TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda En Supra mk3 Melder sin ankomst !!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #329720  av Shaggylaggy

Mk3killan skrev:Heisann dere jeg lurer på en liten ting her

Jeg hørte noe form for tikke lyd når jeg var ute og kjørte litt med mk3en , det minner litt om sånn typisk ventil tikke lyd og den kommer når man akslerer
også har jeg skommet igjennom forumet her i et par dager og lurer på om noen har noen formening om hva det kommer av ?
mener jeg leste her et sted der en sa at det kunne være pakningen på eksos manifoilen , som igjen gir en tikke lyd. men jeg synes jo dette
høres litt merkelig ut. Har også lest at det er veldig vanlig at en får rådbank i disse motorene. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan
dette egentlig høres ut. Men jeg tror jo ikke det skal være det da motoren funger helt som den skal å den går fint på tomgang og drar gjevnt og fint.
kun denne tikke lyden når man kjører.. Hmmm.. liker det ikke iallefall.
først av alt, GRATULERER med Supra!!! Synes dette er kongebil!... Hadde en "tikkelyd" rundt 2-3000 rpm på min for et år siden... det var rådebank, Rådebanken på rekke sekser'n er egentlig ganske anonym... motoren skar seg, og måtte vel ut med 25000 (med gode rabatter, og gjorde jobben selv), da var jeg dum nok (eller utålmodig som alle andre) og satt på org. pakning. den Røyk i vår, så nå har jeg kosejobben jeg også, sendte toppen til overhaling og måtte ha nye kammer, fikk ikke tak i hks kammene, så ble originale (kom på 9000 for kammene)... nå venter jeg på regning fra motorteknikk. Nå er jeg egentlig litt lei den bilen, så den kommer nok for salg til høsten, evt. til våren om jeg tar meg bryet å få den hellakkert... noen som vil kjøpe :P? litt ot. det der... men hva kan man få for en mk3 om dagen? har sett alt mellom 40- 300000....
 #330970  av Mk3killan

Da er endelig supraen inne til rep, dette kan bli bra. Forresten TommR om du leser dette her, har du fått sendt av gårde de delene ? reim og deksel ?
prøvde sende deg pm men tror ikke det funka..
 #331180  av Mk3killan

Takk takk kong karl :)

Om man ønsker og skifte kammene på en 7m gte ? er det noe mer jeg må ha av deler da ?
må vel gjerne ha sånne kamdrev eller hjul. men noe mer liksom ? og svarer det seg om man ikke har tenkt og trimme noe helt sinnsykt ?
 #331184  av Supramk3turbo

Du tenker å bytte ut kammene med noe grommere en orginalt, høyere løft og duration?? Du burde ihvertfall bytte ut simringene på kammene når du først har dem ute. Ellers er det vell bare å bytte. Pass på at du ikke kjøper kammer med for mye løft, regner med du kjører orginale ventiler, fjærer og diverse. Kan føre til ventilflyt om du er uheldig.

Ellers hjelper nok kammer mye på 7m'n. Kammene på den er jo ganske milde orginalt, så du vil nok få et helt nytt å bedre arbeids register med grommere kammer.
 #331187  av Mk3killan

Tenker litt på det ja men er fortsatt litt usikker da i forhold til hvordan det blir siden jeg har en Automatkasse i bilen min :(
Å kunne jo vært greit og skiftet kammer nå som jeg har bilen i deler liksom...
 #331356  av tojo

Corally skrev:Bruk denne oppskriften, ikke noe annet.

http://www.7mpower.com/7m_buildup.shtml
Det der er en flott oppskrift. :D

Evnt bruk denne: viewtopic.php?t=13245
 #331396  av Mk3killan

To veldig flotte oppskrifter her må jeg få si !
Utrolig moro lesning dette. Men jeg begynner jo å tenke at kansje jeg burde fiksa det olje systemet med en gang da.
hvor kjøper man sånt ?