Side 3 av 7

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:29 mai 2009 14:27
av marlboro1310
dæven det er pene tall...hvis du har 349 på hjula, da er det ekstremt rått! fytterakkern...fikk mappa og benka min gen3 turbo her for en uke siden, det resulterte i 280på hjula og 322 i motor...men dette er på original CT20B turbo. Bilen skremmer meg til tider ganske mye...og da kan jeg bare forestille meg hva din bil er god for.
Eneste jeg har å utsette er bensinforbruket etter mappinga, det er literen på mila...and them some...kontra 0,65-07 på langkjøring når jeg kjørte sørover. men men...its supposed to hurt when sparring with Tyson...

:lol:

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:29 mai 2009 14:47
av lasse
marlboro1310 skrev:dæven det er pene tall...hvis du har 349 på hjula, da er det ekstremt rått! fytterakkern...fikk mappa og benka min gen3 turbo her for en uke siden, det resulterte i 280på hjula og 322 i motor...men dette er på original CT20B turbo. Bilen skremmer meg til tider ganske mye...og da kan jeg bare forestille meg hva din bil er god for.
Eneste jeg har å utsette er bensinforbruket etter mappinga, det er literen på mila...and them some...kontra 0,65-07 på langkjøring når jeg kjørte sørover. men men...its supposed to hurt when sparring with Tyson...

:lol:

Biler som bruker under liter'n er jo femi!!!
Har aldri klart å kjøre min under liter'n, men det sier vel mer om kjøringa :roll:

Pene tall her ja! Skal inn og benke min om noen uker, men tviler sterkt på at det blir så veldig spennende i forhold til det dere har...

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:29 mai 2009 15:36
av inzane2012
lasse: høres ut som en amerikaner du nå ;) nett som at du ikke kommer deg trygt frem uten minst en v8'er under panseret ;) hehe

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:29 mai 2009 18:13
av JsrMr2
hehe ja det bruker en del da:) fylte 3 ganger på vei til bergen fra oslo:) men det hadde sikkert holdt med 2 men ny bil så ble litt engstelig at vi skulle gå tom:) har ikke sjekket va han bruker på mila:) har sagt til den at så lenge den drikker skal han få :lol: er mye å hente av motoren enda men er nok får meg så langt. den motoren som han hadde i bilen før var benket til 504 hk. men den røyk så bladde han opp 110.000 får en fabrikk ny motor fra belgia i 2004 :D men det beste med bilen er at den er så pass trimmet og alike vell alle deler er orginale og få hos delelagert hos toyota :) og allt er papirer på og sånt så er bare til å gli inn til bt å få høynet hk i vognkortet som man vil (pgr av bilen har vert i norge i 10 år)

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:29 mai 2009 19:39
av marlboro1310
den der å gli inn til BT og få høynet HK på en ombygd MR2 Turbo vil jeg gjerne se før jeg tror... :? min har også vært i Norge lengre enn 10år, men den er ikke godkjent ombygd. Vil tro de gnir seg i henda hvis jeg kommer inn med 180-200kw på noe som skal ha 115kw.

En venn av meg har det enklere ved evt godkjenning, vognkortet BT har skrevet ut til han står det 1115kw, så han kan med god margin kjøre på med en jetmotor uten å være bekymret. 8)

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:29 mai 2009 22:28
av lasse
inzane2012 skrev:lasse: høres ut som en amerikaner du nå ;) nett som at du ikke kommer deg trygt frem uten minst en v8'er under panseret ;) hehe

Haha, holder med en halv v8 med pustehjelp :wink:

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 02:41
av Ivar
marlboro1310 skrev:den der å gli inn til BT og få høynet HK på en ombygd MR2 Turbo vil jeg gjerne se før jeg tror... :? min har også vært i Norge lengre enn 10år, men den er ikke godkjent ombygd. Vil tro de gnir seg i henda hvis jeg kommer inn med 180-200kw på noe som skal ha 115kw.

En venn av meg har det enklere ved evt godkjenning, vognkortet BT har skrevet ut til han står det 1115kw, så han kan med god margin kjøre på med en jetmotor uten å være bekymret. 8)
Det kan fort slå begge veier når de ringer tollvesenet og spør om avgiftene for kw er betalt.

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 02:43
av marlboro1310
med andre ord en skikkelig risikosport sant...

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 03:50
av JsrMr2
bilen er da ikke ombygg så det går fint ja så lenge bremser holder di hk så er det ingen problem. å så lenge bilen har vert i norge i over 10 år så får du ikke noe økt hk avgift kunn di 450kr får å vise benkepapirene til bt. det er gjort men mangen mangen biler. så det er null problem..

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 11:14
av celicat23
JsrMr2 skrev:og allt er papirer på og sånt så er bare til å gli inn til bt å få høynet hk i vognkortet som man vil (pgr av bilen har vert i norge i 10 år)
Det er så søtt å se slik optimisme og naivitet pakket pakket sammen. Kan sidestilles med ei dødsfin blondine klokka 03:00 i oslo som ser en van full av somaliere stoppe, som blir glad for "åååh, vil dere bare kjøre meg hjem?"

