TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MHG Pakning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #322372  av Supramk3turbo

Ser ikke så gærnt ut slik det er nå da. Så lenge den er flat, så skal det vell gå fint.
 #322925  av Shaggylaggy

bah.. sitter med samma dritten sjæl nå... godt å se at det ikke bare er jeg som sliter... er litt skeptisk til å bruke surven, men kan jo prøve pent...
 #322967  av Lørnings

Vi brukte alltid surven på jobben, med sånn fiberskive..bare ikke bruk samma skiva på blokka som toppen..de går da enda de bila :P
 #322990  av iskrem

Kanskje jeg skal invistere i en surv jeg også? :P Nå har jeg jo bare brukt en kloss og pusset opp og ned og ikke til sidene. ;P

Jeg tror jeg skal ha det limet ihvertfall! :lol: Kan du sende i postoppkrav? :)
 #323003  av mulle-mek

send en pm med adressa så fikser jeg de :D
 #323020  av iskrem

Da tror jeg nesten jeg ikke får gjort så svært mye mer med hånd. Skal ta ett par runder til med 1200 og til slutt 1500 og 2000.

Lasta opp de "verste" områdene jeg har nå. Tror du/dere det går med HKS MHG + "lim" + full plannet topp?
Vedlegg
Bilde194.jpg
Bilde194.jpg (160.2 kiB) Vist 486 ganger
Bilde196.jpg
Bilde196.jpg (127.61 kiB) Vist 484 ganger
Bilde197.jpg
Bilde197.jpg (188.19 kiB) Vist 486 ganger
Bilde200.jpg
Bilde200.jpg (150.96 kiB) Vist 486 ganger
 #323030  av mulle-mek

tror nok de blir ok :)
 #323065  av Shaggylaggy

ser du har fått litt runde kanter på hullene til vann og olje? er ikke heelt bra det, men mulig det går bra... veit ikke hvor runde de kan være jeg...
 #323136  av iskrem

Shaggylaggy skrev:ser du har fått litt runde kanter på hullene til vann og olje? er ikke heelt bra det, men mulig det går bra... veit ikke hvor runde de kan være jeg...
Skal dem være firkanta? :P Hvordan blir det et problem da? I henhold til hva pakningen dekker tenker du?
 #323468  av Shaggylaggy

bare prøve å ikke slipe "ned i hullene".. er den vinkelen jeg tenker på... men detta går nok bra!.. det som kan skje, er at vannet får tak under pakningen, og du får samma symptomer som BHG... men detta blir nok bra!
 #323520  av iskrem

Å ja da skjønner jeg.

Har allerede et stort problem jeg da. Jeg tok bilder av kam posisjonene men jeg finner dem _ikke_ igjen. Ikke nok med det, CPS er også feil da jeg har spinte hjulet rundt uten å tenke meg om. :oops:

What to do? :P
 #323534  av tojo

iskrem skrev:Å ja da skjønner jeg.

Har allerede et stort problem jeg da. Jeg tok bilder av kam posisjonene men jeg finner dem _ikke_ igjen. Ikke nok med det, CPS er også feil da jeg har spinte hjulet rundt uten å tenke meg om. :oops:

What to do? :P
Ikke noe problem :D Først monterer du
KAMMENE:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... on=EM&P=32

CPS:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... on=IG&P=21

REGISTER:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... on=EM&P=22

Lykke til.
 #324700  av iskrem

Jeg ser nå litt på arp studsene, hvilken vei skal de? Lengste eller korte enden først? :P
Er jeg blind eller står det ikke hvor cylinderene skal stå når det skal nulles i TSRM'n?

Fant foresten ut at ca. RA 50 er det samme som ca. 180 grit sandpapir? :o Er det riktig man tro?
http://www.gemcovalveconverter.com/converter.html

EDIT:
Også har jeg fått en sånn Greddy Oil catch dings, hvordan monterer jeg den? Haha. :P
 #324793  av Lørnings

Studsene skal stå med umbrako-hullet oppover! :wink: Og sylinder nr.1 skal alltid være på topp når du driver med påsetting av reg-reim o.l! Men de kan med fordel settes på midt i alle sammen når du monterer topp og kammer, så du er sikker på at ingen av ventilene går nedi et stempel når du setter i kammene. Deretter er det bare å sette veiv-reimhjulet på merket sitt, og kamdreva på merkene sine og hive på reg-reima! :D Burde ikke du hatt en skikkelig prosjekttråd forresten? :wink:
 #325095  av iskrem

Lørnings skrev:Studsene skal stå med umbrako-hullet oppover! :wink: Og sylinder nr.1 skal alltid være på topp når du driver med påsetting av reg-reim o.l! Men de kan med fordel settes på midt i alle sammen når du monterer topp og kammer, så du er sikker på at ingen av ventilene går nedi et stempel når du setter i kammene. Deretter er det bare å sette veiv-reimhjulet på merket sitt, og kamdreva på merkene sine og hive på reg-reima! :D Burde ikke du hatt en skikkelig prosjekttråd forresten? :wink:
Burde vel kanskje det, men jeg er så dårlig til å ta bilder osv. når jeg driver å arbeider. :P