Side 3 av 4
Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:20 jul 2009 20:57
av marlboro1310
Morkets skrev: Jeg trodde biltilsynet kom til å bli flaskehalsen, men det er det tydeligvis ikke 
Så så en ting av gangen, la dem se bilen din, la dem åpne munnen og kommunisere med deg når du står der...hvis de da er imøtekommende, er det virkelig store sjangser for at dette går bra. Kan jo hende at han på BT bare hadde hatt en god helg...

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:20 jul 2009 22:31
av Morkets
Vel...Om han har hatt en god helg eller ikke vet ikke jeg noe om. Kan ikke se noen grunn til at han skulle være forandre mening når han selv sa jeg måtte skaffe dokumentasjonen som de krever for å godkjenne motorbyttet. Så fikk vi ta neste steg etter det. Tror nok de er enklere å ha med å gjøre hvis man kontakter dem FØR man går igang. Jeg håper bare jeg kan få denne dokumentasjonen fra Toyota. Skal ringe litt rundt i morgen. Man skal ikke "male fanden på veggen" før man har prøvd Marlboro 1310

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:21 jul 2009 06:36
av mr2pondus
Håper Toyota i nord er mer medgjørlige enn her i sør.Her har de ikke vært behjelpelige i det hele tatt.

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:21 jul 2009 07:54
av marlboro1310
Morkets skrev: Man skal ikke "male fanden på veggen" før man har prøvd Marlboro 1310 
Maler vel ingen fanden på noen vegg jeg...det trenger jeg ikke, vet at fanden eksisterer. Fanden er Biltrangsynet. Men for all del, krysser pølsene for at det går bra.
Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 16:55
av Morkets
Da har jeg fådd nye dørkmatter til bilen. Custom made fra Statene. Ble faktisk bedre enn jeg hadde sett for meg

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 17:54
av tojo

Skikkelig flotte matter,hvor handlet du fra? U.S Speed?
Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 17:59
av Morkets
Kjøpte dem på Ebay store hos en dame ved navn Cindy. Hun har ett firma som heter Superior mats. De lager mattene slik du vil ha dem

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 19:00
av ArildM
Nice! Fikk lignende matter fra Twos'r'us, dem har mye fint til Mr2 Mk1 om du skulle trenge noe

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 19:15
av Morkets
Høres bra ut. Skal sjekke ut den siden. Er alltids noe man har lyst på i slike butikker

Neste blir å få bygd opp motoren. Mista oljetrykket da jeg kjørte fra jobb idag. Viste seg at det ikke var olje på peilepinnen engang. Jeg har kjørt i underkant av 2000 km siden jeg kjøpte bilen, og forrige eier har bytta olje før jeg hentet den. Men men, slikt kan jo skje. Er litt rart egentlig med tanke på at det er en Toyota motor som bare har gått 154000. Skal ringe TRS Autoteknikk i morgen å få ett pristilbud på motoroppbygging med ca180-200 hester, med delevalg fra øverste hylle

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 20:53
av ArildM
Steffen her på forumet la ut en annonse hvor han bygger motor slik du snakker om.
viewtopic.php?f=70&t=31517
Holder på med en Mr2 Mk3, men hadde en rå Mk1 en stund som han farta litt rundt på bane med

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 21:06
av SanAndre
Blir skikkelig artig å følge med på dette, og spennende å se hva det blir til etterhvert

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 21:35
av Morkets
Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:04 aug 2009 22:11
av SanAndre
Vurderer faktisk akkurat det samme som deg, men det får vente litt med det første, så morro å se hvordan det går med deg

Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:05 aug 2009 06:14
av mr2pondus
Jeg hadde kjøpt SC motorern tvert!!!
Alternativt en black top,men jeg holder nok en knapp på kompressoren.
Re: Morkets MR2 mk1
Legg innLagt inn:05 aug 2009 17:00
av Morkets
SanAndre skrev:Vurderer faktisk akkurat det samme som deg, men det får vente litt med det første, så morro å se hvordan det går med deg 
He he he. Ja, jeg melder meg som prøvekanin. Neida. Tror nok det går helt fint så lenge jobben blir skikkelig gjort.
mr2pondus skrev:Jeg hadde kjøpt SC motorern tvert!!!
Alternativt en black top,men jeg holder nok en knapp på kompressoren.
Joda. Kompressor er å foretrekke. Men skal jeg bytte motor vil jeg ha det godkjent av biltilsynet. Mitt lokale Toyota verksted kontaktet Toyota Norge idag for å få dokumentasjon på kompressor utgaven. Men det ble blankt nei. Så lenge den bilen kun var levert i Japan og USA var det ikke aktuelt å hjelpe med dokumentasjon. De sa rett ut at de kom aldri til å typegodkjenne den bilen. Men jeg har ett par kort til å spille ut. Gir meg ikke så lett
