TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diesel VS Bensin

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #385005  av Mr_Storbrua

2r-e-rik skrev:
Mr_Storbrua skrev:
Hvor mye koster en lpg konvertering da?
Investeringskostnaden i slikt utstyr vil være på mellom kr 20 000,- og kr 37 000,- avhengig av biltype, antall sylindere, størrelse på drivstofftank

http://gastech.no/bilgass/teknisk-informasjon/
Kan jo kjøre bensin for noen kroner før det lønner seg. Jeg har aldri en biol lenge nok til og kjøre inn det..

Men er enig med mange at om jeg hadde hatt ræva full av penger, og ikke trengte og bry meg om noe økonomisk i livet, hadde jeg nok bare hatt bensinbiler..
 #385017  av dca

dette forumet har blitt rimelig crappy gitt..
her er fjotter som sier de har kjørt flere tusen forskjellige biler og greier? er dere 16 år? eller er dere wonderbaum rånere ? må le.. :lol:
 #385043  av Drafter

dca skrev:dette forumet har blitt rimelig crappy gitt..
her er fjotter som sier de har kjørt flere tusen forskjellige biler og greier? er dere 16 år? eller er dere wonderbaum rånere ? må le.. :lol:
klart, "vi" wonderbaum rånere er jo bare MYE tøffere enn dere pensjonister som kjøper dere et diesel rakleverk med tre interiør og autolat
 #392565  av magnesmurf

Leste du overhodet artikelen? Selvfølgelig vil en dieselbil som er kjørt dobbelt så langt som tvilsvarende modell i bensin ha en feil istden for null.
Spesielt siden dårlig mønster i dekkene og defekte lyspærer faktisk var regnet som feil i den testen..
Kom ikke å fortell meg at en diesel motor er dårligere når det gjelder slitasje enn en bensinmotor. At en dieselmotor sliter noe mer på drivverket pga høyere moment kan jeg derimot være med på.
Andelen feil var generelt sett lavere på bensinbilene enn på dieselbilene.
En del av denne forskjellen tilskrives at dieselbilene gjennomgående hadde høyere kjørelengde.
 #392573  av MR2i

Morsom tråd.

Jeg har spurt en som jeg anser seriøs motorbygger/trimmer om hva den største drømmen var å bygge om noen kom med ubegrensede midler.

"Et eller annet med diesel hadde vært skikkelig morsomt" ble svaret.
Videre ble det sagt: Dieselmotorer har lave turtall og har høyere tillatt feilmargin på veiv og belastingsdeler. Mye vibrasjoner. Med skikkelig bunn på de motorene kan man dra ut ekstremt med hk og dreiemoment.

Jeg kjører Passat TDI med 150 hk og 408 Nm. Er utrolig fornøyd. Selv i dag med 290.000 km på telleren. Og går som et skudd å kjøre forbi.
Og likevel klarer Oslo - Trondheim på 0,42 på mila.

Og som noen av dere vet er jeg MR2-"fanatiker".. .

En VAG V10 TDI med 7000 RPM som er helt gjennomført tror jeg hadde fått en helt spesiell lyd og gått noe av en annen verden..

Blir jeg en dag mangemillionær, tror jeg at det måtte være tingen.. :)
 #392574  av MR2i

[youtube][/youtube]
 #392578  av MR2i

pirkka skrev:Diesel er rask :lol:
..men ser argumentet med all røyken... hehe..

Tar partikkelfiltrene svartrøyken?
 #392581  av magnesmurf

En dieselmotor går aller best når den produserer mye svartrøyk :wink:

At det lukter dritt og høres ut som en landbruksmaskin er bare en liten ulempe som lett kan tilvennes :wink:
 #392582  av MR2i

Mye svartrøyk = mye forbrent diesel

Joda.. men er ikke partikkelfilteret til for å fjerne den svarte røyken?
 #392583  av pirkka

Eier av bilen kjørte til stedet 300km med denne bilen og kjørte hjem :D
 #392586  av MR2i

Ja, for regner med at når man kjører normalt med den så er den som alt annet langs veien.. merker ikke.no
 #392602  av Julebrus

Da er det bedere med gass, koster 5kr litern. Diesel er for anleggsmaskiner og ikke for noe annent. I USA er Diesel biler forbudt :D
Gass er også det mest miljøvennlige fossile drivstoffet som finnes :P