TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips ang. hjemmekino

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #347069  av Andreazz

Christian skrev:Jeg prosjekterer stadig vekk jeg :mrgreen:

Er en svak sjel, så har akkurat bestilt meg følgende:
Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 Vurderte f-65, men droppet det.
Optoma HD200X Full HD prosjektor.

Kommer foreløpig til å bruke en grei DVD spiller jeg har fra før, samt xbox og pc.
Lerret er foreløpig på vent, må føle litt på hvordan det blir før jeg kjøper det. Med tanke på størrelse. plassering osv.

Gleder meg :)
Hva ble det i frakt på reciveren og høytalerpakken?
 #347257  av Zepticon

http://www.lydogbilde.no/plasma-arvtage ... tid4637699
Lyd og Bilde skrev:Konklusjon
Er Panasonic TX-P50V10 et fullgodt nytt alternativ til Pioneers populære modeller? Vi mener det. Panasonic-skjermen har riktignok ikke helt det ekstreme svartnivået som gjorde Pioneer-plasmaen verdenskjent, men forskjellen er ikke stor , og TX-P50V10 har i tillegg flere nye funksjoner som faktisk kan gjøre den mer attraktiv som allround-skjerm enn den gamle konkurrenten. Panasonic TX-P50V10 er rett og slett den nye plasmakongen!
 #347258  av inzane2012

blir artig å se fremover hva toshiba vil bruke cell prossesoren sin til ;)
der er mulighetene "uendelige" vertfall ;)
 #347264  av Christian

Alt er satt opp og teste kjapt i går kveld, er bare justert inn helt kjapt og likevel virker det veldig bra. Kill Bill ble plutselig noe helt annet :mrgreen:
Bildet er ca 105" diagonalt.
 #347276  av inzane2012

Christian skrev:Alt er satt opp og teste kjapt i går kveld, er bare justert inn helt kjapt og likevel virker det veldig bra. Kill Bill ble plutselig noe helt annet :mrgreen:
Bildet er ca 105" diagonalt.
lekkert ;)
 #347297  av mk1 black limited

Grattis! Vedr. lerret - kjøp et rammelerret:

Bilde

Blir som en diiiiger TV. ;-)

Følg med på finn - mye rimelige lerrett som selges der.
 #347429  av inzane2012

det er drømme, bare enda større lærret, og noen gedigne lazyboy's med innebygd kjøleskap og massasjefunksjon ;)
 #347438  av Christian

Plukket med meg en ps3 og alle jason bourne på blueray i dag, nammenam :D
Selv om jeg fortsatt prosjekterer rett på veggen...
Er også mektig imponert over både reciveren og høytalerene, mye lyd for relativt lite penger! Men så har jeg ikke filla peiling heller! :mrgreen:
 #347462  av Pitchyou

Amund skrev:LED tv vil eg absolutt ikkje anbefalle å kjøpe. Du blir sliten i augene etter kun kort tid foran tv'en, pga at det er alt for skarpt lys frå dei.
LCD/Plasma er ein evig diskusjon, eg foretrekker LCD pga at eg spiller mykje. (det er lag på plasma tv som ikkje alltid er så morro når du spiller, men enkelte plasma tv'er har ein såkalla "gaming mode" som gjer at det i vert fall blit litt bedre)
Det er kun full-HD tv som gjelder i mine auge, og for all del, ikkje kjøp ein billig tv. Dei er grei i bunnen, men spesielt på panorering vil du merke forskjellen på ein dyr og ein billig tv.

Når det gjelder surround, så kjøpte eg nettopp ein billig onkyo forsterker som eg absolutt kan anbefalle! Har alle innganger og utganger du kjem til å trenge, støtter 7.1 surround +++. http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR607.html
http://www.audiovisuelt.no/artikler/onk ... r607/73238
Eg gjorde det veldig enkelt, kobla opp dei høyttalerne eg allerede hadde liggende, og kjøpte ein god center høyttaler (viktig).

-edit- ser at du har linka til ei pakke med nettopp den forsterkeren, og til den prisen hadde eg ikkje stussa litt eingong!
LAG på plasmatv????
De fleste plasmaer har 0,001ms responstid, til sammenligning ligger LCD på 2-8ms...

Forøvrig er jeg enig i at projektor er veien og gå for de helt store opplevelsene..:)
 #347467  av Amund

Pitchyou skrev:
Amund skrev:LED tv vil eg absolutt ikkje anbefalle å kjøpe. Du blir sliten i augene etter kun kort tid foran tv'en, pga at det er alt for skarpt lys frå dei.
LCD/Plasma er ein evig diskusjon, eg foretrekker LCD pga at eg spiller mykje. (det er lag på plasma tv som ikkje alltid er så morro når du spiller, men enkelte plasma tv'er har ein såkalla "gaming mode" som gjer at det i vert fall blit litt bedre)
Det er kun full-HD tv som gjelder i mine auge, og for all del, ikkje kjøp ein billig tv. Dei er grei i bunnen, men spesielt på panorering vil du merke forskjellen på ein dyr og ein billig tv.

Når det gjelder surround, så kjøpte eg nettopp ein billig onkyo forsterker som eg absolutt kan anbefalle! Har alle innganger og utganger du kjem til å trenge, støtter 7.1 surround +++. http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR607.html
Eg gjorde det veldig enkelt, kobla opp dei høyttalerne eg allerede hadde liggende, og kjøpte ein god center høyttaler (viktig).

-edit- ser at du har linka til ei pakke med nettopp den forsterkeren, og til den prisen hadde eg ikkje stussa litt eingong!
LAG på plasmatv????
De fleste plasmaer har 0,001ms responstid, til sammenligning ligger LCD på 2-8ms...

Forøvrig er jeg enig i at projektor er veien og gå for de helt store opplevelsene..:)
Jepp, Lag på plasmatv. Må for all del ikkje lese deg blind på tall, de forteller knapt halve historia :roll:
(Har forøvrigt ingenting med responstida å gjere, men den bildeproseseringa som foregår, uten at eg har lest meg halvt ihjel på det... )
 #347474  av Pitchyou

Amund skrev:
Pitchyou skrev:

LAG på plasmatv????

Jepp, Lag på plasmatv. Må for all del ikkje lese deg blind på tall, de forteller knapt halve historia :roll:
(Har forøvrigt ingenting med responstida å gjere, men den bildeproseseringa som foregår, uten at eg har lest meg halvt ihjel på det... )
Vell vell, har hadt 2 forsjellige Plasmaer og 2 LCD tv og en LCD projektor. Har både xbox 360, ps3 og wii. Den første Plasmaen kunne bli litt blury etter lang tids spilling trolig grunnet 50hz teknologi, men aldri etterslepp. Nå bruker jeg Panasonic x10, aldri var plaget med verken blurr eller lagg. Problemet med plasma og spill er at faste ting får en kort innbrenning... Den siste LCD tv var en samsung 40" B541, der merket man hakk både med spilling og faktisk Blue ray (1080p24) Ikke noe sjenerende, men det er der. Det er ialfall mine erfaringer..
 #347481  av inzane2012

spank me om dette blir helt feil, men har ikke noe å si på lagg'en om du har 50hz eller 100hz og da?? ser jo det kommer lcd (eller var det LED, husker ikke i farta) med 200hz, og plasma med 600hz...
 #347494  av Mr2Even

Kan noen gi meg tips på en god projektor mellom 10-20000kr ? Jeg har tenkt litt på Benq5000 men det kommer så fort nye modeller..