De kan jo ta seg til slik i dette landet vettu. Folk går å sutrer og irriterer seg og klager, men ingen som gjør direkte affære. Det er jo typisk norsk å godta absolutt hver minste ting også. I Trondheim har vi de dyreste bussene i landet såvidt jeg vet. Koster 30kr hver gang du skal ta den. Folk irriterte seg jo grønn over dette når det gikk gjennom, men så ble det stille etter 2-3 uker. Folk irriterer seg nå over bensinprisene og diselprisene noe som de gjør hver gang de går opp. Jeg er egentlig ganske brennsikker på at OM bensinen skulle kostet 20kr, eller 25kr, eller la oss si 30kr literen, så hadde det samme skjedd da, som nå. Folk irriterer seg. Masse oppslag og bråk i debattprogram på TV, samt store førstesidesoppslag på VG, Dagbladet, Adressa og resten av avisene i mange månder framover, før det så blir stille igjen. Noe jeg er temmelig sikker på at det kommer til å gjøre med dette etter hvert også. Vi har det i kjeften ja, men når det kommer til syvende og sist, og man står ansikt til ansikt med en fyr som har noen år med politisk bakgrunn og vært på TV et par ganger, så blir flertallet knøttsmå.
Skal ting forandre seg med skatter og avgifter, så er det helt andre tiltak som skal til. Jeg snakker da om ganske drastiske tiltak. Noe som setter en støkk i de fleste og som får øynene opp for landets befolkning. Dette med bensinpriser er en ting. Men tenk på alt det andre dere betaler skatter og avgifter for. Jeg kunne godt tenkt meg å betalt skatter og avgifter om jeg hadde sett pengene ble brukt til ting de burde ha blitt brukt til. Både til trygghet, sikkerhet og goder for det norske folk. I stedenfor sendes det drøssevis av penger til "stakkars" underenærte skapninger i afrika. Vi bruker tonnevis av penger på å få kriminelle innvandrere hit, for så å bruke tonnevis av penger på å prøve å få de ut igjen. Dette er selvfølgelig en liten del, men det brukes uhorvelig store penger på dette. Jeg har stemt FRP helt fra jeg fikk stemmerett. Jeg vil nok tro at enkelte ting vil forandre seg om de hadde kommet til makta, men jeg ser også for meg at prisene på andre ting ville ha økt. Ting du ellers ikke tenker på. Det statlige skal jo ha sine kroner å ører uansett de.
Jeg er ganske sikker på at Norge kunne blitt til paradis. Men veien dit er tung og ekstremt lang. Det hadde også krevd mange mennesker som hadde vært villig til å kjempet for det, koste hva det koste vil. Men slike finnes det utrolig få av.

They say, "Evil prevails when good men fail to act." What they ought to say is, "Evil prevails."
91. Toyota Mr2 2.gen Turbo