TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2mk1 med 4agze++ (Nye bilder 26 mai)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #292372  av mr2pondus

:roll: Jeg får slik en fornemmelse av Knoll og tott,når jeg hører om deres arbeidsmetoder.
PÃ¥ grensen til De to gode naboene,faktisk :lol:
 #292380  av ErikG

Hehe ja var noe med banning;) Hele regla kom sikkert kjenner jeg deg rett.
 #292424  av tettwatt

Da var det på tide med en liten oppdatering, har jo tross alt fått gjort litt siden fredagen 8)
Bare advarer på forhånd om masse bilder :D
bose skrev:Sleng ut bilde da! :mrgreen:
har ikke sett gjøre no form for arbeid på lenge! :lol:
Kommer her :P
mr2pondus skrev::roll: Jeg får slik en fornemmelse av Knoll og tott,når jeg hører om deres arbeidsmetoder.
PÃ¥ grensen til De to gode naboene,faktisk :lol:
Enjoy, her har vi tatt det hele enda lenger :twisted: som sagt, prøver først og tenker etterpå, hvilket gjerne resulterer i sitatet "Å faen..." 8)
ErikG skrev:Hehe ja var noe med banning;) Hele regla kom sikkert kjenner jeg deg rett.
Jepp hele regla og en god del nye artige varianter som fint ble arkivert i mitt hode under avdelingen kjekt å ha på lager for idioter... Må jo kunne banne til meg selv i blant

Vi begynner "pent og rolig" i kjent stil med å få av kalippere og spindler med slegga :roll:
Bilde

Det ble jo tomt i hvert fall
Bilde

For så å ta en liten friskluftspause i beste stil med brodern, bamse og tom erik
Bilde

Takk for hjelpa tom erik(bose) :D
Bilde

Bamse(junkern) som skrur litt lett under bilen
Bilde

Frem med fetteren til slegga som vi også er god venn med, klemmer litt på noen AC rør som var i veien, skal jo ikke ha klima på mr2n
Bilde

Før jeg satte i gang med vinkelslipern :twisted:
Bilde

Bilde

Fram med slegga igjen
Bilde

Og vips var motoren ute
Bilde

Legg merke til redningsvesten som sørger for at motoren vil flyte ved en eventuell storflom samt den generelle innsatsen fra alle gutta samtidig :)
Bilde

Ned på pall for å få av girkassa og bytte stroppfeste for å motoren opp på stativ/motorbukk
Bilde

Av med kassa
Bilde

Bilde

SÃ¥ av med clutch og svinghjul
Bilde

Så fikk vi motoren opp på stativet fra biltema, som forresten egentlig ikke er beregnet for denne motoren tydeligvis, men med lette modifikasjoner kom den på plass :D
Bilde

Takk til dennis og bamse for hjelpa :D
Bilde

Så var det hjem til bestekameraten min som er inspirert av turtallsmotorer han også, halen holder ca 9000 rpm når han flyr lavt over gulvet :D
Bilde

Skulle egentlig skrevet litt mer, men skal på jobb i morra og må ta en dusj, så skriver videre i morgen kveld etter garasjen da :wink:
 #292499  av tettwatt

Tok en liten totimers økt i dag også og fikk gjort klart alt frem til jeg får bestilt mer deler.

Av med IC og litt slanger. Ingen olje å spore inni der i hvert fall :D
Bilde

Av med toppdeksel og her så jo alt helt og fint ut
Bilde
Bilde

Av med servopumpe og regreimdeksel. "litt" slark i reima, så er nok greit å bytte den ja
Bilde

Ting går sakte men sikkert fremover. Det som blir spennende videre er ledningsnettet, litt plasseringer av starter og sånn samt deletilgang :D

Se hva som skjer 8)
 #293270  av junkern

by the way! den "strøkene" blå corollan i bakgrunne er til salgs. nye kanaler,ny dynamo, nytt eksosanlegg og års avgift betalt, samt gratis omreg. nye vinter hjul og 0,5 år gamle sommerhjul. send en pm for pris eller ring 98002547
 #294648  av tettwatt

Har nå havnet i den fella jeg lovte megt sev å ikke havne i, og det er deleventing... Alt av deler er på vei, men får ikke gjort så mye før reimer og pakninger er på plass, så da blir det litt standstill :x Kommer mer så snart delene er på plass :D
 #297445  av ErikG

Hvordan går det her?
 #299005  av tettwatt

Har begynt å sette sammen motoren igjen nå den siste uke, ble ellers generelt sommerferie i juli.

