GhostRider88 skrev:Haugrud skrev:Ikke for å være frekk, men kunder som skal stå å se på mens en gjør en jobb, er noe av værste og mest stressende som finnes, og hjelper absolutt ikke på..spesielt ikke om det er trangt og mye plunder, blir en bare mer stressa og tar gjerne lengre tid og 
Er nok ikke lov å stå inne i verkstedet, og var heller ikke min intuisjon. Tenker å sitte i sittegruppen i butikken deres
Og er helt enig det du skriver om at det er stressende med glanende kunder 
Du bør ta med det termos, niste og muligens også sovepose. For dette tror jeg de vil bruke ialleflal hele dagen på. he he. Spørs hvor effektive mekanikerene er. Jeg jobbet 2 år på opel og der var det ofte litt kaffepauser og småprat inne imellom selve skruingen. Jeg jobber faktisk langt mer effektivt alene når jeg er hjemme. Om kunden sitter og venter på at bilen skal bli ferdig blir man fort stresset som de sier over. Derfor man som regel blir bedt om å ta seg en runde på kjøpesenter eller lignende, også får man beskjed når den er ferdig
Med tanke på hvor lang tid dette sansynligvis vil ta så anbefaler jeg deg å bare levere bilen og stikke å få noe ut av dagen et annet sted!

Få noen i følgebil til å kjøre dit med deg, lever bilen og stikk å ha det gøy!

Er godt mulig den ikke blir ferdig før dagen etter også. Og da er det jo kjipt å ha kastet vekk hele dagen på å sitte å vente :\
Mye knoting som kan skje. F.eks at de ikke klarer å få riktig moment på reima og må ut med strammeren flere ganger. Da må denne presses sammen og låsepinnen må inn på nytt, og så må hele prosessen repiteres på nytt.. drevene må stilles inn, remen må på, strammer inn, prøve å få den rett, utløse strammeren. Pang.. neh, der ble det en tann for mye retard.. Så på'n igjen. Spesielt når man aldri har gjort det på en slik bil før må man liksom lære seg hele prosessen. Og det gjøres ved prøving og feiling. Noe som desverre betyr at det vil ta enda lenger tid. Så er der sikkert flere mekanikere som alle har sin mening om hvordan det best bør gjøres. :p
jeg skulle ha av remen min for å justere kamdrev. Det er en langt mindre operasjon. Likevel utsatte jeg det nesten et halvt år pga det er sånn "off...."