Side 3 av 3

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:09 feb 2010 18:11
av klukke
er det så mye stress som dette her hvis du kjøper et rearcut fra motorinport.dk f. eks.??

trodde alt skulle bli så mye lettere hvis du kjøpte et cut ...

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:09 feb 2010 19:09
av lasse
Jeg har selv vært i kontakt med BT, snakket med sjefen for ombyggingsgruppa, han sa det ikke var noe problem å få godkjent mk2 med turbomotor så lenge man kunne dokumentere avgasser og at bremser og understell tåler de økte kreftene.
Men han sa jeg måtte sende en skriftlig søknad, som jeg nå har gjort.
Jeg har også vært i kontakt med toyota (avdelingen på kolbotn) ang forskjeller gti-turbo, jeg fant et chassienr på en original turbobil (usa mod) og oppga mitt eget chassienr, de printet ut lister til meg på bremser, understell, drivaksler og div, fullt opp med stempel og underskrifter...

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:09 feb 2010 22:35
av ad92
Lasse, hadde jo vært VELDIG nyttig for mange om du tok vare på de papirene og scannet de eller noe.

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:09 feb 2010 23:27
av marlboro1310
altså...hovedmoralen i godkjenningshysteri-historiene er : Man sende skriftlig søknad FØR man i det hele tatt starter noe som helst hva angår ombygging, ikke etterpå. Dette for å starte det BT kaller for audiens, dvs en dialog mellom bruker og Etat.

Dette er ett simpelt steg for å vise seriøsitet og handlekraft, da ligger ballen hos dem. Man får som regel svar innen rimelig tid hva som kreves av bruker i ombyggingsprosessen, dette er ting vi allerede i denne posten har vært innom. Gjeldende: Bremser\avgasser\motorkraft kontra karosseri, og dette med om bilen er levert med dette noen steder.

IKKE sammenlign ombygging av japsebiler med Amcars, for guds skyld...disse er en gruppe som over laang tid har hatt kommunikasjon med både stat og biltilsyn siden hjulet ble funnet opp, og er som regel av automatikk forbundet med vokse eiere\brukere.

Og for hva andre som har bygget om andre biler har klart å få til før klimahysteriet begynte i det herrens år Stoltenberg- "dæven han dæven", så er det også bare å se pent bort ifra, biler som er godkjent, er godkjent...

:wink:

(det nytter heller ikke å benytte andres papirer og dokumentasjoner i en slik prosess, man må anskaffe selv det som kreves) sitat fra Dr. Ling

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:12 feb 2010 15:09
av stianøverland
"herr Norge" har blitt penetrert av den store klimahysterikuken

var i kontakt driftansvarlig med funnemark i dag. ang papirer på avgass, og delelister.

fikk da beskjed om at avgasspapirene på 3S-GTE (enten celica eller MR2) ikke var til noe hjelp når det gjalt godkjenning. da flere hadde vert der tidligere å fått papirene, men ingen hadde kunnet bruke de, for de var ikke gyldige og at jeg måtte ha papirer fra tyskland.. noen som har vert borti dette?, for meg så høres dette helt teit ut. papirer fra toyota må vell være godkjent dokumentasjon?

han nektet å skrive ut delelister og avgasspapirer for han sa "han var lei av å gjøre det til ingen nytte"

takk for god service funnemark porsgrunn

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:21 feb 2010 21:58
av Dr.Ling
lasse skrev:Jeg har også vært i kontakt med toyota (avdelingen på kolbotn) ang forskjeller gti-turbo, jeg fant et chassienr på en original turbobil (usa mod) og oppga mitt eget chassienr, de printet ut lister til meg på bremser, understell, drivaksler og div, fullt opp med stempel og underskrifter...
Sånn skal det gjøres! Let til en finner en Toyota-ansatt som skjønner at utskrift av delenummer fra chassisnummer ikke er farlig. De skriver jo bare ut noen lister fra delekatalogen - og listene viser jo at forskjellen mellom din GTI og donorbil bare er motor og bremsene. Alt du trenger i tillegg er de gamle bremsene for å vise at de nye du har satt på er større. Og gjerne masse bilder av motorbyttet ditt.

Når deg gjelder avgasser står det klart i kjøretøyforskriften at amerikanske krav er jevngode med EU-direktivene fra 1991 og 1993, og det er ikke noe problem å få bekreftet at en 2.gen 3S-GTE fra USA oppfyller "Tier 0" (1991-1995) (THC 0.41; CO 3.4 ; NOx 1.0 g/mi ).

Dette skulle i utgangspunktet være alt en trenger :)

Jeg har lovet endel folk at jeg skal scanne papirene jeg brukte og legge ut her ..... så det kommer etterhvert ;)

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:21 feb 2010 22:49
av Stian AB
Dr.Ling skrev:
lasse skrev:Jeg har også vært i kontakt med toyota (avdelingen på kolbotn) ang forskjeller gti-turbo, jeg fant et chassienr på en original turbobil (usa mod) og oppga mitt eget chassienr, de printet ut lister til meg på bremser, understell, drivaksler og div, fullt opp med stempel og underskrifter...
Sånn skal det gjøres! Let til en finner en Toyota-ansatt som skjønner at utskrift av delenummer fra chassisnummer ikke er farlig. De skriver jo bare ut noen lister fra delekatalogen - og listene viser jo at forskjellen mellom din GTI og donorbil bare er motor og bremsene. Alt du trenger i tillegg er de gamle bremsene for å vise at de nye du har satt på er større. Og gjerne masse bilder av motorbyttet ditt.

Når deg gjelder avgasser står det klart i kjøretøyforskriften at amerikanske krav er jevngode med EU-direktivene fra 1991 og 1993, og det er ikke noe problem å få bekreftet at en 2.gen 3S-GTE fra USA oppfyller "Tier 0" (1991-1995) (THC 0.41; CO 3.4 ; NOx 1.0 g/mi ).

Dette skulle i utgangspunktet være alt en trenger :)

Jeg har lovet endel folk at jeg skal scanne papirene jeg brukte og legge ut her ..... så det kommer etterhvert ;)
Takk for infoen, Doktor:)

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:23 feb 2010 12:38
av JK86
Når deg gjelder avgasser står det klart i kjøretøyforskriften at amerikanske krav er jevngode med EU-direktivene fra 1991 og 1993, og det er ikke noe problem å få bekreftet at en 2.gen 3S-GTE fra USA oppfyller "Tier 0" (1991-1995) (THC 0.41; CO 3.4 ; NOx 1.0 g/mi ).


men hva med en 3.gen?

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:23 feb 2010 16:35
av Dr.Ling
JK86 skrev:men hva med en 3.gen?
Hehe, jeg velger å gi deg Toyota Norges offisielle svar som jeg fikk skriftlig:
"Det vi kan bekrefte er at 3S-GTE motoren ble brukt i MR2 (modell SW20) som ble solgt i USA. Noen 3. generasjon motor av 3S-GTE er ukjent. En 3S-GTE har ikke noe generasjonsskifte, men at det kan ha vært modifikasjoner/forbedringer i produksjonsperioden er riktig."

Dvs at du godkjenner en 3S-GTE. Punktum. Og avgasspapirer på 3S-GTE motorn finnes fra USA, som nevnt over :)

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:23 feb 2010 18:08
av Stian AB
Dr.Ling skrev:
JK86 skrev:men hva med en 3.gen?
Hehe, jeg velger å gi deg Toyota Norges offisielle svar som jeg fikk skriftlig:
"Det vi kan bekrefte er at 3S-GTE motoren ble brukt i MR2 (modell SW20) som ble solgt i USA. Noen 3. generasjon motor av 3S-GTE er ukjent. En 3S-GTE har ikke noe generasjonsskifte, men at det kan ha vært modifikasjoner/forbedringer i produksjonsperioden er riktig."

Dvs at du godkjenner en 3S-GTE. Punktum. Og avgasspapirer på 3S-GTE motorn finnes fra USA, som nevnt over :)
Jeg kan altså godkjenne min 3gen motor uten problem? Siden toyota norge sier at det ikke er noe generasjonsskifte..

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:24 feb 2010 12:48
av JK86
drit fett. var det jeg håpa på..

Re: Mission Impossible? Godkjenne 2 gen. 3SGTE

Legg innLagt inn:28 feb 2010 05:01
av inzane2012
jævlig trist at avtalen toyparts i bergen hadde med BT der gikk i vasken...