Lenge siden update nå.
motoren er ferdig overhalt for en god stund siden.
nye tennplugger og ny (brukt) fordeler er på plass.
sleit registerreima veldig fort da den ble dratt inn mot registeret p.g.a manglende skive bak strammeren (dumme meg), ny registerreim er på plass.
Den nye reima ble slitt litt i starten da det var et lite kast på registeret en plass. mulig skiva mi er feil, eller så har ett av hjulene fått for stor belastning på indre siden da forrige registerreim ble veldig tynnslitt. reima slites ikke nå, men er litt tynnere enn normalt. kjører uten øvre registerdeksel for å kontrollere av og til.
hadde også vannlekasje som nå er utbedret. grunnet oppmorknet slange.
ting jeg kommer på jeg har gjort i det siste:
- 6000k 35w xenon i grøftlys
- 6000k led pærer i parklys
- montert torshov innvendig radioantenne.
- fixet/overhalt låsesylinder på førerdør.
- Festet vinge ordentlig, da den løsna fra bakluka på ene siden.
- lagt opp høytalerledninger fra passasjerdør og frem til reservehjulsbrønnen (til fremtidig stereoprosjekt).
- tatt en utvendig lakkrens (i dag, regner med å gi den en polering og voksing til helga, hvis fritiden er til stede).
- skifte handbrems wirene.
negative ting som skal utbedres:
- bytte oljenivåføler (da litt av plasten på den flytende delen knakk etter ett møte med verkstedgulvet)
- utbedre oljelekkasje bunnpanne (dårlig pakningsstoff)
- bytte simmeringer på girkasse (liten svetting)
- justere tenning (litt tungstartet) (utføres senest torsdag neste uke) -
Utført
fremtidige planer:
- hvite (crystal clear) blinkers på fanger og skjermer. (bestilles i dag, monteres første fredag etter ankomst)
- ny girkule (slitasje)
noen som har tips? gjerne med røde detaljer. ikke helt rund kule! - bestillt
- fullføre stereoprosjekt (mangler høytalere og subber).
ØNSKES KJØPT:2x rockford 10" slim sub i kasse, polk mm serie 6,5" komponent høytalere.
- Lakkere bremsekalippere.
- KANSJE skifte ryggpute på førerstol og trekke om til skinn interiør med det samme. (
noen som har stol eller pute til salgs? )
- KANSJE få opplakkert vinge med sidestykker, samt fremfanger.
PerX skrev:Audun F skrev:magnesmurf skrev:Link til hvite blinkere: http://www.mr2-ben.co.uk/New-MR2-mk2-Parts-Shop
Fyren holder også til på ebay. Kjøpte mine fra ham. Tror det er det biligste du får tak i med parklys.
Ben er veldig ålreit å handle fra, har også kjøpt mine lyse der. Han selger masse deler til MR2, så mangler du noe har han det helt sikkert 
ka frakta ble å koste fra han?
Beklager sent svar, ut ifra nettsiden så koster lyktene (med vanlige pærer) og frakt ca 360 kr tilsammen. slett ikke ille, har enda ikke bestillt, men SKAL gjøre det i morgen. (ettersom bankkortet mitt ligger igjen i garderobeskapet mitt på jobben)
må se om jeg ikke får tatt noen bilder til helga. litt trist at det eneste helbildet mitt av bilen er fra salgsannonsen til forrige eier egentlig.