TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vær sÃ¥ snill, MX5?!?!?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #385151  av marlboro1310

kan korrigere meg Zepticon, en standard 1992 MX5 imot en standard MR2 Mk2 GTi ifra 1992, ville aldri hatt sjans. Å referere til raceriggede MX5er og MR2er som er satt opp ved entrykrav til racing til å yte likt er jo litt gay...

Jeg HAR kjørt MX5 ifra 1992, og jeg HAR eid MR2 GTi i ganske så mange sesonger (samt GTS og Mk1 ikke at MX5en kan røre noen av di versjonene heller da for den saks skyld), det jeg kunne konkludere med var at en MX5 ble en liten fis, ett blekt innslag... alt var for "dårlig" i mine øyne (jeg sammenliknet alt automatisk imot MR2 Mk2 siden jeg eide en selv og faktisk hadde vurdert å handle MX5 etter at XR3ien minforsvant), alt ifra akselerasjonsfølelse, bunndrag, veiholdning, mellomregister, drag på 3. gir, underholdningsfaktor, kvlitetsfeeling av interiør, rett og slett slått ned i buksa any day på alle punkter, det MX5en vinner på, er at den bruker mindre bensin...

Det betyr svært lite hos meg når jeg kjører sportsbil.
 #385154  av Zepticon

marlboro1310 skrev:kan korrigere meg Zepticon, en standard 1992 MX5 imot en standard MR2 Mk2 GTi ifra 1992, ville aldri hatt sjans. Å referere til raceriggede MX5er og MR2er som er satt opp ved entrykrav til racing til å yte likt er jo litt gay...
Det der er en helt standard 1.8l MX5 mot en helt standard Mr2 MK2
Jeg HAR kjørt MX5 ifra 1992, og jeg HAR eid MR2 GTi i ganske så mange sesonger (samt GTS og Mk1 ikke at MX5en kan røre noen av di versjonene heller da for den saks skyld), det jeg kunne konkludere med var at en MX5 ble en liten fis, ett blekt innslag... alt var for "dårlig" i mine øyne (jeg sammenliknet alt automatisk imot MR2 Mk2 siden jeg eide en selv og faktisk hadde vurdert å handle MX5 etter at XR3ien minforsvant), alt ifra akselerasjonsfølelse, bunndrag, veiholdning, mellomregister, drag på 3. gir, underholdningsfaktor, kvlitetsfeeling av interiør, rett og slett slått ned i buksa any day på alle punkter, det MX5en vinner på, er at den bruker mindre bensin...

Det betyr svært lite hos meg når jeg kjører sportsbil.
Har ingenting å si, ei heller ingen troverdighet. Om du synes Mr2 er bedre, fair deal, men det betyr ikke at den faktisk er det.
Rundetider er upartiske :)
 #385175  av Drafter

"""MR2 er faktisk ganske kjedelig å kjøre i forhold til en MX-5, kraftleveringa er altfor personbil i naturen, og dessuten er MR biler generelt sett litt kjedelige i forhold til FR biler.
Og at du kan ralle rundt med wannabe Ferrari-styling og snakke drit om hva som er "flaut" framstår som finfin ironi.
Svar Nytt innlegg Varsle 24Liker Broom Broom 23.03.2011, kl 14.27

RE: hmm. FLAUT
Er vel ikke noe som er flauere enn å kjøre MR2 med ferrari bodykit :).
270 hk er vel ikke akkurat standard motor, er jo mange mx5'ere med mere krefter enn det.
Når det gjelder standard hester så har mx5 bedre kraft/vekt fordeling, samt de fleste med bilkunnskaper vet at mx5 gir en utrolig mye bedre kjøreopplevelse enn en MR2.""""

SITAT fra link.
NOOBS...

Uansett! faren til en kompis av meg har mx5, kjører ikke fra MR2 min, begge er stock sugemotor..

Zepticon på tide å slippe 626 og mx5 syndromet ditt :lol:
Sist redigert av Drafter den 26 mar 2011 02:09, redigert 1 gang totalt.
 #385184  av inzane2012

syns faktisk ikke den nye mx5'n ser så aller værst ut jeg :)

ei kjerring her i bygda som har kjøpt seg en flunk ny rød en, og den ser helt grei ut den :)

men, tror ikke jeg kommer til å kjøpe en uansett :P
 #385190  av marlboro1310

Drafter drakk du mye før du sendte ut den innlegget ditt?? fant ikke en eneste sammenheng i hele innlegget ditt...
 #385193  av Zepticon

Drafter skrev:Zepticon på tide å slippe 626 og mx5 syndromet ditt :lol:
Hehehe:D Er mr2 som er drømmebilen da :mrgreen:
 #385195  av Drafter

marlboro1310 skrev:Drafter drakk du mye før du sendte ut den innlegget ditt?? fant ikke en eneste sammenheng i hele innlegget ditt...
Har ikk drekki noe som helst jeg..
DE TO FØRSTE INNLEGGENE VAR SITAT FRA LINKEN DU SENDTE DER DEBATTEN OM MX5 VS MR2 VAR...

Venstre ratta mr2 turbo, hardtop som er drømmebilen :roll: eller trd2000..
 #385209  av marlboro1310

Ser jo uansett gjennom tråden på alle svarene at folket holder med MR2 mere enn MX5, TWOSRUS.

måten innlegget ditt er skrevet drafter, fikk meg til å sende deg en varm tanke i natten, virka som du var på en smell!
 #385218  av predator

Er jo ikke uten grunn at Mx5 havner på toppen av ALLE autoslalom konkuransene som arrangeres her til lands (som de deltar på)
Har selv eid en mx5 1,6NA , og 5 Mr2, både GTI og Turbo mr2.
Aksen er selvfølgelig vassere i en Turbo Mr2 enn en 1,6Na, men når det kommer til svingete vei, så er det få biler (som hverdagskaren i gata har rid til) som slår mx5en. Har aldri kjørt en bil fortere fra Tr-Heim til Kr-sund som med en mx5.

Og skal man ha en mx5 med mere POWER, så har man jo alltids Mazdaspeeden også. Selv om den
ligger litt høyere i pris.
Mx5 er liten i cupeen ja, men når man snakker om en sportsbil, så kommer det sportslige forran comfort.
 #385236  av marlboro1310

I rest my case, MX5 I bury u :!: :!: :!: :!: selv med min usle Mk1...
 #385317  av Haugrud

Er vel uansett ikke så rart at de fleste her inne holder med MR2'en istedete for mx-5, er jo et Toyotaforum...tipper det er rimelig omvendt på Mazda-forumet..
 #386552  av Zepticon

Bilde

vs

Bilde

Er jo ikke akkurat noe poroblem å se hvilken bil som er finest av MR2 og MX5...
 #386555  av ArildM

Du inviterer til fortsatt krig om du skal bruke den styggeste Mr2en i historien som illustrasjon :mrgreen:
 #386558  av Zepticon

ArildM skrev:Du inviterer til fortsatt krig om du skal bruke den styggeste Mr2en i historien som illustrasjon :mrgreen:
Viser jo bare hvilket potensiale den bilen har for å se rævva ut :mrgreen:
 #386562  av Drafter

Snakker vi "litt" PS på bildet av mx5'n eller?

Din idiot rett og slett. Ã…ssen kan du sammenligne en totalt ombygd MX5 med en bil som ikke engang er en "ekte" mr2?

Skal du sammenligne MX5 mot MR2 får du vel heller finne en bil som er litt mer rettferdig konkurranse?
Kanskje vi skal sammenligne en dønn original mx mot en helt ombygd og photoshopa trd2000 eller slikt?
SÃ¥nn som du nettopp gjorde. Hva hadde valgt da zepticon? Selvsagt er valget soleklart.
Jeg hadde selv gått for MX5'n enn den grusomme amerikansk bygde mr2 som en tulling bygde fordi han ikke hadde råd til shelby mustang..

Skjønner ikke engang hvorfor du gidder å skrive på et Toyota forum hvorfor du synes mr2'en er så stygg?
Har du ikke bedre å finne på? Hvis du virkelig mener det kan jo du bare holde deg god og la være å skrive?
Jeg synes ikke akkurat MX5 er noe fet sportslig bil, men jeg gidder jo ikke dele det med alle heller!
Mazda MX5 er jo alltids blitt omtalt som "jentebilen" så du skal vel egentlig ikke si så mye.
Hadde jeg skevet noe slikt på et Mazda eller VAG forum hadde vel denne diskusjonen tatt helt av..

Blir jo det samme som å poke arild på fb, du gjør ikke det uten å vite hva du driver med, ellers blir det jo pokewar..

Ordene jeg skriver med f.eks: "(ord)" betyr at det er ironi.
Dersom du ikke forstår dette kan du lese mer her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi

Bare hyggelig å hjelpe inkompetente :wink:

MARTIN, OUT!