TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #304154  av mr2storbrua
 
Her fant jeg en fin side med mye nyttig til bilen: http://kalecoauto.com/index.php?main_page=index

Skrujern for venstrehendte, at ingen har tenkt på det før

Tenkte jeg skulle bestille Engine Scrub :mrgreen:

Forresten, holder på å bytte coilreima, og da må jo, som alle vet, teftinga løsnes. Hvor mange plasser er denne festet? :wink:
 #304159  av Fred
 
Jeg kutta ut blinklyset en stund her, og brukte bare hånd ut av vinduet metoden. Men jeg hadde glemt passasjer, så jeg satt meg fast i en rundkjøring.
 #304165  av Daniel HS
 
Fred skrev:Jeg kutta ut blinklyset en stund her, og brukte bare hånd ut av vinduet metoden. Men jeg hadde glemt passasjer, så jeg satt meg fast i en rundkjøring.
Da er du lite rutinert! Dra i brekket, ta en 180graders turn, revers, og så tar du hånden ut vinduet! Finnes alltid en løsning.... :mrgreen:
 #304174  av Terjen
 
mr2storbrua skrev:
Forresten, holder på å bytte coilreima, og da må jo, som alle vet, teftinga løsnes. Hvor mange plasser er denne festet? :wink:
Som kjent skal coilreima dynkes i krengepasta, om du ikke har hjemmedreide selvsmørte tennplugger vel og merke..
Teftinga bøyes til side ved hjelp av en skjeiv rettholt, en grønn plankestrekker og en pose kjørnermerker.
 #304194  av Teamany
 
:lol:
Trudde ikkje eg skulle få en fin start på denne helvetes torsdagen, men kom over denne tråden :)
Dere er klin hakke gal.

Btw:
Funker blå overledning like godt som grønn??
Sikkert den grønne overledningen som er problemet i min bil. Batteriet blir tømt for strøm med en gang.
 #304195  av Supramk3turbo
 
Blå overledning er nok litt bedre en Grønn. Mener å ha lest at blå er litt mildere en grønn, slik at overledningen ikke lekker så mye strøm, men du kan jo bare koble den grønne ifra å sette på en but plug i enden, pass på at det er tett. Er ikke noe særlig vist det lekker rundt i hele bilen.... :D
 #304224  av Daniel HS
 
Supramk3turbo skrev:Blå overledning er nok litt bedre en Grønn. Mener å ha lest at blå er litt mildere en grønn, slik at overledningen ikke lekker så mye strøm, men du kan jo bare koble den grønne ifra å sette på en but plug i enden, pass på at det er tett. Er ikke noe særlig vist det lekker rundt i hele bilen.... :D
Skal du ha en blå overledning må du ha en PEX isolert istedenfor en PVC isolert kabel, som er vanlig. Samt at lederen i denne må være i aluminium, for å få samme strømføringsevnen som en kobberkabel (CU), bør du gå opp et tversnitt. Når dette er gjort må du få tak i overganger fra Alu til CU i hver ende av kabelen, dette er fordi resten av bilen har CU ledningsnett. Dersom du blander Alu og CU kan dette føre til korrosjon, som igjen fører til spenningsfall og blinklysene slutter å virke. Og nok en gang er du tilbake til "moped" prinsippet.

Jeg siter:
Daniel HS skrev: Får bare sørge for å alltid ha med meg passasjer, og heller bruke moped metoden, en hånd ut vinduet på den siden jeg svinger!
HÃ¥per dette var oppklarende? :mrgreen:
 #311242  av Daniel HS
 
Ikke meningen å dra opp en gammel tråd her, men alle har husket å skifte til 2009 bremsevæske? 1.januar virker ikke 2008 Spec bremsevæsken lenger! 2008 væsken utgår pga oppgraderinger og forandringer i 2009 væsken, både fysisk og software messig.
 #311246  av hmsilset
 
