Re: Girkasse prosjekt St205
Legg innLagt inn:10 des 2009 10:35
Ok, takker for tipset 

sleeper skrev:defred skrev:sleeper skrev:Kan ikke si jeg har alt for god erfaring med den rulla der...Hva skjedde?
benken klarte ikke og holde turtallet stabilt.. den gikk fra max belastning til 0 belasting ca1-2 ganger i sekundet.. dermed så økte og falt turtallet MYE hele tiden.. så\hørtes ikke bra ut..og var ikke bra for kassa akkurat.
Den mente det var fordi senterdiffen ikke klarte og holde igjen og dermed så endret fordelingen mellom foran og bak seg.. ( Noe jeg NEKTER og tru da km\t på hjula foran og bak holt seg innenfor 1km\t av hverandre, hadde senterdiffen gitt opp så hadde forskjellen mellom foran og bak vært mye større)
Dette problemet var der uansett om motoren produserte 50 eller 450hk... så dermed ga vi opp... måtte betale full pris for det også...![]()
Har i ettertid snakket med MANGE ang dette ( bjørnstad, dynapack support og et par i usa som har drevet med dynapack en stund) og alle sier at så lenge alle hjula går likt så skal det ikke være noe prob..
Har også testet senterdiffen ved og sette forhjula på grus og bakhjula på asfalt og selv da så spinner alle 4 hjula like mye
defred skrev:http://www.norsk-rally.com/index.php?op ... motorsportUtrolig flott å se at det fremdeles kjøres med celica t20 i rally...herlig!!!
Morten skrev:Må mase litt siden jeg er veldig nyskjerrig på hvordan det funker i praksis! (så du fullførte sigdalsrally til "klasseseier", så da regner jeg med det ihvertfall finnes et førsteinntrykk?)Bilen funket helt topp, men har masse og lære enda. Det jeg egentlig merket best var at bilen akselererer mye bedre rett fram på løst underlag, jeg trenger og kjøre bilen mer slik at farten inn i svingene øker, tror ikke jeg merker alle forskjellene fullt ut før jeg kjører med mer hjulspinn i svingene. Men det var utrolig moro og kjøre igjen