TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motoren bremser nÃ¥r turboen lader

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #353744  av predator

stianøverland skrev:ct26 er turboen i 2gen motor :) ats racing har laget en oppgraderingsturbo som heter ct27, den er bolt on. skal vist kunne gi 35 hk ekstra uten noen mods

http://www.atsracing.net/CT27.htm
Ifølge forge eier, er det en Ct27 som står i :D
Men er meget nysgjerrig på den boksen som jeg prøvde og beskrive oppenfor... Kan ta bilde av den i morgen.. Lettere da kansje og vite hva jeg mener ..hehe
 #353749  av stianøverland

dette er jo en forholdsvis ny turbo meg bekjent. så hvis det er den som står i, så ville jeg tro det var en eller annen form for garanti på den hvis den er gåen..
 #353751  av predator

Turboen er ikke gåen tror jeg.. Er motorfjusk som er problemet. Enten elektrisk, eller fuel problem vil jeg tro.. Men hva det er.. ja..det vet jeg ikke. hehe..
Skal ta bilde i morgen, pluss en diagnosetest, så får jeg se om det dukker opp noe i blinkingen... :)
Jeg var borti den boksen som jeg snakket om i dag shø, og da fjusket den minder, periodevis helt borte. Boksen ser ut til og ha fått seg en kakk shø, derfor jeg tror den er gåen. Men ser innmaten i den, samt dårlige ledninger.
Sist redigert av predator den 18 apr 2010 00:19, redigert 1 gang totalt.
 #353757  av predator

mr2storbrua skrev:Den første boksen du nevnte med vakuumslange er hvertfall MAP-sensor. Har ikke sjekka hvor ledningen går...
Oki. Den boksen som går videre fra den ser ut til og ha sett sine beste dager. Den er halveis åpen (Knust) og ledningene som går til kontakten på map sensoren ser heller ikke bra ut.. Tapet osv..
 #353775  av predator

Tok en Diagnosetest, og det blinket 4 ganger, en liten pause, også 2 ganger.
Her er bilder av den boksen jeg snakka om i en tidligere post. Det jeg er minst stolt over på bilen, er motorrommet. Det ser virkelig ut som det skull ha vært krig nedi der.
Men har aldri eid eller skrudd på en turbomotor tidligere, så jeg tør liksom ikke og bare og gå laus nedi der.
I sommer skal jeg bryte den greia, og gå over hele motorrommet, og legge opp skikkelig nedi der. Det er tape på hver eneste kontakt nesten, mange slanger er blendet og en eller 2 ligger der bare åpen i den ene enden.
Så en opprydding trengs så absolutt nedi der.

Det er denne boksen jeg lurer på hva er: Den er koblet inn på den boksen vedsiden av diagnoseboksen med vakumslange på..
Bilde

Bilde

Den ligger bare og slenger nedi der. Og ser halveis ødelagt ut... :roll:
4 x 2 blink, er det luftmengdemåleren som har tatt kvelden da eller?
 #353777  av James

jeg er ganske sikkert på hva den er! Er en fuel cut defender! Hadde en helt lik i min Celica GT4 st185.. Om den er gåen (som det ser ut til at den er)
er nok grunnen til hvorfor motoren cutter.. Hva ladetrykk kjører du på? De selger forøvrig den FCD på Twosrus...
 #353780  av predator

Ã…HH :D
Takker for opplysningen.
Ser boksen er identisk med den jeg tok bilde av ja.
Kjører på 0,6 bar.
 #353872  av predator

Har bestilt en ny Fuelcut defender nå, men har jeg forstått det riktig at det er "ekstrautstyr"? At bilen fungerer bra uten?
KAn jeg ta den av den som er på, og kjøre til jeg får en ny? Eller vil bilen fjuske like mye som den gjør nå hvis jeg tar den av?
 #353886  av mr2storbrua

Du kan ta av denne, den er uoriginal. Men da må du koble det slik det skal være... Har ikke FCD selv, så kan ikke hjelpe deg med det, men det fins vel installasjonsmanualer på nettet en vei?
 #353889  av predator

mr2storbrua skrev:Du kan ta av denne, den er uoriginal. Men da må du koble det slik det skal være... Har ikke FCD selv, så kan ikke hjelpe deg med det, men det fins vel installasjonsmanualer på nettet en vei?
Oki, har bestilt ny. Men det tar jo tid over fjorden.. Tror jeg venter til den kommer :)
 #354108  av Reidar solaas

prøvd å bytte bensinfilter på den får å sjekke atte det ikke er det ;)? :wink:
 #354179  av predator

Vurderer og ta av fuel cut defenderen og koble alt orginalt igjen.
Forstår jeg det slik at fuelcut defenderen lurer ecuen til og tru at det kommer mere bensin enn det gjør? Da vil jo resultatet bli brente stempler etterhvert da?

Er det noen som kan forklare eller som har en link til en side som viser hvordan det skal være orginalt? Er vel noen slanger som må kobles om? er det noe elektrisk, bortsett fra og da av FCD?