Da har jeg fått hjem kjerra, og fikk sett litt mere på hvor grusomt høy den var.
Når vi skulle ta den ned fra bilhengeren la jeg merke til noen gummiklosser inni bakfjørene som er brukt til heising, og siden jeg er allergisk mot selv orginalhøyde på biler ble det fort bestemt at den ikke engang skulle få stå og støve på verkstedet med slike uting til å ødelegge intrykket. Når jeg først var i gang med det, passa det jo godt med litt forskning for fremtiden samtidig, siden senkesett til disse ikke er det letteste å oppdrive.
Først ett FØR bilde for sammenligning:
Gummiklossene som var brukt til heving:
Lånte og et par hjul fra hachi'en for å se hvordan ting blir med planlagt 50 profil i stedenfor 60 profilen som sto på:
Resultat med 50-profil og orginal høyde, dvs. uten gummiklosser. NB: legg og merke til at laksetrappa skjemtes så mye at den sprang og gjemte seg inni bagasjerommet.

Først ett FØR bilde for sammenligning:
Gummiklossene som var brukt til heving:
Lånte og et par hjul fra hachi'en for å se hvordan ting blir med planlagt 50 profil i stedenfor 60 profilen som sto på:
Resultat med 50-profil og orginal høyde, dvs. uten gummiklosser. NB: legg og merke til at laksetrappa skjemtes så mye at den sprang og gjemte seg inni bagasjerommet.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z