Side 3 av 3

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:21
av madness19
celica_st185 skrev:Så lenge det er en bil med luftmengdemåler, er det best med en resirkulerende, men går greit med åpen, bare blandingsforholdet blir feil idet du girer.. Dette pga. ecu tror motoren har den lufta i systemet som du nettopp slapp ut i friluft
hmmm. vil ikke det påvirke responsen til turboen etter giring?

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:25
av celica_st185
Jo det gjør nok det, men spørs hvor mye det utgjør da...

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:27
av madness19
celica_st185 skrev:Jo det gjør nok det, men spørs hvor mye det utgjør da...
sikkert veldig lite. men er vel uansett sunnere med dumo enn uten tenker jeg.

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:34
av sleeper
madness19 skrev:
celica_st185 skrev:Jo det gjør nok det, men spørs hvor mye det utgjør da...
sikkert veldig lite. men er vel uansett sunnere med dumo enn uten tenker jeg.

på disse bilene med org ecu så er det helt klart best med resirk.. men da får du ikke lyden da.. og det regner jeg med at du vil ha.. ( hvis ikek så mener jeg det finnes et kitt til turbo xs selger som gjør den om til en resirk dump..

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:19 jun 2008 20:39
av madness19
sleeper skrev:
madness19 skrev:
celica_st185 skrev:Jo det gjør nok det, men spørs hvor mye det utgjør da...
sikkert veldig lite. men er vel uansett sunnere med dumo enn uten tenker jeg.

på disse bilene med org ecu så er det helt klart best med resirk.. men da får du ikke lyden da.. og det regner jeg med at du vil ha.. ( hvis ikek så mener jeg det finnes et kitt til turbo xs selger som gjør den om til en resirk dump..
litt lyd må man ha:) syntes det gir en mye bedre kjøreopplevelse bare å ha dumo lyden jeg :mrgreen:

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:26 jun 2008 22:44
av Daniel HS
sleeper skrev:
madness19 skrev:
celica_st185 skrev:Jo det gjør nok det, men spørs hvor mye det utgjør da...
sikkert veldig lite. men er vel uansett sunnere med dumo enn uten tenker jeg.

på disse bilene med org ecu så er det helt klart best med resirk.. men da får du ikke lyden da.. og det regner jeg med at du vil ha.. ( hvis ikek så mener jeg det finnes et kitt til turbo xs selger som gjør den om til en resirk dump..
Spør kanskje litt dumt nå, men får man noe effekttap ved å ha dumpventil på disse bilene, med tanke på ecu osv...?

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:26 jun 2008 23:18
av celica_st185
Ikke så lenge den holder tett :wink: Men er jo som nevnt over at du nok får litt effekttap rett etter girskift...

Re: hva må gjøres på motorn før man skrur opp trykket??

Legg innLagt inn:27 jun 2008 08:59
av Daniel HS
celica_st185 skrev:Ikke så lenge den holder tett :wink: Men er jo som nevnt over at du nok får litt effekttap rett etter girskift...
Hmm, så da er det å ha så stiv fjær som mulig da :P Hvis det stjeler noe som helst hk eller bunndrag på girene skal den vekk fort som F... Hehe...