TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Project IS200 Sport

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #294832  av galx

Ser veldig digg ut. Merkelig utførelse på bakpotta, men sikkert en veldig smart årsak til at den er slik :)
Ble det noen forskjell på responsen i motoren etterpå ?
Fikk du noen feilmeldinger i dasjbordet (med tanke på lamdaen) etter du skiftet ?
 #294836  av QuiNlan

Ja, den greia ved siden av potta vet jeg ikke helt hva er til. Lurer også selv på hvor mye effekt jeg tjente på dette stuntet. Merker at den er mye mer villig når den passerer 4000 rpm, da brøler den litt ekstra, og gir et ekstra lite kick, noe jeg ikke har langt merke til før ihvertfall. Bilen slet ikke akkurat med å dra seg opp i 180 km/t med full bil heller. (ble testet en del i danmark)
 #294851  av Thomas S

Stilig bil :) Potten passet utmerket den.
Men kordan er lyden når motoren får motstand i oppoverbakke? Min bråker noe såhinsides så vurderer sterkt å bytte til fullt effektanlegg :?
 #294856  av Amund

Eg antar at den ekstra "potta" på eksosen bak kan vere eit slagt resonans kammer for å dempe den resonansen eg opplever mellom 2000 og 3000rpm. Tenkte å teste ut å lage eit slikt kammer på min eksos for å sjekke ut den teorien, for sånn som det er no kan eg ikkje ha det.
QuiNlan: kan du måle lengde og diameter på det ekstra kammeret på eksosen bak?
 #295416  av QuiNlan

galx skrev:Ser veldig digg ut. Merkelig utførelse på bakpotta, men sikkert en veldig smart årsak til at den er slik :)
Fikk du noen feilmeldinger i dasjbordet (med tanke på lamdaen) etter du skiftet ?
Ingen feilmelding i min bil ihvertfall, utenom luftfilteret :)
 #295420  av QuiNlan

Thomas S skrev:Stilig bil :) Potten passet utmerket den.
Men kordan er lyden når motoren får motstand i oppoverbakke? Min bråker noe såhinsides så vurderer sterkt å bytte til fullt effektanlegg :?
Takker. Siden det er automatgear så girer den jo automatisk ned når den får litt motstand. Som sagt tidligere kommer det et greit brøl når motoren passerer 4k rpm. Ved vanlig kjøring i 80 km/t høres den ut som en amerikaner som putrer rundt. I like a lot.
 #295421  av QuiNlan

Amund skrev:Eg antar at den ekstra "potta" på eksosen bak kan vere eit slagt resonans kammer for å dempe den resonansen eg opplever mellom 2000 og 3000rpm. Tenkte å teste ut å lage eit slikt kammer på min eksos for å sjekke ut den teorien, for sånn som det er no kan eg ikkje ha det.
Dette kan jeg ikke bekrefte, men du er nok inne på noe. Jeg skal ta åsså måle det røret når jeg finner tommestokken. :)
 #295422  av QuiNlan

I dag henta jeg noen tøffe ting på posthuset:

New genuine Lexus Sportsgrille IS200/300 osv.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =p3907.m29

Kw Variante 3.
http://cgi.ebay.de/KW-Gewindefahrwerk-V ... 18Q2el1247

Tok åsså monterte grillen jeg da, selv om den ikke er lakkert etter bilens farge. Den ble levert i Black Onyx, men skal lakkeres seinere sammen med noen lyktelister jeg kommer til å bestille om ikke så alt for lenge håper jeg. Tok meg ca 10 minutter å skifte grillen, null stress.

Glømte jo å ta bilde av bilen før jeg skifta da, men kan bruke et gammelt for å vise hvilken forskjell det ble.
IMG_0296.jpg
IMG_0296.jpg (769.18 kiB) Vist 1722 ganger
Slike ble det:
Bilde1 001.jpg
Bilde1 001.jpg (1.55 MiB) Vist 1719 ganger
Bilde1 002.jpg
Bilde1 002.jpg (1.34 MiB) Vist 1718 ganger
Bilde1 003.jpg
Bilde1 003.jpg (1.59 MiB) Vist 1716 ganger
Litt sol i bildet, men skitt au.
 #295425  av Neo

QuiNlan skrev:
galx skrev:Ser veldig digg ut. Merkelig utførelse på bakpotta, men sikkert en veldig smart årsak til at den er slik :)
Ingen feilmelding i min bil ihvertfall, utenom luftfilteret :)
hehe ikke for og gjøre deg bekymret :wink: , men den feilmeldingen kommer snart garantert om du ikke er veldig heldig da :) ..
fikk foresten ordrebekreftelse på det jeg har bestilt til meg og galx igår, 2 uker etter jeg betalte det :? ..

kjempeflott grill foresten :mrgreen:
 #296170  av QuiNlan

Amund skrev:Eg antar at den ekstra "potta" på eksosen bak kan vere eit slagt resonans kammer for å dempe den resonansen eg opplever mellom 2000 og 3000rpm. Tenkte å teste ut å lage eit slikt kammer på min eksos for å sjekke ut den teorien, for sånn som det er no kan eg ikkje ha det.
Har endelig fått ut fingeren og målt det ekstra kammeret på eksosen. Den er i underkant av 30 cm lang, og er i underkant av 10 cm i diameter. Litt kronglete å komme til med tommestokk :)

Har forøvrig bestilt facelift til kjerra:

01-05 LEXUS IS300 BLACK LED ALTEZZA TAIL LIGHTS + TRUNK
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-05-LE ... 0261637739

Lexus IS300 Demon/Angel Eyes Halo JDM BLACK Headlights
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lexus-IS ... 0070704895

Ikke billig akkurat, men hva gjør man vel ikke for en IS200? Regner med delene kommer i posten iløpet av 2-3 uker. Hvis alt går etter planen bestiller jeg straks xenon til alle lys. Det blir saker.
 #296197  av Thomas S

Likte den grillen veeeldig :shock:
 #297409  av QuiNlan

Fikk noe morrogreier i posten i dag:
Bilde 081.jpg
Bilde 081.jpg (1.6 MiB) Vist 1715 ganger
Bilde 079.jpg
Bilde 079.jpg (1.55 MiB) Vist 1718 ganger
LED Taillights og LED Trunk lights. Får se når jeg putter dem på. Har masse andre ting jeg må gjøre først.
 #301259  av QuiNlan

Har bare ett bilde jeg må legge ut, hahaha! :D
haha.JPG
haha.JPG (38.28 kiB) Vist 1934 ganger
Leste dette i avisen for en uke siden eller noe, og for de som lurer. Ja, det er meg og min Lexus det er snakk om :)