Side 3 av 18
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:02 nov 2010 23:18
av inzane2012
har ikke det plastdekselet under frontfangeren lenger jeg, og min vibrera ikkje noe mer fordi

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:02 nov 2010 23:33
av john_e
inzane2012 skrev:har ikke det plastdekselet under frontfangeren lenger jeg, og min vibrera ikkje noe mer fordi 
Er ikke det dekselet jeg snakker om, men dekselene som skjermer hjulene fra luftstrømmer fra framfangeren.
Når de fjernes treffer all luft rett på dekkene og det blir vibrasjoner i høy fart.
Det er jo speedflaps som selges for å redusere den effekten, og når speedflaps trengs på biler som har hjulbuedekslene montert, så kan man tenke seg hvorfor det blir vibrasjoner når man ligger i 120kmh uten noe som helst form for deksler som omdirigerer luftstrømmen

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 00:18
av inzane2012
innerskjermen i hjulbuene ja, da er jeg med

hehe
men når det kommer til aerodynamikk så begynner ting å bli ganske komplisert for den vanlige mann i gata, mye som må taes med i beregningene da, og mye som folk hiver på bilene sine kan fort gjøre ting værre enn bedre om mann ikke holder tunga rett i munnen, samt at mye vil du heller ikke merke om du ikkje kjører mye på bane...
men når en ser på Petter sine planer for denne bilen her, så tror jeg ikke han har tenkt på en vanlig mr2 heller

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 12:32
av ad92
For å si noe om hvor viktig aero faktisk er, så begynner det å vibrere i forstillinga når man passerer 100 uten å ha på plastdekslene rundt framhjulene. Så du får tro hva du vil, men det er faktisk en big deal 
Selfølgelig er det en big deal, men tror det er litt mer arbeid en de det ser ut til. Er jo ikke mange mm skeivheter før ting begynner å virke mot det man egentlig hadde tenkt. 2mm endring på framspoileren på formel-1 biler endrer jo veldig mye i marktrykket.
Tror det er litt unødvendig å bruke så mye energi på å lage hele bilen flat under å ha rear diffuser. Tror ikke forskjellen blir så veldig stor, med mindre man liker å cruise rundt i 200km/t

Å fjerne løftet fra framhjulet derimot, de tror jeg vill gjøre stor forskjell. Trenger ikke store modifikasjonene for å få til det

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 16:48
av MRPETTER
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 17:05
av MRPETTER
Det eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal få plass til alt i bagasjerommet:/
Mulig jeg må ha en mindre intercooler baki der, siden oil catch tank, swirl pot, fuel cell og besinpumpe/filter/trykksregulator skal sitte der også

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 17:23
av erling
Håper det er vannkjølt IC du planlegger? Den tar jo ikke så mye plass.

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 17:35
av john_e
Er planen å senke ic'en inn i gulvet?

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 18:39
av inzane2012
mye snop der ja

bare å stå på videre

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 18:57
av MRPETTER
erling skrev:Håper det er vannkjølt IC du planlegger? Den tar jo ikke så mye plass. 
Er nok luftkjølt cooler "desverre"

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 19:33
av MRPETTER
john_e skrev:Er planen å senke ic'en inn i gulvet? 
IC skal "ligge" på gulvet, med to vifter over og to vifter under: )
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 20:35
av EXS
skal du ha lufteventiler i bagasjelokket?
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 20:37
av Morten
MRPETTER skrev:john_e skrev:Er planen å senke ic'en inn i gulvet? 
IC skal "ligge" på gulvet, med to vifter over og to vifter under: )
Vil anbefale deg å revurdere. Vannkjølt fungerer bedre i størrelsesorden natt-og-dag i praksis i mr2

Kan spørre markus om second opinion om du vil, han er vel en av få som har hatt både stor luftkjølt i bagasjerommet og vannkjølt selv.
Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 20:47
av EXS
slik kan det jo gjøres

Re: Petters MR2 Mk2
Legg innLagt inn:03 nov 2010 20:54
av john_e
Ingen som har takmontert ic her da?

Mindre vekt bakpå

Så det på en aw11 sc en gang
