TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny Lexusmodell

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #359297  av Geir

angrykid skrev:Er det kommet noe utsalgspris på denne her i Norge?
Fra ca 300.000,-. Prisen øker avhengig av utstyrsnivå. Det er svaret jeg fikk fra Lexus Norge.

Vurderer å bytte 220'n med en slik. Liker designet, men ikke at det er FWD. Etter å ha tenkt en del passer den godt til mitt bruk, samt at den virker mer praktisk enn 220'n, uten at jeg har funnet noen tall på antall liter bagasje etc ennå. Må selvfølgelig prøve den først. Det må vel være mulig å få til i januar allerede, hvertfall på Storo.
 #369078  av Harlex

NÃ¥ er den omsider helt offesiell:

http://www.dinside.no/851131/lexus-med- ... vt-forbruk

Har bare en ting å si: SKUFF!!!!!!!
Hadde forventet meg en sprekere bil enn dette..... Dette blir bare en luksus Prius eller Auris for den saks skyld.... :( :x :roll: :roll: :roll:

Jeg har herved slått i fra meg drømmen om en slik....

De kunne no for faen tatt ut litt mer effekt i den vel???!!!! :cry: :cry: :cry:
 #369082  av QuiNlan

Jeg liker bilen som jeg har jeg :)
 #369085  av Harlex

QuiNlan skrev:Jeg liker bilen som jeg har jeg :)

Eg liker mine også men det kommer en tid der man skal ha ny(e).... Nå er "katta er sluppet ut av sekken "blir det sikling på GS,LS evt. SC igjen................
 #369087  av QuiNlan

Vet jommen meg ikke om det blir Lexus neste gang gitt. Måtte isåfall vært IS-F, eller IS350, ELLER GS da. Har også et godt øye til Mercedes E320, og E55. :)
 #369132  av Harlex

QuiNlan skrev:Vet jommen meg ikke om det blir Lexus neste gang gitt. Måtte isåfall vært IS-F, eller IS350, ELLER GS da. Har også et godt øye til Mercedes E320, og E55. :)
Rx-en blir byttet inn i en nyere RX men IS-en kan få konkurranse av BMW ved bytte.... Er sinnsykt skuffet at de ikke kunne få mer ut av CT200-en....

Lexus har jo imidlertid annonsert med at de kommer med en rekke nye modeller fremover....
Og et nytt Lexussenter er i disse dager under oppføring i Bergen :D
 #369370  av pekle

Har kjørt ein slik Auris HSD for å få eit inntrykk av korleis drivlinja fungerer. Først av alt, bagasjerommet er nesten til å le av. Bakerst er det ei grop som kan romme eit par handleposar men batteripakka bak baksetet tek mykje plass.

Setene kan legges ned og golvet blir flatt men problemet er at det blir veldig høgt.

Kjørestilen blir veldig avslappa og fin med CVT-kassa. Men bilen har for lite støydemping, noko som fører til at ein prøver å unngå å bruke bensinmotoren. Men t.d. i lyskrysskjøring er det for lite kraft i elektromotoren til å få ordentleg aks slik at bensinmotoren må trå til og ein blir litt irritert over lyden.

CTen vil sikkert ha mykje betre støydemping så det blir interessant å prøve der. Men siste Auto Motor og Sport har prøvekjørt ein CT-prototype og dei nevnte og at motorlyden var litt irriterande i "Sport"-modus. Hadde ikkje vore noko problem med rekkesekserlyd men det er ikkje akkurat det vi har her :P

Aurisen har og "Power"-modus men dette er ikkje heilt det same som CTen får. I Aurisen betyr det berre at CVT-kassa legg motoren på høgt turtal. CTen får ekstra batterispenning i tillegg (650V mot normalt 500)

Uansett er akselerasjon svært udramatisk med CVT-kasse. Bilen går fortare men heilt lineært så det er nesten litt kjedeleg.

Testa og EV-modus (kun batteri). Det vart ein ganske kort tur, starta på 90% batterikapasitet og kjørte vel omtrent ein kilometer i 40-50 før den kobla over til normalmodus igjen. Så i praksis er vel dette for parkeringshus og kanskje for å unngå at kona vaknar når du kjem seint heim frå "jobb".

Bilen har krefter nok til dagleg bruk men pga. lyden blir toppeffekten i praksis mindre tilgjengelege enn i f.eks ISen. Der er det ein fryd å dra den opp til 5000. I Aurisen blir det meir ei pine kun for nødstilfelle. På den andre sida er vel det bra for forbruket.

I sum er det mange ting Lexus kan gjere betre enn Toyota i dette formatet. Og det bør dei. Dette har potensiale til å bli ein svært komfortabel og fin bil men da må dei ta vekk kjensla av å være slem mot bilen ved pådrag.
 #369623  av Harlex

Har nylig testet prototypen Prius "plug in" (visstnok 3 stk her til lands) Forsåvidt artig... I overkant av 2 mil med kun elektrisk og da med hastigheter opptil 100 km/t er jo kult... Kan ikke si at denne bilen var plaget av støy... Jeg hadde faktisk problemer å høre at bensinmotoren slo inn...Hvis jeg da ikke ga bånn gass... Ikke en drømmebil men det var skikkelig bra trøkk med klampen i bånn i 80 km/t + :D Plassen bak var jo så som så men greit nok hvis man ikke skal ha med seg barnevogn og slikt... Er fremdeles skuffet over den endelige lanseringen ac CT200h men skuffelsen har senket seg såpass at jeg nok tar meg en prøvetur.....
 #369952  av pekle

Ja, blir interessant å sjå utstyrsgrader og slikt.

Men AurisHSD har frå-pris på 258 og Prius på 272, så 40-50 tusen ekstra er jo litt det da med tanke på at avgiftene på drivlinja er dei same. (neida, det der var ingen samanlining med Prius ;) )

Men 310' er vel med 15-tommere (som må til for å få 89gram co2, med 17" så er utsleppet 93gram trur eg), det minste Panasonic-anlegget med 6 høgtalarar, ingen navi/dvd, stoffinteriør, manuelle stolar, vanleg lakk(?)

Med Mark Levinson (13 høgtalarar), skinn, navi/dvd, gromfelg, el-stolar, metallic så blir det fort 50 høvdingar til. Så i praksis blir det vel ikkje så langt unna 1.gen IS kanskje (den hadde vel startpris på 349, men ikkje så mykje ekstra å velge i)
 #370096  av Geir

pekle skrev:Ja, blir interessant å sjå utstyrsgrader og slikt.

Men AurisHSD har frå-pris på 258 og Prius på 272, så 40-50 tusen ekstra er jo litt det da med tanke på at avgiftene på drivlinja er dei same. (neida, det der var ingen samanlining med Prius ;) )

Men 310' er vel med 15-tommere (som må til for å få 89gram co2, med 17" så er utsleppet 93gram trur eg), det minste Panasonic-anlegget med 6 høgtalarar, ingen navi/dvd, stoffinteriør, manuelle stolar, vanleg lakk(?)

Med Mark Levinson (13 høgtalarar), skinn, navi/dvd, gromfelg, el-stolar, metallic så blir det fort 50 høvdingar til. Så i praksis blir det vel ikkje så langt unna 1.gen IS kanskje (den hadde vel startpris på 349, men ikkje så mykje ekstra å velge i)
Startpris på IS200d Comfort blir jo 399.000, så en godt utstyrt CT blir nok ikke langt unna den versjonen av nye IS200d. IS200d vil forøvrig starte på 434100 for Executive (27000 i tillegg for Navipakke), og 501800 for Luxury. IS220d vil kun leveres som F-Sport her i Norge etter det jeg har forstått, og den vil starte på 518800.
 #373882  av pekle

Prisane har dukka opp: http://www.dn.no/dnBil/article2002927.ece

299.400 for Eco
321.700 for Comfort
423.700 for Luxury

Ganske grei innstegspris, men eit hopp på over 100k mellom Comfort og Luxury, kan det forsvarast? Jauda, er nokre nice-to-have der, men er det nice nok?
 #373934  av Geir

Koster å være kar, ja!

For min del hadde jeg valgt luxury foran comfort, mest fordi jeg er blitt skjemt bort i 220-en. Forskjellen i pris er voldsom, men så vil jeg heller ikke være uten det Luxury har, som Comfort ikke har. Da blir man jo loppet, da...
 #374694  av mr292

Har lyst til å bestille meg en luxory med soltak i fargen ultrasonic blue metallic.
til den nette sum av 440.000 for den dyreste er jo det ikke noe skyhøy pris (til lexus å være). med PCS
er vel avgass(17" felg) og PCS (pre crash safety) som gjør prisforskjellen fra eco/comfort til luxory så dyr.

spørsmålet er vel hva en 18 åring skal med dette :P
 #374700  av Speeder

Om jeg hadde 440k å bruke på bil da jeg var 18 tror jeg att jeg hadde vurdert mye annet gøy før denne:)

Det bør vel kunne bli endel av denne på veien etterhvert. De har jo endelig kommet seg i en prisklasse som er veldig aktuell i fimabil sammenheng.
Ser meget bra ut også syns jeg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10