Re: Mitt moderate 7M-GTE prosjekt :)
Legg innLagt inn:06 des 2010 21:43
I hus? Den skal vell være i bilen 

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Andreazz skrev:I hus? Den skal vell være i bilenHører folk sier det
Andreazz skrev:Girkassen du har der er den du skal haflottingsR154 for 7MGTE.
tomrnk skrev:Andreazz skrev:Girkassen du har der er den du skal haflottingsR154 for 7MGTE.
![]()
Siden det ikke sto noe på den, og jeg har sett noen av kassene før, var jeg litt i tvil
Andreazz skrev:tomrnk skrev:Andreazz skrev:Girkassen du har der er den du skal haflottingsR154 for 7MGTE.
![]()
Siden det ikke sto noe på den, og jeg har sett noen av kassene før, var jeg litt i tvil
Alternativet hadde vell vært at det sto en W58 kasse fra 7MGE i bilen din. Her er et bilde av de to manuell kassene levert i MA70 ved siden av hverandre. R154 til venstre, W58 til høyre. Kjekkt å vite forskjellen![]()
http://www.4cefed.com/w58vsr154/w58vsr154.jpg
tomrnk skrev:kan vel oppdatere med at motoren er skrudd ned til molekyler =D Siden den forrige som satte opp motoren har brukt ca 17 pakker pakningslim blir jeg nødt til å rengjøre ALT..Det stemmer nok det du har kommet frem til, at det er kommet vann i olja gjennom topp-pakningen... Men kan jo være greit å sjekke blokka for sprekker også
Fant sannsynligvis årsaken til at rådelagrene gikk til h... fant kjølevann i kanalene som smører lagrene. Noen som har ideer om hva som kan ha forårsaket det?
Siden det var brukt originale bolter i toppen, og de ikke satt spesiellt godt da vi tok av toppen er teorien at pakningen ikke har vært tilstrekkelig "tight" og sluppet inn kjølevann??![]()
Ellers så veiva veldig bra ut! tror det skal holde med polering.
Supramk3turbo skrev:Ja vi fant ut det 2 vi ogsåtomrnk skrev:kan vel oppdatere med at motoren er skrudd ned til molekyler =D Siden den forrige som satte opp motoren har brukt ca 17 pakker pakningslim blir jeg nødt til å rengjøre ALT..Det stemmer nok det du har kommet frem til, at det er kommet vann i olja gjennom topp-pakningen... Men kan jo være greit å sjekke blokka for sprekker også
Fant sannsynligvis årsaken til at rådelagrene gikk til h... fant kjølevann i kanalene som smører lagrene. Noen som har ideer om hva som kan ha forårsaket det?
Siden det var brukt originale bolter i toppen, og de ikke satt spesiellt godt da vi tok av toppen er teorien at pakningen ikke har vært tilstrekkelig "tight" og sluppet inn kjølevann??![]()
Ellers så veiva veldig bra ut! tror det skal holde med polering.
Supramk3turbo skrev:For der har ikke flasset på innsiden av sylinderveggen??
tomrnk skrev:Liten update da.. Henta veiva i dag fra polering og en aldri så liten shinings. Leverte blokka med det samme for boring. Så snart jeg får tak i lager blir det vel å sette sammen motor igjen.Kontroller at veiva er ren og fri for "spon" i oljekanal. dette er alfa omega! ellers går det ikke langt.