TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Petters MR2 Mk2(Straks igang for fullt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #372971  av inzane2012

har ikke det plastdekselet under frontfangeren lenger jeg, og min vibrera ikkje noe mer fordi ;)
 #372973  av john_e

inzane2012 skrev:har ikke det plastdekselet under frontfangeren lenger jeg, og min vibrera ikkje noe mer fordi ;)
Er ikke det dekselet jeg snakker om, men dekselene som skjermer hjulene fra luftstrømmer fra framfangeren.
Når de fjernes treffer all luft rett på dekkene og det blir vibrasjoner i høy fart.

Det er jo speedflaps som selges for å redusere den effekten, og når speedflaps trengs på biler som har hjulbuedekslene montert, så kan man tenke seg hvorfor det blir vibrasjoner når man ligger i 120kmh uten noe som helst form for deksler som omdirigerer luftstrømmen :)
 #372980  av inzane2012

innerskjermen i hjulbuene ja, da er jeg med :P hehe
men når det kommer til aerodynamikk så begynner ting å bli ganske komplisert for den vanlige mann i gata, mye som må taes med i beregningene da, og mye som folk hiver på bilene sine kan fort gjøre ting værre enn bedre om mann ikke holder tunga rett i munnen, samt at mye vil du heller ikke merke om du ikkje kjører mye på bane...

men når en ser på Petter sine planer for denne bilen her, så tror jeg ikke han har tenkt på en vanlig mr2 heller ;)
 #372988  av ad92

For å si noe om hvor viktig aero faktisk er, så begynner det å vibrere i forstillinga når man passerer 100 uten å ha på plastdekslene rundt framhjulene. Så du får tro hva du vil, men det er faktisk en big deal :)
Selfølgelig er det en big deal, men tror det er litt mer arbeid en de det ser ut til. Er jo ikke mange mm skeivheter før ting begynner å virke mot det man egentlig hadde tenkt. 2mm endring på framspoileren på formel-1 biler endrer jo veldig mye i marktrykket.

Tror det er litt unødvendig å bruke så mye energi på å lage hele bilen flat under å ha rear diffuser. Tror ikke forskjellen blir så veldig stor, med mindre man liker å cruise rundt i 200km/t :lol: Å fjerne løftet fra framhjulet derimot, de tror jeg vill gjøre stor forskjell. Trenger ikke store modifikasjonene for å få til det :D
 #372995  av MRPETTER

Det eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal få plass til alt i bagasjerommet:/
Mulig jeg må ha en mindre intercooler baki der, siden oil catch tank, swirl pot, fuel cell og besinpumpe/filter/trykksregulator skal sitte der også :mrgreen:
 #373021  av EXS

skal du ha lufteventiler i bagasjelokket?
 #373022  av Morten

MRPETTER skrev:
john_e skrev:Er planen å senke ic'en inn i gulvet? :)
IC skal "ligge" på gulvet, med to vifter over og to vifter under: )
Vil anbefale deg å revurdere. Vannkjølt fungerer bedre i størrelsesorden natt-og-dag i praksis i mr2 :wink: Kan spørre markus om second opinion om du vil, han er vel en av få som har hatt både stor luftkjølt i bagasjerommet og vannkjølt selv.
 #373025  av EXS

slik kan det jo gjøres ;)

Bilde
 #373026  av john_e

Ingen som har takmontert ic her da? :mrgreen: Mindre vekt bakpå ;) Så det på en aw11 sc en gang :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18