trykk en det er ikke effektivt arbeidsområde for turboen, du har heller ikke fuelmaps eller store nok injectorer/nesintrykk til å levere nok bensin.


Så vidt jeg vet er det absolutt ingen grunn til å slenge på en FCD mod på CS....

Bare å koble på en boost controller og koble fra t-vsv og gogo 1.2bar, så sant bensinpumpen din fremdeles er frisk....

somone correct me if I'm wrong...

Legg innLagt inn:12 mar 2004 09:57
av Kjelliken
:shock: det visste jeg ikke var sikker på at fuel cut kommer på 0.8 på denne og. detta hørtes jo iteresant ut :D

fortell meg mer deler er på vei inn uansett ehhhh!!!!!
:roll:

Legg innLagt inn:12 mar 2004 10:30
av CelicaTurbo
Stemmer som Kenneth sier, mener dette også ble nevnt i en av de første diskusjoene du deltok i? Men, fuelcut for Carlsoen ligger rundt 1.1 til 1.2 bar grunnet at den har "map" for bensing og tenning så langt.. altså ikke noe direkte behov for chip heller siden ECU i det minste vet halvveis hva den driver på med på slikt høyt trykk.. :)

Legg innLagt inn:12 mar 2004 10:32
av kennethx
Og bost kontroller har ikke så veldig mye for seg om du bare skal opp i 1.0 bar, i.o.m at friere eksos så kryper du opp i 0.9-0.95 Bar. Når jeg får boostkontroller en gang hadde jeg tenkt å ha en slik tostegs utgave som Kristian har, og ha den høye settingen på 16psi og se hvordan det går...

Legg innLagt inn:12 mar 2004 10:52
av CelicaTurbo
fordelen med boostkontrolleren er jo at han får den opp i 1 eller 1.1 bar da, og så lenge det ikke er en bleed ventil så vil også trykket stige fortere..

Legg innLagt inn:12 mar 2004 11:12
av kennethx
Kunne tenkt meg å koble ut t-vsv og prøve det en stund på bilen min, for å se om det ga noen bedring på det området. Tror det er en hvis sjangse for det...


Ellers vil du nok ha en bråere kurve med boost kontroller ja..

Legg innLagt inn:12 mar 2004 11:18
av Kjelliken
:D oki hav koster en slik boost controller og hva er best elektronisk eller en bleed valve som er mekanisk??
priser og hvor får jeg tak i dette???
:roll:

Legg innLagt inn:12 mar 2004 12:24
av CelicaTurbo
tja, en elektronisk er som regel den beste løsningen, men en "relief valve", også kalt "grainger" er en god løsning som har nesten de samme egenskapene som elektronisk med unntak av den enkle justeringen fra kabin. En bleed ventil anbefaler ikke jeg ihvertfall..

relief valve får du her:

http://www.dawesdevices.com/ (jeg har en slik)

eller her: http://www.k1ano.co.uk/ (britene bestiller stort sett fra ham).


T-VSV må disables når du monterer en slik for å hindre ECU'ens styring av trykket, her er beskrivelse for den jobben:

http://alltrac.net/mods/vsvmod.jpg

Legg innLagt inn:12 mar 2004 15:39
av Kjelliken
:D Takker for den infoen meget takknemmelig :D

var det denne du da tenkte på ?????

Bilde

Legg innLagt inn:12 mar 2004 15:56
av CelicaTurbo
stemmer det.. men vær obs på at jeg er usikker på om dawes sender til europeiske addresser direkte, dem har link til en britisk forhandler på sine sider med den hensikt at europeiske kunder skal handle hos dem.. det var ihvertfall slik før :)

Legg innLagt inn:12 mar 2004 16:03
av kennethx
Men vil du ikke ha 2-stegs ventil når du først er i gang da? :D Skal i allefall jeg ha...

Greit å kunne kjøre rundt til vanlig med "normal" trykk, så bare trykke på en knapp i kupen om du skulle få bruk for mer :)

Legg innLagt inn:12 mar 2004 17:23
av CelicaTurbo
Jeg bruker tostegs, men er usikker på om dawes fremdeles selger en slik løsning? Hvis ikke finnes det en slik løsning fra TurboXS som består av to trykkventiler og en bryter som veksler mellom dem, men mener den koster rundt 2000,- eller noe over, og jeg vet ikke hvem som selger dette.

Legg innLagt inn:12 mar 2004 17:28
av kennethx