Side 3 av 19

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:14 mar 2012 21:32
av 3rlend
har ikke fått med meg denne :O

stilig bil :D

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:14 mar 2012 21:45
av Rafinus
:D

Takk de samme :D

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:18 mar 2012 17:26
av Rafinus

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:20 mar 2012 21:34
av Rafinus
Etter litt hyggelig lesning på altinn.no ble de bestilt deler til overhaling av topp og skifta av stempelringer på Mr2n =)
Så neste uke starter overhalingen Motor/Topp og understellet. Håper å bli ferdig i løpet av April :D slik at bilen er klar til sesongen :D

Hvis det er ønskelig kan jeg poste bilder underveis av overhalingen.
planenen er.

Ta ut motor og gearkasse.
Demontere motor.
Hone cylindrene.
Skifte stempelringene.
Pusse kanalene til luft og eksos.
Demontere toppen og skifte alt av tetninger og pusse/slipe ventiler og setene.
Ny toppakning M/Bolter.
Skifte vannpumpe.
Demontere og lakkere Radiatoren.
Skifte Registereimsats.
Tutch up lakkering av motoren.
Skifte til modifiserte Spissingstag bak fra TwosRus,
Bytte ut alt av foringer i understellet til Poly.
Skifte til forsterkede og justerbare Kakkelstag fra Twosrus.
Bytte til 93Mod Gearstang M JonO shortshift med messingforinger til Gearoverføringen på Gearkassen.
Lakkere understellsdeler.
4-Hjulskontroll.
montere gassdemper på motorlokket.

Er jeg heldig er alt av deler kommet når jeg kommer hjem fra Trondheim på mandag :D

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:20 mar 2012 22:06
av ArildM
Skulle jo ha smelt til med noen kvassere kammer når du først er i gang 8)

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:20 mar 2012 22:14
av Rafinus
Ja, kan love deg at fristen er STOOOOR :shock: men må dra meg selv i nakken og holde budskjettet denne gangen :|
Men når jeg er ferdig med dette skal alt være klart for kvasskam. er jo bare et par timers arbeid å få de på plass :twisted: :twisted:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:20 mar 2012 22:32
av ArildM
Jepp. Så får du klaske til med Silvertop ITBene mine samtidig når jeg en gang får ut silvertop motoren av AW11en :mrgreen:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:20 mar 2012 22:44
av Rafinus
Jepp, Det som er planen 8) 8) 8)
Få handlet inn MS, slik at man kan kjøre med Åpne ITBer med 4X luftfilter 8)

Gleder meg til å begynne.
Har vert mye opptatt i det siste med øvinger til vi skal delta i Nm i Jarnitsjar, til helgen :shock: :shock: :shock: :shock: :wink:
Men etter det blir det FULT KJØR :D :D

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:01 apr 2012 20:19
av Rafinus
Da var motorn demontert fått honet sylindrene og fjernet gamle pakningsrester, traff litt motstand med feile stempelringer men satser på å få de raskt oppover fra Cylmo :D

Og jeg må få si at skifting av ventiltetning er tolmodighetsarbeid :lol:

Ellers er alt av foringer konvertert til Prothane/Urethane foringer, var overaskende enkelt å bytte til disse :D

Hvis ringene kommer før påska, satses det på oppstart og prøvekjøring FØR påskehelga :roll: :D


Vurderer Hvite 16" eller 17" flere en meg som synes at hvite felger er pent på rød bil?????

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:01 apr 2012 22:38
av 3rlend
blir drit bra:D

skulle ønske mine stempelringer bare var å klaske inn :(

men åpne itb på mr2? :P
er det ikke ufyselig varmt baki der? :P

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:02 apr 2012 00:04
av ArildM
Ikke noe som ikke kan løses med litt lure tanker. Se bare på Steffen som kjører med turbo i sin da :wink:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:02 apr 2012 00:59
av 3rlend
jojo, men turboen har jo gjerne et rør og et luftfilter som henter luft ved luftinntak elns? :P og en intercooler :P

itb`ene står jo "bak" motoren, i midten, foran bagasjerommet? :P tror ikke så mye "kald" luft kommer til der.
med mindre man hadde laget til et scoop, det kunne blitt stilig :D

men det var bare en kjapp tanke, ikke altid det "logiske" som er det beste :)

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:02 apr 2012 21:37
av Rafinus
Skall altids få inn luft :D
Muligens lage scoop på motorlokket, kom over dette på nettet i dag :D
http://www.backyardmr2parts.com/decklid.htm :twisted:
Tar jo luft fra nesten samme plass i dag :) så jeg tror det blir bedre uansett :D
I hvertfall showfaktor med åpne ITB'er :twisted:

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:03 apr 2012 04:48
av ArildM
Jeg ville ha tatt luft i fra siden slik som Steffen her på forumet gjør.
Ellers har Mr2en ganske naturlig airflow fra undersiden og opp i motorrommet :)
Var ikke noen pen løsning det der med scoopet...

Re: Rafinus Mr2 Mk1

Legg innLagt inn:04 apr 2012 17:48
av Rafinus
Da Var Motoren montert :)
Men må gi meg for i dag, gidder ikke å prøve å løfte gearkassen på motoren som henger i elefanten, alene :roll:

Så Jeg får ta det i morgen. :D
Skal alltids få luft baki der :wink: