TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spørsmal ang. valg av effektanlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #406597  av Dipsy

Issate skrev:Jeg har megan racing på min GTI. Problemet er at både festene som eksosen henger i er 90 grader feil og at overgangen fra mellomrøret til eksosen er 2 forskjellige. Sto at det sku bare være bolt on med min men fant fort ut at det ikke stemte ;)

Edit:
Mener du "stagene" som er sveisa på pottene? At de står 90 grader feil? Jeg har shippa meg ny manifoil, så det blir jo litt annerledes med tanke på hvordan ting treffer. Men kan tenke meg at ingenting passer, og at det blir en helvetes jobb å få det til :p Jeg har aldri flaks :lol:

Bilde

Har ingen aning på hvordan effektanlegget og manifoilen kommer i forhold til hverandre.
 #406630  av Issate

Ja tenker på de stagene ;) Så man må kutte av de orginalen festene, vri dem 90 grader og sveise fast igjen :P Kan hende det fins en annen løsning men var værtfall slik de gjorde på bilen min(Vis jeg ikke har misforstått helt ;))
Og det downpipe dær tviler jeg passer :( Du ser at flensen på det nye downpipe har 2 skruer rett over hverandre(kan hende det er feil) mens megan sitt anlegg har 3 i en trekant. Men fins løsninger på dette også :)

Dette bilde forklarer hvordan jeg og Espen.R har gjort det:
Gammelt downpipe sveist fast på megan racing sitt.
Gammelt downpipe sveist fast på megan racing sitt.
16032010287.jpg (167.57 kiB) Vist 1503 ganger
 #406634  av Dipsy

Issate skrev:Ja tenker på de stagene ;) Så man må kutte av de orginalen festene, vri dem 90 grader og sveise fast igjen :P Kan hende det fins en annen løsning men var værtfall slik de gjorde på bilen min(Vis jeg ikke har misforstått helt ;))
Og det downpipe dær tviler jeg passer :( Du ser at flensen på det nye downpipe har 2 skruer rett over hverandre(kan hende det er feil) mens megan sitt anlegg har 3 i en trekant. Men fins løsninger på dette også :)

Dette bilde forklarer hvordan jeg og Espen.R har gjort det:
16032010287.jpg
Se der ja :) Den måten var ikke så dum! Kommer sikkert til å gjøre det likt. Ser ut som mellomrøret eller hva faen dere kaller det ( røret vesiden av manifoilen på bilde i posten min), blir overflødig. Like greit, iom. at flexidelen ikke er tett :? Jeg sammenligna Megan sin flexidel og Toyosport mellomrøret som fulgte med manifoilen. Og jeg ser at inni Megan sitt er det noe tynnt korrugert materiale som vil holde tett, mens i Toyosport sin er det kunn det fletta ståle og ikke noe på innsiden, dermed vil det lekke eksos etter min mening. Men samma det, ser utsom jeg bare kan sveise rett på manifoilen :)

Takker for hjelp Issate! :D Nå gjelder det bare å få fingern ut å få skifta dynamo, så jeg kan kjøre til verkstedet til onkel! ;)