Si ifra når du "bare" har dratt til BT, og fortell hvordan det gikk når du sa du hadde 400hk turbo mr2, sånn at vi alle for noe å le av :lol:

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 11:41
av JsrMr2
hehe sorry men det går an:P tror du virkelig polly motorsport har betal hk avgift på sin trans am med over 1400hk?? den er godkjent med det da.. er mangen som har fått godkjent e30 325 med turbo med 400 hk.. så lenge så at bilen er bra gjenom ført å du har papirer på det som er blit gjort så går det fint da.. har enda ikke hørt om noen som er blit avist med bra dokumentasjon.. men har sef hørt om mangen mangen som er blit av vist pgr av dårligt bygg å lite dokumentasjo.

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 12:02
av inzane2012
JsrMr2 skrev:hehe sorry men det går an:P tror du virkelig polly motorsport har betal hk avgift på sin trans am med over 1400hk?? den er godkjent med det da.. er mangen som har fått godkjent e30 325 med turbo med 400 hk.. så lenge så at bilen er bra gjenom ført å du har papirer på det som er blit gjort så går det fint da.. har enda ikke hørt om noen som er blit avist med bra dokumentasjon.. men har sef hørt om mangen mangen som er blit av vist pgr av dårligt bygg å lite dokumentasjo.
for å si det sånn, er det en ting vi mr2 eiere har lært oss, så er det at ingen ting er enkelt når det kommer til godkjenning av ombygging og den slags... er vel bare 1 eller 2 godkjente GTi - Turbo konverteringer her inne, og der har det vert litt av ett styr...gti og turbo bilene har samma bremser og understell innenfor revisjonene, så egentlig skulle det ikke vere noe som helst problem med bt så lenge du har rette papirbunken...
så du får stikke innom bt og høre med deg, men så fort du sier det er en mr2 turbo, så tror jeg du fort møter veggen...

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 12:11
av JsrMr2
ja er godt mulig det.. eg skal ikke si 100% at det går fint da men vet at di fleste med annet bil merke får det til da. eg har sef ikke vert inne enda men har alle papirer som skal til så håper jo på det at det skal gå fint. men blir ikke gjort på en stunn(siden eg ikke har lappen) mistet den i fjor. så har ikke så veldigt behov for det enda.. men er greit å høre med andre her inn som har prøvd å feilet da.. men etter mitt synn skal det gå fint da men er bt som bestemer da:)

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 13:16
av inzane2012
JsrMr2 skrev:ja er godt mulig det.. eg skal ikke si 100% at det går fint da men vet at di fleste med annet bil merke får det til da. eg har sef ikke vert inne enda men har alle papirer som skal til så håper jo på det at det skal gå fint. men blir ikke gjort på en stunn(siden eg ikke har lappen) mistet den i fjor. så har ikke så veldigt behov for det enda.. men er greit å høre med andre her inn som har prøvd å feilet da.. men etter mitt synn skal det gå fint da men er bt som bestemer da:)

der traff du spikeren i skolten ja ;) cluet er ANNET bilmerke ;)

MR2 mkII ble jo aldri solgt ny i norge heller, så kanskje det er en av grunnene til at bt er så jævlig vanskelige med denne bilen... Toyparts i bergen hadde jo fått til en avtale med bt der om godkjenning av mr2 med turbo konvertering, men fikk vel bare godkjent en bil, så var det stopp...

Re: Mr2 Turbo på finn.no

Legg innLagt inn:30 mai 2009 14:30
av marlboro1310
Disse momentene som nå er skrevet her i denne post er bare noen av problemene, som Inzane sa...denne bilen er ikke solgt ny i Norge pga høye avgifter på 2 litern.
Når du i det hele tatt skal starte kasteballen med å prøve å godkjenne en MR2 Turbo kan du ta mine neste punkter til etteretning:
Man må først søke om dette. Man vil da bli (i så og si alle tilfellene) innkalt hos biltilsynet med bilen, slik at de kan se at alt er orginalt og i skjønneste orden. Deretter må du gi de papirer på at en slik konvertering er mulig. Gir de deg ja som svar så er det bare å sette i gang.

om du blir knepet i å montere motor før du har søkt om det så kan de kreve full betaling, pluss straffegebyr, pluss bot. med andre ord et helvetes beløp.

om du forteller de situasjonen at du har montert motor i bil og vil få dette godkjent, så kommer de til å kreve det samme bestialske beløpet som er. dette igjen pga at det ikke er søkt om en slik konvertering.
er motoren din ikke i forskriftsmessig stand i forhold til bil og karosseri osv, kan de kreve ombygging av en drøss andre ting, og i verstefall avskiltning.

om du blir knepet med en annen motor eller møter opp og vil godkjent den nye motoren som er satt i, og du tror at det da er bare å sette i den orginale motoren som stod i fra før av og få den godkjent slik, så er også det bare å glemme. da er skaden allerede gjort, og du må fortsatt betale summen for den nye motoren, pluss avgift av at du har montert inn den gamle motoren igjen.

er utrolig mye dill og dall med dette å godkjenne slike motorer, så at de fleste bare gir blanke faen i å få de godkjent skjønner jeg jævla godt.

:evil: