Side 3 av 5

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:19 jan 2010 22:53
av trd2000gt
christer skrev:min er ikke godkjent med kittet. har blitt stoppet flere ganger i teknisk og vært inne å vist bilen på BT uten at de har sagt noe som helst om kittet.
btw så kommer min tilsalgs til våren.
link: viewtopic.php?f=61&t=18927
Åja, vel etter det jeg har hørt fra folk er at biltilsynet i mitt disktrikt er utrolig vriene sammenlignet med mange andre.
Det hadde vært mye enklere om han jeg kjøpte bilen av ikke hadde levert inn skiltene.



Predator, jeg får ikke tak i BT's tekniske avdelig i det hele tatt. Kanskje det lønner seg å stikke innom ?

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:19 jan 2010 22:57
av mr2storbrua
trd2000gt skrev:Det hadde vært mye enklere om han jeg kjøpte bilen av ikke hadde levert inn skiltene.
Hvorfor er dette så stort problem? Det er jo bare å gå på BT å få de ut... Med mindre bilen har gått glipp av en EU-kontroll mens den har vært avskilta, men da tar du den bare med til det verkstedet du vil, og får den godkjent der. Går utifra du har et snilt verksted som slipper den igjennom selv om den har widebody hvis ikke ville du jo hatt et problem uansett om han hadde levert skiltene eller ikke.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:19 jan 2010 23:06
av trd2000gt
Det er akkuratt det, den skulle vært til eu-godkjenning i høst, og de verkstedene jeg kjenner folk på vil ikke ta sjansen på å godkjenne den "ulovlig".
Men jeg vil godkjenne bilen også fordi; jeg kan kjøre 2 veier til skolen, men begge veiene har egen kontrollplass for BT og de står der ganske ofte, så har liten sjans til å slippe unna :(

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:19 jan 2010 23:23
av mr2storbrua
Men da er det jo egentlig ikke noe problem at skiltene er levert nå? Bare få den godkjent før du begynner på prosjektet, siden du ikke har bestilt kittet enda, er det jo en liten stund til du får begynt...

Men for å komme tilbake til godkjenninga av widebody, så lenge du ikke endrer bilens geometri trenger du ikke å godkjenne noe. Det vil si at bilens lengde og bredde fortsatt er det samme på det lengste/bredeste punktet. Så vidt jeg vet endrer du ikke noe på lengden med widebody, når det gjelder bredden må vel speila være det bredeste punktet, og den blir vel ikke bredere enn det med widebody? Ellers kan ikke vekta heller endres på, men dersom kittet er veldig tungt får du heller utføre litt vektreduksjon.

Men ville uansett hørt med BT, enten ved å sende mail/ringe, eller å møte opp personlig. Kanskje aller helst mail, da har du det skriftlig hvertfall.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:19 jan 2010 23:40
av trd2000gt
Har fått et hint av hva som må til, men jeg vil vite helt sikkert. Sånn at jeg slipper å møte opp der og ikke få godkjent den, noe som betyr 25k+ rett ut av vinduet.

Det er umulig å få tak i de på mail, men snakker jeg med de i person skal jeg ha de til å skrive ned det som forhåpentligvis blir "klarsignalet" for ombygningen.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:23 jan 2010 16:53
av trd2000gt
Er det noen som veit om det går ann å godkjenne et kit uten tüv?

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:23 jan 2010 17:14
av Mr_Storbrua
trd2000gt skrev:Har fått et hint av hva som må til, men jeg vil vite helt sikkert. Sånn at jeg slipper å møte opp der og ikke få godkjent den, noe som betyr 25k+ rett ut av vinduet.

Det er umulig å få tak i de på mail, men snakker jeg med de i person skal jeg ha de til å skrive ned det som forhåpentligvis blir "klarsignalet" for ombygningen.
trd2000gt skrev:Er det noen som veit om det går ann å godkjenne et kit uten tüv?
Eneste måten å få vite noe av dette helt sikkert er vel å snakke med folka oppe på BT.

Hjelper deg fint lite om noen her inne sier at det går, visst de sier på BT at det ikke går.. Er de gutta der oppe som får siste ordet uansett..

