Side 3 av 5

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 21:25
av tojo
Ang orginal deler til 1JZ så er ikke det noe problem,å ikke noe dyrere enn andre Toyotadeler.
(kommer jo ann på hvor du bestiller fra).
Forøvrig er det masse deler som passer overens på 1JZ og 2JZ.
Trimdeler fins det også masse av.
Så det blir vel heller en smaks sak hvilken motor man velger.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 21:30
av Supramk3turbo
Ja, ville nok godt for en 2jz :D Blir kanskje litt mere styr med tilpasning i forhold til motorfester, og torpedoveggen står litt i veien i en mk3 Tommy, den går vist ikke rett oppi av seg selv har jeg hørt :wink: Men 2jz'n får jo mye skryt...

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 21:34
av TommR
Ja, den gjør det. Får se hva som skjer i sommer. :D hehe Blei sugen nå..

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 21:59
av tojo
Supramk3turbo skrev:Ja, ville nok godt for en 2jz :D Blir kanskje litt mere styr med tilpasning i forhold til motorfester, og torpedoveggen står litt i veien i en mk3 Tommy, den går vist ikke rett oppi av seg selv har jeg hørt :wink: Men 2jz'n får jo mye skryt...
Ang motorfester på 2JZ så kan du enten montere "BIC fester" eller 1JZ festene.

JZA70 motorfester:
12311-88400 : Engine mounting bracket, Right hand side.
12315-88400 : Engine mounting bracket, Left hand side.
12361-46040 : Engine mounting insulator (you will need 2 of these)
12381-42030 : Engine mounting stabiliser (you will need 2 of these)

Har man en pre89mod MKIII må man bytte traversen til ma70 89+ eller jza70.
Itillegg er det endel el jobb ,nytt clutch hus og evnt nytt svinghjul(om det ikke følger med motoren)
Er ikke noe stort problem ang torpedoveggen.

OBS få motor med riktig bunnpanne,ellers blir det fort dyrt!

Alt dette gjelder for både 1JZ og 2JZ.

Lykke til i valget :D

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 22:06
av Lørnings
Får man motoren langt nok bak med 1jz fester? Trodde det var derfor toyparts krangla med torpedoveggen på mk3'ene fordi han ikke fikk motoren langt nok bak..?

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 22:07
av Supramk3turbo
He he, Tojo altså. Han slutter ikke å imponere, hva er det den gutten ikke kan... :D

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 22:08
av TommR
Hvordan var det elektriske ved byttet av motor? Gjorde du det selv eller sendte du ledningsnettene dine til noen? :)

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 22:10
av tojo
Lørnings skrev:Får man motoren langt nok bak med 1jz fester? Trodde det var derfor toyparts krangla med torpedoveggen på mk3'ene fordi han ikke fikk motoren langt nok bak..?
Han byttet nok til 1JZ motorfester for å få 2JZen til å passe. :D

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 mai 2008 22:17
av tojo
TommR skrev:Hvordan var det elektriske ved byttet av motor? Gjorde du det selv eller sendte du ledningsnettene dine til noen? :)
Ang elektrisk så har jeg forlenget det 45cm og parret det med MKIII el nettet.
Forlenget grunnet at jeg ville ha ECUen på orginalplassen.
Var endel ekstra arbeid,grunnet at jeg brukte el anlegget som fulgte med motoren(fra soarer)
Om du skaffer motor og el anlegg fra JZA70 så er det så å si plug and play i forhold(MYE mindre jobb)

Om du vil forlenge el nettet er opp til deg,man kan f.eks legge ECUen i midtkonsollen bak stereoen. Går det også :D

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 mai 2008 10:19
av Topaz
Nicolay skrev: men i jzx100 sitter det siste gen. 1jz med singelturbo og oppgradert topp der alle feilene er rettet fra toyota. i jzx 90 og 81 sitter den gamle gen. 1jz med twinturbo der ventilløftere,ventiler og fjærer har vist seg og være en svakhet
Grunnen til at noen oppgraderer fjørene på 1jz`en er for å utnytte turtals villigheten dens, så i den grad det er en svakhet, så er det vel at ventiler og fjører ikke henger med i svinga på ekstremt turtall snarere enn at de ryker. Har ikke regnet på det selv, men har lest at 1jz`en har samme stempelhastighet ved 9000 omdr som 2jz`en har ved 7500 omdr.
Vvti`en får jo stort sett tommelen ned på supra forumene rundt om da...sett flere som har angret kjøp av de, men ikke motsatt....nå er vel det mht trimming.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 mai 2008 17:02
av KK-ma70
Supramk3turbo skrev:Ja, ville nok godt for en 2jz :D Blir kanskje litt mere styr med tilpasning i forhold til motorfester, og torpedoveggen står litt i veien i en mk3 Tommy, den går vist ikke rett oppi av seg selv har jeg hørt :wink: Men 2jz'n får jo mye skryt...
Må justeres litt på veggen for 1j også..

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 mai 2008 17:18
av Andreazz
KK-ma70 skrev:
Supramk3turbo skrev:Ja, ville nok godt for en 2jz :D Blir kanskje litt mere styr med tilpasning i forhold til motorfester, og torpedoveggen står litt i veien i en mk3 Tommy, den går vist ikke rett oppi av seg selv har jeg hørt :wink: Men 2jz'n får jo mye skryt...
Må justeres litt på veggen for 1j også..
Er vell pga orginal turboene det? Med singel turbo så går det greit..?

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 mai 2008 17:46
av KK-ma70
Andreazz skrev:
KK-ma70 skrev:
Supramk3turbo skrev:Ja, ville nok godt for en 2jz :D Blir kanskje litt mere styr med tilpasning i forhold til motorfester, og torpedoveggen står litt i veien i en mk3 Tommy, den går vist ikke rett oppi av seg selv har jeg hørt :wink: Men 2jz'n får jo mye skryt...
Må justeres litt på veggen for 1j også..
Er vell pga orginal turboene det? Med singel turbo så går det greit..?
Det kan stemme :D

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:02 okt 2008 18:58
av Nicolay
da kan jeg bekrefte at jeg har fått bestilt meg en 2jz-gte til nissan'n... så endelig skal den få skikkelig motor den og :D en kjapp ting jeg da lurer på er om det er noen forskjell på 2jz japspec,eurospec og aristo 2jz? iform av dyser,elnett,ecu,turbo etc.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:02 okt 2008 19:11
av aneriks
Nicolay skrev:da kan jeg bekrefte at jeg har fått bestilt meg en 2jz-gte til nissan'n... så endelig skal den få skikkelig motor den og :D en kjapp ting jeg da lurer på er om det er noen forskjell på 2jz japspec,eurospec og aristo 2jz? iform av dyser,elnett,ecu,turbo etc.
euro spec har andre dyser en j.spec, den har stål turbiner i turboen. og andre kammer.

j.spec har 440 dyser,kjeramisk turboer, og andre kammer en eurospecen,

aristo motoren er lik j.spec, med untak av ledningsnettet der coikene og dysene er koblet sammen.