Ny reg reim, nye pakninger, større reimhjul til kompressoren og nye tennplugger er nå satt på plass, mangler nå bare clutchen som kommer fra fensport i dag eller på mandag. Håper å få kastet ut den gamle motoren og begynt sånn smått med det elektriske i løpet av helgen, men time will show.

Ellers er coilovers godt på plass, hadde bare litt krangling med venstre lenkearm bak som spiste opp litt av dekkveggen min, så nå blir det nok nye lisser også ved månedsskiftet. Bilen sitter som støpt på veien i hvert fall :twisted:

Låner for tiden en blå mk1 mens lille rød har pause, så hvis noen ser meg langs veien er det bare å hilse :wink:
Bilder kommer snart
 #299176  av tettwatt

|plumbo skrev:høres bra ut :D regner med og se deg på hamar til fredag :P ;)
Md mindre alt går åt skogen stiller jeg ja, skal også prøve å dra med meg noen flere fra disse kanter. Blir stas ja :D
 #299447  av tettwatt

Da var motoren ute etter en liten økt for to dager siden. Nå er det lette overstått :D
Bare å få laget dynamobrakett, så går den andre opp ja.

Har forresten en 4age med ledningsnett og hjerne som skal selges hvis noen er int. Bruker ikke olje i hvert fall :D
 #301681  av tettwatt

PÃ¥ tide med en liten oppdatering:

Jeg hadde kjøpt kamera som jeg skulle bruke til å dokumentere all fremdrift med, men så organisert som jeg er har jeg ikke en sjanse til å finne det igjen, så blir en liten update uten bilder nå.

Dette har skjedd siden sist:
Motor er inne bilen endelig
Girkasse og drivaksler på plass
Alt av slanger bortsett fra en radiatorslange på plass( kjøpt inn i dag)
Gassvaier på plass
Laget dynamobrakett
Lambdasonde sveiset inn i eksosanlegget

Dette gjenstår:
Bytte bensinpumpe
Sette på dynamoreim og kompressorreim
Fylle på olje og vann og sånt

og det elektriske opplegget som er til å bli sprø av :mrgreen: :evil: :cry: :shock: :roll:

Så med litt flaks er jeg kanskje ferdig til våren :wink:
 #302262  av tettwatt

Da skjer det ting her og :D

Da er reimer på plass med litt overtalelse, dynamoreima var akkurat lang nok bare jeg tok av dynamoen først, hekta på reima og så festet dynamoen igjen.

Alt av slanger som ikke passet er byttet ut, dvs:
Bensin inn
Bensin retur
Vann fra blokk til varmeregister
Retur på denne
En liten vannslange i overkant

Girolje og vanlig er byttet ut med ny
Kjølevæske er på plass
Eksosanlegg på plass

I dag koblet vi også opp alt av ledninger, festet releer og sikringsboks, satte inn batteriet og krysset fingrene. Det sa i hvert fall ikke pang :D Etter litt hodekløing og kikking på koblingskjema samt flere tenkerøyk fikk vi strøm i dash og motor og starteren dro rundt. Etter noen runder på starteren (uten start) var det ut med tennplugg og konklusjonen ingen gnist og ingen bensin og kl var halv elleve i en garasje hvor alarmen går på automatisk kl elleve. Der står vi nå... :?

Vår konklusjon er at et rele ikke sender ut strøm, så nå begynner feilsøkingen.
Hvis noen har gode tips, råd, forslag eller lignende tas det imot med takk :D
 #302964  av tettwatt

Nå har jeg bensin, så det eneste jeg mangler nå er gnist :twisted:

Igniter og ecu har strøm, så jeg skjønner ikke hvorfor den hersens DLI driten ikke vil sende ut gnist til pluggene. Jeg blir gal :x Er så nær men dog så fjern...
 #303078  av Lørnings

sjekka feilkoder?Hvis det er diagnosekontakt på den da.. :wink: