TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• IS220D Sport vs standard girutveksling...

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #350068  av 2fast4u

Master skrev:Hvis man har 2000 rpm i fjerdegir og kjører i 85 på Lux kassa så virker jo 5-te og 6-te gir pointless for norske veier (hvertfall nordnorske veier) med svinger, bakker og bare 80-sone.
Det fant jeg også ut, etter en lengre prøvetur kom jeg inn i en kø som gikk i ca 75 i en svak oppoverbakke og motor begynte å mislike det lave turtallet i fjerdegear og tredje ble noe unormalt høgt turtall.
Valgte å kjøpe bil med besinmotor, og har ikke angret dette.

:wink:
 #350077  av 2fast4u

Master skrev:
Når det gjelder hvordan bilen er på vinterføre så tenker jeg ikke på hvordan den er å slenge med dersom man slår av VDIM (selv om man selvfølgelig vil teste det også da... :D ) Men heller om man står fast ved 7cm nysnø på flatmark eller ikke kommer seg opp småbakker med litt snø slik som en kamerat sin IS200 sliter med?
Synes ikke at IS200 er så ille på vinterføre, tar seg greit fram, men slipper kanskje litt lett på baken.
Har 250 (ikke diesel) og den er faktisk merkbar bedre både når det gjelder fremkommelighet og stabilitet sammenlignet med IS200.
Kjører som oftest med både trac og stab.kontroll avslått, men hvis det er mye snø eller is så er dette innkoblet og hjelper veldig mye. Har enda ikke opplevd å ha stått fast noen steder, og her jeg bor er det mye bakker, svinger og snø/is !

:wink:
 #350096  av BrennaRacing

Master skrev:Hvis man har 2000 rpm i fjerdegir og kjører i 85 på Lux kassa så virker jo 5-te og 6-te gir pointless for norske veier (hvertfall nordnorske veier) med svinger, bakker og bare 80-sone.

Når det gjelder hvordan bilen er på vinterføre så tenker jeg ikke på hvordan den er å slenge med dersom man slår av VDIM (selv om man selvfølgelig vil teste det også da... :D ) Men heller om man står fast ved 7cm nysnø på flatmark eller ikke kommer seg opp småbakker med litt snø slik som en kamerat sin IS200 sliter med?
Men så kjører man sjelden i fartsgrensa da??:D

Jeg har ikke hatt noe problemer på vinterføre med bilen min hvertfall. Har ikke satt meg fast enda
 #350117  av Master

Ok. Mange flotte svar her :) Så da er spørsmålet.... 2006 IS220D Sport (til omlag 300.000 ferdig importert fra Das Vaterland) eller legge inn ekstra å få 250 automat/bensiner som definitivt er mer "Lexus" eller evt importere en 4x4 250 fra USA til oppmot 400k for virkelig være sikker når vinteren kommer igjen... hmm.. De to sistnevnte blir definitivt bruke mer suppe... Vanskelige valg dette. 400 blir nok i dyreste laget ja.

Jeg har hvertfall helt utelukket alt annet enn Sport når det gjelder 220d, selv om den kanskje ikke har like mye utstyr og blir noe dyrere å importere.
 #350122  av BrennaRacing

Master skrev:Ok. Mange flotte svar her :) Så da er spørsmålet.... 2006 IS220D Sport (til omlag 300.000 ferdig importert fra Das Vaterland) eller legge inn ekstra å få 250 automat/bensiner som definitivt er mer "Lexus" eller evt importere en 4x4 250 fra USA til oppmot 400k for virkelig være sikker når vinteren kommer igjen... hmm.. De to sistnevnte blir definitivt bruke mer suppe... Vanskelige valg dette. 400 blir nok i dyreste laget ja.

Jeg har hvertfall helt utelukket alt annet enn Sport når det gjelder 220d, selv om den kanskje ikke har like mye utstyr og blir noe dyrere å importere.
Har ikke testet 250 selv, men utifra spec`sa så går den ikke noe særlig bedre enn dieselen. Så hvertfall på det norske markedet der 250 koster ca 100 000 mer enn enn 220 så ville jeg (og det gjorde jeg også :D ) valgt 220. Men hadde de kostet ca det samme så hadde jeg nok gått for en 250 på grunn av automatkassa. Har intrykk av at det kanskje er lettere å selge sånne type biler senere med automat.

Men jeg tviler på at du vil slite på vinteren med rwd
 #350746  av sveinongen

Master skrev:

Det har MYE å si på dekka, og antispinn må være avslått, vis du stopper opp i en småbakke og skal ta bakkestart kan det være vanskelig/umulig men vis du har fart og fast turtall så går småbakker med snø helt greit, men ikke den Ultimate vinterbil sånn du tenker på.
Ellers er den veldig go på glatta i fart, med tanke på skrens.
 #352259  av dca

ca.8000 26 år 70% 2års 25000 kjørelengde! :)
 #352263  av Master

Ja sjekka litt rundt, og fant vel noe til ca den prisen med bare 60% bonus. IF skulle ha noe sånt som 17 lapper eller noe! :shock:

Hvor har du forsikring?
 #352292  av BrennaRacing

Jeg er 24, har 70% 16000 km og betaler litt over 5000 hos Gjensidige
 #352293  av Master

BrennaRacing skrev:Jeg er 24, har 70% 16000 km og betaler litt over 5000 hos Gjensidige
Det var bra billig gitt!

Kjører jeg gjensidige sin kalkulator på nett med 60% bonus. 0 skader, fordelspakker for flere forsikringer osv osv får jeg 9500! Jeg er 27. 12000km/året.

Forsikring er nå herk. Det er så mye forskjeller i pris ute og går, det er jo til å bli svimmel av!
 #352302  av dca

kompis av meg har også 5000 hos gjensidige med 16000 km i året.. 24 år og 60% bonus! Men jeg tror han har motorsykkel å leilighet hos gjensidige også!
 #352494  av BrennaRacing

Master skrev:
BrennaRacing skrev:Jeg er 24, har 70% 16000 km og betaler litt over 5000 hos Gjensidige
Det var bra billig gitt!

Kjører jeg gjensidige sin kalkulator på nett med 60% bonus. 0 skader, fordelspakker for flere forsikringer osv osv får jeg 9500! Jeg er 27. 12000km/året.

Forsikring er nå herk. Det er så mye forskjeller i pris ute og går, det er jo til å bli svimmel av!
De sa at det kom på rundt 9000 til meg å. Men når jeg fikk betalingsoversikten så sto det rett over 5000. Men det er mulig at det er billigere fordi jeg har betalt for mye på den forrige bilen min eller noe. Men syns uansett ikke det er så ille med 9000 da. Er jo en ganske dyr bil, med mye dyre deler.

Er jo flere selskaper som bare forsikrer folk over 25 år. Kan jo høre med de? Sikkert litt billigere