TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stopp av prøveskilt til japspec supraMKIV?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #300195  av 300zx-tt

He he,neida...ikke noe statens vegvesen her,men syntes bare att når en bil er laget for ett marked der det er venstrekjøring så hører den ikke hjemme på høyrekjøring,får jo LHD av samme modell!Bare får att noen skal få seg en billig supersportsbil altfor tidlig.......18 år,høy fart,ulykker..o.s.v....sett det altfor mye allerede!
Men til banekjøring er dette helt OK syntes jeg.........

Er jo ikke noe å diskutere mer dette,vi har litt forskjellig mening om dette,slik er det bare!
Ikke mange som er enig med meg,men står på det jeg mener uansett!
 #300216  av arctic_celi

Er helt enig med TurboKnut angående denne saken.
Det er japspec supra eiere som har gravd sin egen grav når det gjelder dette.

Hadde japspec supra eiere som ikke har betalt engangsavgiften:
bare pusset og stelt med bilen sin hele vinteren og tatt den for EN lufte tur pr sommer.
Helt til de fikk råd eller ønsket å registere bilen.
SÃ¥ er det ingen som har brydd seg... hvertfall ikke staten... de hater jo alt som skaper ekstra arbeid.

Hadde japspec supra eiere som HAR hvite skilter:
Kjørt rolig og "kruset" rundt og ikke skapt noen skandale oppslag i aviser og lingnende.
SÃ¥ hadde ingen brydd seg...

Grunnen til at staten bryr seg er fordi dette er problembiler iforhold til råning, sladding, fartovertredelser, missbruk av rødeskilt osv osv.
Da er det de som har fått et problem... og da ønsker de å bli kvitt det problemet.
Da har de stilling og makt til å lage masse regler og påstander for å holde disse bilene unna veien.
Forstår de jææææævlig godt jeg. De vil bare bli kvitt problemet. That's it.

Det hjelper ikke at disse bilene sluker bensin og det gjør seg også dårlig i "miljølandet Norge"
 #300857  av styggen82

men tilbake til saken, er det noen fler som har blitt nektet rød skilt??

ser også at skyline blir regget for tida, ser ut til at en knall med penger har fått laget papirer på de... les post:

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a

les igjenom posten tror det er side 4 eller noe.....
 #300892  av sindrejl

styggen82 skrev:men tilbake til saken, er det noen fler som har blitt nektet rød skilt??

ser også at skyline blir regget for tida, ser ut til at en knall med penger har fått laget papirer på de... les post:

Hmm ja ser ut som en som har tatt med biler til tuv for full kræsjtesting og hele suppa. Da har liksom ikke BT så mye de skulle sagt lenger. Men dette gjelder kun skyline modellene :/
 #300932  av styggen82

sindrejl skrev:
styggen82 skrev:men tilbake til saken, er det noen fler som har blitt nektet rød skilt??

Hmm ja ser ut som en som har tatt med biler til tuv for full kræsjtesting og hele suppa. Da har liksom ikke BT så mye de skulle sagt lenger. Men dette gjelder kun skyline modellene :/

Ja men det viser jo at ting er mulig selv om BT slår seg vrang......
 #301156  av TurboKnut

Etter det jeg forstår er det bare blitt regget 1 Skyline, - og den ble regget pga at bilen hadde vært ute og kjørt med prøveskilt som ikke gjalt for det området bilen var i, blitt stoppet og dømt til å betale engangsavgiften 14 dager etterpå.
Siden denne Skylinen hadde vært i Tyskland og blitt testet i 2005, gikk bileieren til sak mot Vegdirektoratet og la frem testrapporter fra TüV samt at det vistnok ble fremskaffet noe dokumentasjon på kollisjonstester fra Japan.
Resultatet av dette var at bilen ble registrert siden det også hadde vært rettsak om at engangsavgiften skulle betales siden bilen ble stoppet utenfor det området som var skrevet på kjøreseddelen til prøveskiltene.

Jeg har ikke hørt at det er noen andre Skyliner som har blitt registrert.
 #302607  av pkgrette

hmm det jeg gjør for jeg ahr også blitt nekta er at jeg sier årstallet på bilen etter rammenummeret mitt tilfelle 1994 da får du prøveskilt
blir du stoppa sier du bare at du fikk besjke om at det var flere tall og da måtte det jo være de 4 siste talla:P smart?

hmmm men garantere ingnen ting men det har funka for meg...
 #302651  av sindrejl

TurboKnut skrev:Etter det jeg forstår er det bare blitt regget 1 Skyline, - og den ble regget pga at bilen hadde vært ute og kjørt med prøveskilt som ikke gjalt for det området bilen var i, blitt stoppet og dømt til å betale engangsavgiften 14 dager etterpå.
Siden denne Skylinen hadde vært i Tyskland og blitt testet i 2005, gikk bileieren til sak mot Vegdirektoratet og la frem testrapporter fra TüV samt at det vistnok ble fremskaffet noe dokumentasjon på kollisjonstester fra Japan.
Resultatet av dette var at bilen ble registrert siden det også hadde vært rettsak om at engangsavgiften skulle betales siden bilen ble stoppet utenfor det området som var skrevet på kjøreseddelen til prøveskiltene.

Jeg har ikke hørt at det er noen andre Skyliner som har blitt registrert.

litt morsomt at folk går ut på 200sx-ogn og jåsser om at det blir regget en skyline i uka nå :) Utrolig hvor fort ting blir 5 høns :P