Side 3 av 5

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:22 okt 2009 20:18
av Toyota-rav4-2002
Den er veldig kul i gul, ser din nesten hver dag her i Høyanger inzane.

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:29 okt 2009 21:16
av inzane2012
Toyota-rav4-2002 skrev:Den er veldig kul i gul, ser din nesten hver dag her i Høyanger inzane.
men må ikkje se så mye på den, ser ikkje ut... hadde eg hatt råd så hadde eg tatt en hellakkering på flekken ;)

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:09 nov 2009 16:46
av thomasb
Nå har jeg problemer med ruten i bilen.. får ikke opp ruten på passasjer siden. så er ingen som har bryterene til vinduene på fører siden til salgs?

noe merkelig som skjer er at jeg ikke kan styre ruten på førersiden men jeg kan ta ned ruten på passasjer siden men ikke opp?? :P

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:09 nov 2009 17:46
av Audun F
Du kan ha en kabel som er gåen et sted - ikke nødvendigvis at bytte av knapp hjelper. Hadde samme problemet på min, og jeg fikk Toyota til å fikse det... Har du sjekka om ruta i det hele tatt kommer seg opp igjen hvis du kobler strøm direkte på heismotoren?

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:23 nov 2009 17:47
av thomasb
Ja da har jo jeg fått en ny plan.

Lurer på om jeg skal sette inni nye kamstag og nye kam drev.

Men jeg lurer på om dette er noe som er vits om man får mye efektøkning eller hva?

Er det noen som har noen erfaring med å bytte kammer på en sugemotor?

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:23 nov 2009 22:55
av magnesmurf
Alt kommer jo ann på vinkelen på den nye kammene. Det styrer hvor lenge ventiler er åpne, og hvor mye ekstra luft\suppe blanding du får inn i forbrenningskammeret.

Men kan generelt si følgende:
Henter du mye hester ut med en kamaksel, uten annen motortrim, vil bilen gå dårlig på lavt turtall. Du får hentet ut effektøkningen på topp av turtallskurven. Så alt annet enn mild effektøkning med kun kamaskel, uten å trimme motoren med andre komponenter, vil ikke være å anbefale.
Vill ikke hentet ut mer enn ca 20hk med en ny kamaksel. Selvfølgelig hjelper det litt, men det koster...

Har ikke lest tråden din så nye, men det første jeg ville gjort hvis jeg var deg var å fjerne katalysatoren og orgnalt eksosanlegg og erstatte den med et effektannlegg. Dte er billigst, og vil gi deg ca 10hk. (japanske utgaven av 3sge (?) motoren er oppgitt til ca 10 hk mer enn den europeiske versjonen, og den japanske er uten katalysator)

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:24 nov 2009 17:33
av thomasb
ok. Nei det er ikke mye katilysator i min motor. har et blueflame eksos med kat erstater.

Men.

Er vel ingen som skal selge en turbomotor eller noen som vet om en bra britisk side der det er mulig å dulte borti en turbomotor?

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:24 nov 2009 20:24
av inzane2012
hvor fikk du tak i bluefalme eksosen?? stod den på bilen når du kjøpte den? og hvordan er lyden av det??

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:24 nov 2009 20:30
av magnesmurf
Er vel en fyr her inne som skulle til danmark og ta med seg turbo motor derfra? Her er tråden hans: viewtopic.php?f=70&t=34012
Hør med han om han vet enkleste måten å få tak i turbomotor...

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:25 nov 2009 00:03
av thomasb
inzane2012 skrev:hvor fikk du tak i bluefalme eksosen?? stod den på bilen når du kjøpte den? og hvordan er lyden av det??
Jeg fikk det gjennom Bergen bilelektronikk.

Jeg måtte nok kjøpe det selv:P lyden er fin den hører hverfall når jeg kommer.

det siste bilde av bilen min der du ser rompen så er det blueflame;)

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:25 nov 2009 17:49
av thomasb
Hvis jeg får tak i en turbomotor. hva av det eletriske må byttes da? holder det med å bare bytte hjernen eller må jeg bytte hele ledningsnettet?

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:25 nov 2009 18:16
av magnesmurf
Du bør bytte ledningsnett. Det er mulig å skjøte på nye kontakter osv på det gamle, men det er mer jobb enn å bare sette dit nytt ledningsnett.

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:26 nov 2009 18:02
av lasse
Ikke vet jeg hva som er enklest, men når min ble ombygget til 3s-gte (gjort av egon i danmark), så har de klippet og limt litt i ledningsnettet i sikringsboksen bak ihvertfall.
Om du tenker skikkelig på 3s-gte, så gå for et rear-cut, da får du med girkasse, stikkakslinger, IC osv, blir fort dyrt om du kun kjøper ren motor og må ha mye i tillegg...

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:27 nov 2009 00:51
av thomasb
ja har snakket med en danske;)

men nå har jeg funne problemet med vinduet mitt. det er vindus motoren som er gåen. er ingen som har en på lur?

noen som vet hvordan jeg får ut den gamle motoren sånn at jeg kan dra opp vinduet selv?

Re: Min Først Toyota Mr2 Mk2 gti

Legg innLagt inn:31 des 2009 03:19
av inzane2012
bytte vindusheis er ikke alltid like "lett" med tanke på at det kan vere ganske trangt om plassen inni døra
du må ta av dørpanelet, løsne vinduet, det er vel enten festet med noen klips eller skruer, så må du løsne vindusheisen og lirke den ut av døra, kan vere ganske trangt om plassen inni der, men er igrun ganske vanskelig å gjøre feil :)