Daniel HS skrev:Ikke meningen å dra opp en gammel tråd her, men alle har husket å skifte til 2009 bremsevæske? 1.januar virker ikke 2008 Spec bremsevæsken lenger! 2008 væsken utgår pga oppgraderinger og forandringer i 2009 væsken, både fysisk og software messig.
bare oppgraderte jeg.Får kjøpt ett enkelt kit på e-bay.Innstallerer programmet ved hjelp av commodore 64.Pass på å kjøp den til 20 dollar, for den til 5 kommer det ofte opp feilmelding: Syntax error :P
 #311250  av Daniel HS
 
hmsilset skrev:
Daniel HS skrev:Ikke meningen å dra opp en gammel tråd her, men alle har husket å skifte til 2009 bremsevæske? 1.januar virker ikke 2008 Spec bremsevæsken lenger! 2008 væsken utgår pga oppgraderinger og forandringer i 2009 væsken, både fysisk og software messig.
bare oppgraderte jeg.Får kjøpt ett enkelt kit på e-bay.Innstallerer programmet ved hjelp av commodore 64.Pass på å kjøp den til 20 dollar, for den til 5 kommer det ofte opp feilmelding: Syntax error :P
Okey, bare bytter hele greien jeg, fant ut det var det beste. Fikk pakkepris på det sammen med 2009-spec luft til både vinterhjulene og sommer hjulene :mrgreen: Pluss at den nye bremsevæsken veier 235,7 gram mindre pr/l enn den gamle. Og spart vekt er gode greier!
 #311254  av hmsilset
 
Daniel HS skrev:
hmsilset skrev:
Daniel HS skrev:Ikke meningen å dra opp en gammel tråd her, men alle har husket å skifte til 2009 bremsevæske? 1.januar virker ikke 2008 Spec bremsevæsken lenger! 2008 væsken utgår pga oppgraderinger og forandringer i 2009 væsken, både fysisk og software messig.
bare oppgraderte jeg.Får kjøpt ett enkelt kit på e-bay.Innstallerer programmet ved hjelp av commodore 64.Pass på å kjøp den til 20 dollar, for den til 5 kommer det ofte opp feilmelding: Syntax error :P
Okey, bare bytter hele greien jeg, fant ut det var det beste. Fikk pakkepris på det sammen med 2009-spec luft til både vinterhjulene og sommer hjulene :mrgreen: Pluss at den nye bremsevæsken veier 235,7 gram mindre pr/l enn den gamle. Og spart vekt er gode greier!
sparer en del vekt der ja,men jeg har ikke råd til helt ny væske.Carbonbremsevæske som jeg tipper du bruker koster jo 500kr literen
 #311259  av IWSTi
 
Noen som har prøvd Castrol ABS(Accurate blink system) oljen? Skal visstnok øke BPM(Blinks per minute) med litt over 4/3 :shock:
 #311261  av Daniel HS
 
hmsilset skrev: sparer en del vekt der ja,men jeg har ikke råd til helt ny væske.Carbonbremsevæske som jeg tipper du bruker koster jo 500kr literen
Koster å være kar vettu!!
IWSTi skrev:Noen som har prøvd Castrol ABS(Accurate blink system) oljen? Skal visstnok øke BPM(Blinks per minute) med litt over 4/3 :shock:
Har en bekjent som prøvd den, avskiltet på stedet pga den blinket for fort!?! Så han må skaffe Tüv papirer før han skal på BT... Syke greier...
 #311263  av hmsilset
 
Daniel HS skrev:
hmsilset skrev: sparer en del vekt der ja,men jeg har ikke råd til helt ny væske.Carbonbremsevæske som jeg tipper du bruker koster jo 500kr literen
Koster å være kar vettu!!
IWSTi skrev:Noen som har prøvd Castrol ABS(Accurate blink system) oljen? Skal visstnok øke BPM(Blinks per minute) med litt over 4/3 :shock:
Har en bekjent som prøvd den, avskiltet på stedet pga den blinket for fort!?! Så han må skaffe Tüv papirer før han skal på BT... Syke greier...
Ja den abs blinklysoljen har for tynn densitet og gjør at det blinker alt for fort.Er faktisk bannlyst av norges epilepsiforbund.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10