Re: Et prosjekt som har pågått i noen år..... ;)
Legg innLagt inn:11 jul 2010 22:20
Jepp, store bilder...men av de som var passelige så det ut som en flott motor... 

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
inzane2012 skrev:ooooooooooooh, nice fangerRacing hart's og jepp, senter eksoshvilket merke er det der?? skal du ha eksos stussen ut i midten nå da?
ChrisL skrev:ser meget gromt ut vertfall, bare få en endestuss som fyller skikkelig ut hullet i midteninzane2012 skrev:ooooooooooooh, nice fangerRacing hart's og jepp, senter eksoshvilket merke er det der?? skal du ha eksos stussen ut i midten nå da?
EXS skrev:blir den bakdiffuseren funksjonabel?Håper det, hele bilen får "flat undertrays" under hele bilen, så vi får se hvordan det går, er i grunnen umulig å si uten enten vindtunnel eller fluid flow programmer..
sinnsykt tøft prosjekt, skal bli gøy og følge med her
EXS skrev:ja målet er vel og få luften raskest mulig ut fra under bilenjau, få lufta til å gå raskere samt minke lufttrykket under bilen for å øke downforce...
ChrisL skrev: Håper det, hele bilen får "flat undertrays" under hele bilen, så vi får se hvordan det går, er i grunnen umulig å si uten enten vindtunnel eller fluid flow programmer..[/quote]
Men det går jo ann og se på hva andre har gjort over mange år, og prøve å noe tilsvarende.. holde vinkelen mellom diffuseren og bakken riktig osv..
inzane2012 skrev:For å skape downforce med bilens kropp på du gjøre det slik at veien luften tar under bilen er lenger enn veien lufta tar over bilen. Diffuser skal øke denne lengden, og om ikke skape downforce, så i hvertfall redusere oppdriften generert av bilens form.EXS skrev:ja målet er vel og få luften raskest mulig ut fra under bilenjau, få lufta til å gå raskere samt minke lufttrykket under bilen for å øke downforce...
har du en god diffuser med di rette vinklene på "finnene" i forhold til bakken så trenger du ikke så store bakvinger for å få marktrykk, derkmed mindre drag bak bilen, og mer toppfart
Zepticon skrev: Om du ikke har virkelig peil på hva du driver med så kan du gjøre like mye dårlig som godt. Mye av Aerodynamiken er svært ulogisk:DDu er helt klart inne på noe der, og det hjelper lite uansett hvor mye en klør seg i huet, glor på bilder og alt det derre uten harde fakta.. men aerodynamik har jo også sine grunnprinsipper, så jeg håper jo på at jeg har fått til noe som er med på å forbedre bilen, og ikke motsatt.. kjipt hvis den plutselig får samme tendensene som audi TT'en hadde til å begynne med...
Men uansett så ser det jo kult ut, og jeg tror ingen kan ta deg på det med mindre de har utdannelse innenfor fluiddynamikk:D
Zepticon skrev:Men som Enzo Ferrari sa, "Aerodynamics are for people who can't build engines.Nettopp derfor det skal en 3,4L V6 Turbo baki også