TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo anbefaling, 3S-GTE, ST205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #295763  av Tomera

Ja jeg skjønner hva du mener :wink:
Toppeffekt er ikke så viktig. Planer omm 500 i motoren er nok litt optimistisk, men mener den bør være bygget for og tåle det.
Men bilen skal brukes på vei i tilleg til bane, så må være brukervennlig også dær. Så får det bare gå på bekostning av toppeffekten. Toppeffekten er uansett bare ett tall. Er jo respons og moment som avgjør om en motor drar gått.
Det som frister mest nå, er ATS sitt td06 kit. Det blir ca 12K ferdig levert.
 #296020  av sleeper

Greier vel ikke 500 med en td06.. stopper nok en stund før 500 den turboen.. jeg hadde nok kjøpt en gt3071r istedenfor den der hvis jeg skulle hatt nerme 500hk og greit register..
( monterer en precission sc6262 på min om noen dager nå..( ratet til 670hk), kan legge ut info om når trykket kommer osv på den når jeg er klar hvis du er int...:- ) )
 #296137  av Tomera

sleeper skrev:Greier vel ikke 500 med en td06.. stopper nok en stund før 500 den turboen.. jeg hadde nok kjøpt en gt3071r istedenfor den der hvis jeg skulle hatt nerme 500hk og greit register..
( monterer en precission sc6262 på min om noen dager nå..( ratet til 670hk), kan legge ut info om når trykket kommer osv på den når jeg er klar hvis du er int...:- ) )
Okei! Er det jeg lurer litt på skjønner du.
Men hvordan vil det bli å kjøre denne med intern wastegate isåfall?
Ja la meg høre hvordan resultatet blir :)
 #297698  av Tomera

#297704  av sleeper

trur jeg ville funnet en som har t3 flens og ikke t25 flense... da har du litt mer og velge i hvis du skal ha en annen turbo seinere.. ( mer normal standard med t3 en med t25..)