** Update: Mr2`n! **
Etter månedsvis med 10-20 kuldegrader, kom endelig mildværet. Med temp rundt 0 stormet jeg ut i garasjen som ei vårkåt ku
Det tok over 2 år, men nå er mr2`n godkjent! Telte ikke antall turer til BT, men det ble en del. Må bare beklager om jeg i noen tråder har vært litt vel skarp, men det er drittkjipt med alle som ”tror de vet”. Dum som jeg er hørte jeg på alle disse. Dermed tok det meg i overkant av 2 år å få bilen godkjent, istedet for f.eks 3.mnder.
Et tips for nestemann i garnet; Kjøp en dønn original donørbil og flytt alt over. Det er mye billigere enn å prøve å tune ned en modifiser bil. Modifisert motor på original motorstyring er et sant helvete. Uten muligheter til å endre motorparametere/kammer, eller noe som helst, var dette et evighetsprosjekt.
Og for de som lurer; Du får ikke godkjent noe som helst, ikke en gang en Greedy IC eller åpent luftfilter (selv om bilen ble vist og godkjent med det v/import). Og dette er ikke noe ”har hørt” eller ”tror”, eller tilfeldige kontrollører i godt eller dårlig humør. Her har det vært skriftlig brevveksling med de som styrer skuta, og orienteringer gitt fra SFOOR, og mange mange mange visninger... (Og nei, dette er IKKE en paragrafbil. Den er godkjent på vanlig "gammal måten")
Uansett, det er heldigvis bak meg! Over til 2010 sesongen;
Klok av skade lar vi effekten ligge nesten uforandret (~270). Det må sies at bilen går noe helvetes dårlig med røfli 100 hester mindre, men kjærlighet er heldigvis blind

Lar sprut/coiler/dyser/tomgangsmotor/IC/BC/snurrer og andre fyfy-deler ligge i hylla; Ingen vits i å bruke tid å penger på noe som de vil sjekke asap om jeg blir stoppet igjen. Derimot havnet originaleksosen i hylla, og en gammel kjenning kom på:
Hell yeah! rsz_img_0373.jpg (749.93 kiB) Vist 1546 ganger
En rask tur viste at det er dønn umulig å holde trykket nede, selv med portet wastegateutløp. Creeper mot 1.4, som blir litt for høyt. Får fikse en innstruping til 2.5”, satser på at det fikser problemet. Biltilsynet delte absolutt ikke min form for humor, så OMP-oblaten ble byttet til årets gule oblat
Falt ikke i smak :( rsz_img_0377.jpg (492.63 kiB) Vist 1546 ganger
Antar det er ingen fare med sluring i år med modsa ute av bilen
Clutchen holder nok... ^^ Clutch_mr2.jpg (245.33 kiB) Vist 1546 ganger