Mr Baloo skrev:Vel, opp igjennom årene så har jeg lært litt av hvert om motorer fra både av fattig og rik. Det å ta ut 1000hk i en motor er i seg selv bra gjort, ingen tvil om det.Det hørest mer ut som om du ikke liker Bjørnstad bil her,men men for min del kan det var 150 hk i bilen..
Det jeg prøver å stille spørsmålstegn ved her er : HVORDAN har dere tatt ut 912rwhp (faktisk nesten 1000hk) på gatebensin (98 blyfri) og på 6500rpm?!?! At det er mange som har tatt ut 1200 eller 1800hk er jo i utgangspunktet uinteressant, her er det snakk om 912rwhp på 98 blyfri og 6500rpm.
At det er Bjørnstad som får dette til kommer ikke som noen bombe. De har jo klart å få biler til å ”fly” uten hk før, har flere eksempler på folk som har fått oppgitt alt for mye effekt derfra. Og det pleier å ligger på rundt 20%...Og trekker du ifra 20% på din effekt, så skal jeg klare å svelge det, selv om hver eneste hestekreft er marinert i kanel...
Misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften, slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å være for noen. Jeg er heldigvis ikke en av dem. Men jeg misunner ingen å eie et papir som ikke tar hensyn til universielle lover og regler.Bjørnstad er sikkert flink på mange områder de, for all del, men en ting er sikkert,og det er at bremsebenken deres kan umulig stemme overens med realiteten slik jeg ser det. (Og mange med meg) Klart det finnes rom for feilprosent under Dynokjøring...helvete heller, det detter jo ned romferger fra tid til annen...Til og med politiet har jo innrømmet feil på sine måleinstrumenter.
Når (hvis) det kommer god argumentasjon for dette oppsettet, så skal jeg heller gidde å ta hele reglen med fyllingsgrad, friksjonsmotstad, atmosfæriske hensyn og hele rukkelet!
Svar heller på spørsmålene som blir stilt i stedet for å komme med argumenter som at Boost logic har 1200hk i sin med samme oppsett for det er uinteressant å høre om, da den HELLER ikke er bremset på pumpebensin, at det finnes MANGE 1000hk++++ biler vet vi også, her er det kun spørsmål om hvordan dere greide det på 6500rpm og 98 blyfri.
Til dem som var så opptatt av at jeg måtte gi meg til kjenne her på forumet:
Det har seg desverre slik, at jeg for tiden sitter bak lås og slå. Med tilgang til omverden med gitte begrensninger. Så det er faktisk min kontaktbetjent her som har gitt meg navnet Baloo.
For jg vet hva vi har sett og fått til.
Men en ting jg hater mest her i verden er at folk påstår at jg lyger;)
Så jg skal legge frem 2 dynorun på 2 forskjelige dynobenker så fort bilen er ferdig, så for vi se da:)
Så du mener det er mer riktig at vi fikk 760 rwhp på 2,2 bar med 6500 rpm med 98 blyfri. Synes nå dette er en bragd i seg selv jg da.
Er ikke noe som jg har hørt om som har tatt ut dette på en supra motor med 98 blyfri.

Ikke se bort i fra at vi for dra par drag på sommertreff i en benk og!
Slik at evt alle verdensmestrer kan komme med evt forslag på hva vi gjør feil;)
1994 Toyota Carbon Supra.
2000 Nissan Silvia JGTC GT 300
1998 Nissan 200SX S14A Race.
1990 Bmw M3 E30
www.tevodekk.no www.endless-r.no www.draganddrift.com
2000 Nissan Silvia JGTC GT 300
1998 Nissan 200SX S14A Race.
1990 Bmw M3 E30
www.tevodekk.no www.endless-r.no www.draganddrift.com