Om du ikke får tak i de på mail, så ville jeg prøvd å ringe.. Å bli satt over til ditt lokale biltilsyn..

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:24 jan 2010 23:13
av trd2000gt
Du har vel rett, så jeg får bare se om de svarer på mailen først eller ringe som du sa.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:25 jan 2010 01:03
av lasse
Fredrikstad hører vel til region øst?
Da ville jeg ringt BT og spurt etter Roy Tveitan, han er sjefen for teknisk gruppa der, og virket grei å prate med ihvertfall.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:30 jan 2010 01:48
av trd2000gt
lasse skrev:Fredrikstad hører vel til region øst?
Da ville jeg ringt BT og spurt etter Roy Tveitan, han er sjefen for teknisk gruppa der, og virket grei å prate med ihvertfall.
Ok, takk! godt å vite

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:30 jan 2010 11:44
av celicat23
trd2000gt skrev:noe som betyr 25k+ rett ut av vinduet.
Bare ett lite hint fra noen som har hora opp en del ting igjennom åra: hvis du ikke har tenkt å gjøre alt arbeid med tilpassing selv + lakkering, så må du forberede deg på at 25k er godt under halvparten av hva det her vil koste deg. Hvis du ikke har det liggende allerede så vil du trenge felger + senkesett + eksos også for og få det her til og se bra ut.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:30 jan 2010 16:32
av christer
celicat23 skrev:
trd2000gt skrev:noe som betyr 25k+ rett ut av vinduet.
Bare ett lite hint fra noen som har hora opp en del ting igjennom åra: hvis du ikke har tenkt å gjøre alt arbeid med tilpassing selv + lakkering, så må du forberede deg på at 25k er godt under halvparten av hva det her vil koste deg. Hvis du ikke har det liggende allerede så vil du trenge felger + senkesett + eksos også for og få det her til og se bra ut.
Dette kan også jeg skrive under på.
På det året jeg fikset min brukte jeg ca. 70 000kr på: lakk, arbeid(pussing), felger og noen små ting til EU-godkjenning.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:01 feb 2010 03:39
av trd2000gt
christer skrev:
celicat23 skrev:
trd2000gt skrev:noe som betyr 25k+ rett ut av vinduet.
Bare ett lite hint fra noen som har hora opp en del ting igjennom åra: hvis du ikke har tenkt å gjøre alt arbeid med tilpassing selv + lakkering, så må du forberede deg på at 25k er godt under halvparten av hva det her vil koste deg. Hvis du ikke har det liggende allerede så vil du trenge felger + senkesett + eksos også for og få det her til og se bra ut.
Dette kan også jeg skrive under på.
På det året jeg fikset min brukte jeg ca. 70 000kr på: lakk, arbeid(pussing), felger og noen små ting til EU-godkjenning.
Har tatt med alt av slik i beregningene mine, men i første omgang er det kitet som er prioritert og det er det som er problemet alt annet er mulig å få godkjent og ja jeg skal gjøre absolut alt på hele bilen selv med litt assistanse fra min far også lakkerer han også bilen for meg....

Men det ser ut som dette ikke blir noe av desverre, kommer ann på hva BT sier når jeg snakker med de. Tviler på at de regelrytterne der vil gi meg et ja hvis jeg ikke har Tüv papirer... gu som jeg elsker sosialist norge og dets nazi-regler, huff.

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:01 feb 2010 10:02
av mr2storbrua
Skal jo ikke trenge TÜV når det ikke er en vital del... Men selvfølgelig så er det ikke sikkert BT ser sånn på det.. Men kan jo være litt mer optimist selv om du ikke får TÜV-papirer :wink:

Re: Teknisk godkjenning av Mr2 Widebody

Legg innLagt inn:01 feb 2010 14:46
av celicat23
mr2storbrua skrev:Skal jo ikke trenge TÜV når det ikke er en vital del... Men selvfølgelig så er det ikke sikkert BT ser sånn på det.. Men kan jo være litt mer optimist selv om du ikke får TÜV-papirer :wink:
TUV papirer gir ingen automatisk godkjenning av noe uansett, så greit og sjekke :wink: