Side 3 av 10

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 18:42
av MOTORSPORTHUSET
lykke til :D :D
når du setter i kulene i drivleddet til neste gang så skal ytteringen trekkes nedover og kulene legges inn. alle på likt.
du tok di/eller den ene nok ovenifra og da låser leddet seg.
jeg sleit skikkelig første gangen med slikt ledd jeg og :lol: :lol:

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 19:03
av Mr_Storbrua
Jeg rørte egentlig ikke leddet.. bortesett fra at jeg dro det vekk når motoren skulle ut. Er en mekaniker som skal sette det inn for meg i morra, for har ikke tid selv.. driver med en hellakkering av en bmw på fritiden min.. må tjene inn litt penger til motorbygget mitt :)

Forreste takk til MOTORSPORTHUSET for tipset om at celica_st185 kunne ha drivleddet jeg trengte :)

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 19:22
av Mr_Storbrua
Har forresten bestilt ts-ogn klistremerker idag :) må neste ha det på bilen :)

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 20:05
av celica_st185
Ja får satse på at det blir bra greier. Drivakslingen knakk på julitreffet, så godt restene kan brukes til noe :D

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 20:22
av Mr_Storbrua
Hehe.. sant det da.. Noen spesiell grunn til at den knakk? Hørte det var svært skjelden eller aldri at disse ryker..

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 20:41
av celica_st185
Tipper den har løsnet litt i navet, så har den fått for mye påkjenning\stress eller noe sånt

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:21 sep 2011 21:19
av Mr_Storbrua
Aha. Ja, får håe restene gjør nytta å holder i min bil. Litt sugen på å få testa den nå :)

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 18:58
av Mr_Storbrua
Da var "ny" drivaksel på plass i bilen, så nå funker det. Men bilen er fremdeles ikke kjørbar.. Når jeg kjører så tror jeg bilen går i nødmodus, å fusker noe værre.. Får feil på bankesensor, så regner med jeg må bytte den. Men kan det være hele grunnen til at den ikke går orntli?

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 19:15
av Haugrud
ja, disse bilene blir helt idiot når bankesensoren ryker :P enten må du kjøre på full gass, eller dytte :P min var hvertfall sånn..så ville nok skifta den før du feilsøker noe mer..koster ca 1600,- på toyota, eller så kan du jo kjøpe en kraftigere fra ATS..

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 19:17
av Mr_Storbrua
Har en ekstra fra "gamlemotoren" Går det an å måle de på noen måte, om de er i orden? Er fryktelig trangt nedi der, åssen er de å bytte igrunn? Det er den sensoren som sitter under innsuget?

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 19:21
av MOTORSPORTHUSET
men har du kobla den på?
brukt den gamle?
stikket på cs og gt4 er ikke helt likt!
den nye motoren var fra en cs.

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 19:36
av Mr_Storbrua
Visst det er den sensoren som er under innsuget, som må løsnes med en 27mm nøkkel, så er den kobla på.

Mener på de var like de sensorene. Med bare 1 pin på.

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 20:34
av Haugrud
er to forskjellige..en som er rund og en som er firkanta..mulig de fungerer likt men..er den under innsug med 27mm ja..egentlig best å ta av høyre forhjul og skifte den innover der...det går helt greit.

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 20:38
av Mr_Storbrua
Aha.. Takk fro godt tips.. da håper jeg på å få bytta den i morra. Men noen som vet om de går an å måle? for å sjekke om den er i orden.. Har jo hatt ut ledningsnettet, å visst det også er 21 år gammel, så kan vel ledningene fort være litt sprø kanskje?? Å jeg er skikkelig ræva på feilsøking..

Re: Storbrua's GT4

Legg innLagt inn:22 sep 2011 21:15
av Haugrud
du kan jo ohme den for å se om det er brudd eller noe i den..mener også at det skal gå an å måle om den gir fra seg signal om du banker på den, men det er jeg ikke helt sikker på...ledningen til sensoren kan du jo ohme på, men den ledningen går inn i hovedledningsnettet og er vanskelig å finne igjen..så enkleste er nok bare å kjøpe en ny..siden du har feilkode på den, så er det jo egentlig bare to muligheter, brudd i ledning eller defekt sensor..du kan jo få tak i sensoren, du er vel lakkerer mener jeg, så du kan få tak i gjennom jobb, og om det mot formodning ikke skulle være den, så kan du jo bare vaske godt av den, legge den i original forpakning og levere den tilbake igjen og si -det var visst ikke den, og smile pent :P men 2,5kr på at du har defekt sensor, på disse bilene så ryker den om du slipper en fjert :P