TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Mr2 mk1 Prosjekt - Nye felger og dekk!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #378109  av JohnRmk1

Oppdatering!

Og så var endelig tid til å demontere bilen og sjekke rusta :D

Var innom og hjalp til med demonteringa :

Bilde

Bremseskivene bak er rusta og må byttes
Rust bak i venstre hjulbue og i nedre hjørne
Bilde
høyre side
Bilde

Rust i nedre hjørne
Bilde

Rust i høyre kanal
Bilde

Bilde
Sist redigert av JohnRmk1 den 25 okt 2018 15:45, redigert 1 gang totalt.
 #378121  av JohnRmk1

mr2pondus skrev::shock: :shock: O salige!! Her snakker vi kjekspakke! Dette blir det timer av!
Ta en god titt i rammevanger og torpedovegg også. Skumle plasser på en allerede rusten bil.

Ja ble nesten litt sjokkert selv :shock: Mekaniker'n har allerede sveiset på høyre side.. nedre hjørne osv.
Jeg tror at han har sjekka torpedoveggen og sånt. Hadde det vært noe rust der så hadde han gitt beskjed :)
Rusta under stolene visste jeg om(men trodde ikke at det var så gale). Husker at forrige eier turte ikke å kjøre den lenger fordi han var så redd for at han skulle gå rett igjennom gulvet! :lol:
Sist redigert av JohnRmk1 den 17 jan 2011 15:24, redigert 1 gang totalt.
 #378171  av mr2pondus

JohnRmk1 skrev:
mr2pondus skrev::shock: :shock: O salige!! Her snakker vi kjekspakke! Dette blir det timer av!
Ta en god titt i rammevanger og torpedovegg også. Skumle plasser på en allerede rusten bil.

Ja ble nesten litt sjokkert selv :shock: Mekaniker'n har allerede sveiset på venstre side.. nedre hjørne osv.
Jeg tror at han har sjekka torpedoveggen og sånt. Hadde det vært noe rust der så hadde han gitt beskjed :)
Rusta under stolene visste jeg om(men trodde ikke at det var så gale). Husker at forrige eier turte ikke å kjøre den lenger fordi han var så redd for at han skulle gå rett igjennom gulvet! :lol:
Ja ære være dere som orker en slik jobb! Jeg sveiser hver dag,men ALDRI på bil.
Jeg tar av meg sveisemaska for dette 8)
 #378182  av ad92

mr2pondus skrev:
JohnRmk1 skrev:

Ja ble nesten litt sjokkert selv :shock: Mekaniker'n har allerede sveiset på venstre side.. nedre hjørne osv.
Ja ære være dere som orker en slik jobb! Jeg sveiser hver dag,men ALDRI på bil.
Jeg tar av meg sveisemaska for dette 8)
oi, her var det mye å ta tak i :D men men, resultatet blir vell bra uansett
 #378352  av mailman1

Det må jo være dyrere å fikse enn å kjøpe en i bedre stand.

Men hvem kan sette pris på et menneskeliv!? Og en mr2 er da ikke så fjernt!
"Redd meg!!!" roper den.. :D
 #378362  av JohnRmk1

mailman1 skrev:Det må jo være dyrere å fikse enn å kjøpe en i bedre stand.

Du har et poeng der.. men jeg syntes at denne fortjente å bli pusset opp, siden den bare sto der i bilparken til den forrige eieren og rusta!

Fikk bilen for en veldig liten sum, så jeg kommer nok til å bruke en del penger på bilen. :mrgreen:
 #378364  av mr2pondus

JohnRmk1 skrev:
mailman1 skrev:Det må jo være dyrere å fikse enn å kjøpe en i bedre stand.

Du har et poeng der.. men jeg syntes at denne fortjente å bli pusset opp, siden den bare sto der i bilparken til den forrige eieren og rusta!

Fikk bilen for en veldig liten sum, så jeg kommer nok til å bruke en del penger på bilen. :mrgreen:
Ja hvis du fullfører dette prosjektet til å bli en strøken bil,spanderer jeg 500kr i bensin!! :mrgreen:
 #378377  av sigheri

Bra du ikke gir opp når du ser slik rust.
Stå på så blir det en flott liten racer!
 #378472  av JohnRmk1

Takk for positive tilbakemeldinger! :D

Har bestilt bremseskiver og bremseklosser hos Bs bildeler :twisted: :

Bilde

Bilde

Og så har jeg kjøpt noen div. deler som vi skal sveise på (der rusta er værst). Fant det på ebay, men finnes også på Two's r us.
3panels.png
Blir flere bilder av det når jeg får det i posten :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11